Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 70-300mm f 4-5,6 1:2 LD DI Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 70-300mm f 4-5,6 1:2 LD DI Canon

    Hallo allemaal,

    ik ben hier net nieuw op het forum en heb toch al een vraagje.

    Omdat fotografie mij toch wel interesseert, ben ik van plan om de canon eos 400D + 18-55mm kit te kopen. Daarbij zou ik dan ook nog de volgende lens willen aanschaffen http://www.fotokonijnenberg.be/produ...d_product=9460

    Nu was mijn vraag of dit een goede lens is? Ik wil het fototoestel vooral gebruiken voor dagelijkse dingen maar ook voor sport, en dan vooral autosport.

    Graag jullie info en mening over deze lens.

    dbv, Dennis.

  • #2
    Re: Tamron 70-300mm f 4-5,6 1:2 LD DI Canon

    Ik heb geen ervaring met de Tamron variant maar met die van Sigma des te meer.
    Het betreft de Sigma APO 70-300mm F4-5.6 DG MACRO.

    Deze is wel duurder maar de reacties alsmede mijn bevindingen zijn super met deze lens in deze prijsklasse.

    Verwacht geen wonderen aangezien dit een budget lens is maar eenmaal gewend aan deze lens en zijn beperkingen zul je hier schitterende platen mee schieten.
    De beperkingen zijn niet anders dan bij de Tamron variant overgens.

    Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 70-300mm f 4-5,6 1:2 LD DI Canon

      zeker al bedankt voor de info.

      Maar voor dagelijks gebruik en autosport, kan ik deze lens gebruiken? Als beginner dan of niet? Want ik zoek eigelijk een goede lens om te starten die niet teveel geld kost, want ik heb maar een 'studentenloontje'

      grtz

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 70-300mm f 4-5,6 1:2 LD DI Canon

        Een zoekfunctie op bd met de trefwoorden autosport en lens levert je deze resultaten op.
        Ik denk dat je veel van je antwoorden gaat vinden hier.

        Daarmee lees je al in mn vorige post: "Verwacht geen wonderen aangezien dit een budget lens is maar eenmaal gewend aan deze lens en zijn beperkingen zul je hier schitterende platen mee schieten.
        De beperkingen zijn niet anders dan bij de Tamron variant overgens."

        Je kan er dus veel mee maar dan zul je moeten leren wat de beperkingen zijn en een manier vinden om langs deze beperkingen heen te werken.
        Bijv: pre focussen bij een te trage autofocus.

        En wil je minder beperkingen dan betekend dit automatisch meer €€

        Greetz rich
        Last edited by DrJeckyll; 27 november 2007, 16:31.
        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 70-300mm f 4-5,6 1:2 LD DI Canon

          ik heb die Tamron omdat ik snel wat telebereik in mijn arsenaal wilde en moet toegeven dat ik er al wel plezier van gehad heb... DEze meeuw heb ik met die lens in volle vlucht kunnen vastleggen.

          De macro functie is mooi meegenomen maar verwacht er geen wonderbaarlijke resultaten van.

          Voor racefotografie vrees ik er een beetje voor omdat de AF niet bijster snel is... Ik had bij bovenstaande meeuw wat geluk denk ik dat ze er scherp opstaat.

          Al bij al ben ik tevreden dat ik toen voor die lens gekozen heb.

          Ik ben nu echter aan het sparen voor de Canon 100-400 omdat die wat langer bereik heeft, snellere AF (USM) en IS maar die is natuurlijk ook zo'n 10x duurder.

          Als je nog meer info wil, laat het gerust weten...
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 70-300mm f 4-5,6 1:2 LD DI Canon

            Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
            Hallo allemaal,

            ik ben hier net nieuw op het forum en heb toch al een vraagje.

            Omdat fotografie mij toch wel interesseert, ben ik van plan om de canon eos 400D + 18-55mm kit te kopen. Daarbij zou ik dan ook nog de volgende lens willen aanschaffen http://www.fotokonijnenberg.be/produ...d_product=9460

            Nu was mijn vraag of dit een goede lens is? Ik wil het fototoestel vooral gebruiken voor dagelijkse dingen maar ook voor sport, en dan vooral autosport.

            Graag jullie info en mening over deze lens.

            dbv, Dennis.
            Het is zo'n beetje de enige <200€ lens met een bereik van 300 mm die niet zonder meer is af te raden.

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 70-300mm f 4-5,6 1:2 LD DI Canon

              Sigma APO 70-300mm F4-5.6 DG MACRO

              Wat betekent die APO eigenlijk juist, ik kan dit nergens vinden.
              En wat raden jullie mij dan het beste aan, om toch mooie foto's te kunnen maken van autosport als beginner.

              (ps: mijn budget is jammer genoeg vrij beperkt )

              grtzz

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 70-300mm f 4-5,6 1:2 LD DI Canon

                zoekfunctie, trefwoord "apo", 2e topic.

                En op de Sigmasite bij de betreffende lens een klik op het APO icoontje, link

                Greetz rich
                Last edited by DrJeckyll; 28 november 2007, 17:39.
                D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron 70-300mm f 4-5,6 1:2 LD DI Canon

                  Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                  Het is zo'n beetje de enige <200€ lens met een bereik van 300 mm die niet zonder meer is af te raden.
                  voor zijn geld is het een meer dan prima lens. We werken er zelf ook mee en zijn tevreden van het resultaat. Natuurlijk zijn er betere lenzen maar die zijn dan ook een pak duurder en daarom geven ze geen beter resultaat. Het resultaat komt vooral van diegene die het aparaat bedient. Je kan gerust een jaartje of 2 oefenen met deze lens alvorens een keuze naar een betere te maken.
                  En ieder hier die een andere lens heeft zal natuurlijk die lens aanprijzen, iets wat volkomen logisch is toch.
                  Prijs-kwaliteit ben je zeker niet ge***** met die Tamron.
                  EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                  https://sites.google.com/view/pdh65/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron 70-300mm f 4-5,6 1:2 LD DI Canon

                    Dat is het juist bij mij, ik begin totaal uit het niets met fotografie. Natuurlijk heeft iedereen wel met een gewoon digitaaltje gewerkt, maar dit is toch nog net iets anders denk ik. Dus ik zocht gewoon een niet al te dure lens waarmee ik toch redelijke foto's kan maken en ermee kan oefenen.

                    allen bedankt voor de reacties meerdere zijn altijd welkom

                    grtzz dennis

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron 70-300mm f 4-5,6 1:2 LD DI Canon

                      ik denk dat hier de eindconclusie is dat je bij zowel de Tamron als de vermelde Sigma geen slechte instap telezoom hebt. Jij zal uiteindelijk de knoop zelf moeten doorhakken... Ik denk dat op kwaliteit ze dus hetzelfde zijn. Verschil is dan voornamelijk de prijs :

                      Tamron 70-300 : +- 130 €
                      Sigma 70-300 : +- 225 €

                      De Sigma is dus zo'n 100 € duurder en ik denk dat je met de Tamron even goed af zijt om te beginnen.

                      De keuze is dus aan u.

                      Veel succes!
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron 70-300mm f 4-5,6 1:2 LD DI Canon

                        Hallo

                        Ben ook altijd héél tevreden geweest over mijn Tamron 70-300 op mijn Nikon's. Eigenlijk een super prijs/kwaliteit verhouding.

                        Bovendien heb ik verschillende keren gelezen op diverse testsites, dat "het binnenwerk" van die Tamron 70-300 identiek hetzelfde is als dat van de goedkopere NIKON 70-300 G.

                        Maar nogmaals, het is een héle goede lens voor zijn geld. Ik zou niet méér betalen voor een SIGMA, zelfs in APO versie.

                        Groetjes

                        Marc
                        Last edited by mvdr1; 2 december 2007, 19:25. Reden: spelfout
                        NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

                        Comment

                        Working...
                        X