Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp bij keuze 2e lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp bij keuze 2e lens

    Hallo iedereen,

    Na een aantal maanden mee te lezen, heb ik me uiteindelijk na aanschaf van een 40D eindelijk geregistreerd.
    Ik heb de smaak eigenlijk te pakken gekregen na de MINI SD van vorig jaar en op pad te gaan met een aantal bevriende fotografen.

    Ik heb nu de standaard 17-85 IS kitlens en ben natuurlijk op zoek naar een 2e lens.
    De meeste personen in mijn omgeving zeggen dat ik naar een 70-300 IS moet gaan, doch ik weet het niet (ben nog een leek) en vandaar dan ook dit topic.

    Ik fotografeer naast MINI meetings (yeah I know) voornamelijk indoor evenementen of party's. Het is dus vnl. voor die 2 laatsten dat ik op zoek ben, maar een tip voor een goed allround is altijd welkom

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: hulp bij keuze 2e lens

    Ligt een beetje aan je budget
    Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

    Comment


    • #3
      Re: hulp bij keuze 2e lens

      Ja idd stom van me.
      Tja laten we zeggen dat mijn budget maximum 1000 euro is momenteel. (mag goedkoper natuurlijk)
      Mits wat sparen en aankoop uitstellen is een hoger bedrag geen probleem.

      Het is ook niet zo dat ik de lens dringend nodig heb, maar zo weet ik tenminste al naar wat te kijken en met wat rekening te houden.

      Comment


      • #4
        Re: hulp bij keuze 2e lens

        ik zou persoonlijk voor dit objectief gaan maar dit is een kleine 100 euro boven je budget



        deze valt dan wel weer binnen je budget heeft dan wel geen zo'n lichtsterkte maar wel IS. maar een f2.8 zal wel nodig zijn voor party's
        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

        Comment


        • #5
          Re: hulp bij keuze 2e lens



          oeps de andere link vergeten
          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

          Comment


          • #6
            Re: hulp bij keuze 2e lens

            alvast bedankt voor de links.

            Comment


            • #7
              Re: hulp bij keuze 2e lens

              Het belangrijkste is een groot diafragma f/2.8 of lager.
              Voor 1000 Euro kan je je inderdaad al een L-lens aanschaffen. maar is niet echt nodig.
              Canon EF-S 17-55mm f/2.8 USM IS is een aanrader voor kortbij, maar enkel voor EF-S fitting. Voor Tele en weinig licht is de 70-200 L F2.8 een aanrader, maar denk aan het gewicht dat je dan meesleurt.
              Mijn tweede lens voor mijn 40D was de 24-70 Lf2.8 maar is denk ik boven je budget. Als tweede was dit een prime van 100 f/2.8 macro en de derde een 50 f/1.8II. En dan pas de 70-200 f/4 IS.

              Ik heb nu de standaard 17-85 IS kitlens en ben natuurlijk op zoek naar een 2e lens.
              De meeste personen in mijn omgeving zeggen dat ik naar een 70-300 IS moet gaan, doch ik weet het niet (ben nog een leek) en vandaar dan ook dit topic.
              Deze is niet lichtsterk genoeg voor indooropname tenzij je een flits wil gebruiken, en een hogere ISO instelt waardoor detail verloren gaat door de ruisonderdrukking.
              Last edited by powerkiller; 27 november 2007, 20:38.

              Comment


              • #8
                Re: hulp bij keuze 2e lens

                bedankt voor de info

                de Canon EF-S 17-55mm f/2.8 USM IS ligt indd binnen budget, alhoewel de 24-70 L f2.8 met de cashback aktie ook dicht in de buurt komt. Beetje sparen dus

                Comment

                Working...
                X