Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is er ook al ooit een SD voor model-fotografie geweest hier?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is er ook al ooit een SD voor model-fotografie geweest hier?

    Ik zou graag eens deelnemen aan een SD voor model-fotografie. Ik ben een beginnend amateur fotograaf zonder studio, en met beperkte studio ervaring (enkel van op school). Vandaar is het voor mij ook niet evident om een model te zoeken en een studio te huren.

    Maar met een groepje van mensen lijkt me dit makkelijker te organiseren.

    Bedankt voor jullie reacties.

    Groeten Davy

  • #2
    Re: Is er ook al ooit een SD voor model-fotografie geweest hier?

    Een SD model-fotografie; ja zeker dat is hier al verscheidene keren geweest.
    Maar of de modellen dan de foto's krijgen achteraf da's een ander paar mouwen.
    Digitale groeten
    K.J.W.

    Comment


    • #3
      Re: Is er ook al ooit een SD voor model-fotografie geweest hier?

      Oorspronkelijk geplaatst door komjewok Bekijk bericht
      Een SD model-fotografie; ja zeker dat is hier al verscheidene keren geweest.
      Maar of de modellen dan de foto's krijgen achteraf da's een ander paar mouwen.
      DIt hangt af van de goedwillendheid van de meedoende fotografen en ligt niet in de verantwoordelijkheid van de organisator.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: Is er ook al ooit een SD voor model-fotografie geweest hier?

        Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
        DIt hangt af van de goedwillendheid van de meedoende fotografen en ligt niet in de verantwoordelijkheid van de organisator.
        Weten jullie wie hier op het forum een model-fotografie shoot heeft georganiseerd? Dan kunnen we het hem/haar altijd nog eens vragen om te organiseren.

        Groeten
        Davy

        Comment


        • #5
          Re: Is er ook al ooit een SD voor model-fotografie geweest hier?

          Oorspronkelijk geplaatst door komjewok Bekijk bericht
          Een SD model-fotografie; ja zeker dat is hier al verscheidene keren geweest.
          Maar of de modellen dan de foto's krijgen achteraf da's een ander paar mouwen.
          Eingelijk hoort dit vanzelf te gaan maar dit is toch zo opgelost met een "SD contract" ?

          Net zoals fotografen hun tijd en energie steken in een modelshoot, steken modellen tijd en energie in het naar een SD komen om de fotografen te voorzien van een onderwerp. ( het is tenslotte een model-sd )
          Die moeten naar mijn idee worden beloond met wat foto's.

          En als gebleken heeft dat dit niet vanzelf gaat dan maar via een (mail) contractje op voorhand.
          Eventueel bij een inschrijvingsformulier een stukje verplichting bijzetten voor het doorsturen van minimaal x aantal foto's ?

          Op de shootdag zelf ieder model en fotograaf zijn of haar mailadres laten opschrijven en meteen een foto maken. (zodat alleen de mensen erop staan die daadwerkelijk aanwezig zijn en de eerste mail hoort bij de 1e foto).
          Deze meenemen, thuis overtikken in een mail ( foto1 - mailadres1 ) en doorsturen naar iedereen in diezelfde mail.
          Zo heeft iedere fotograaf de foto + mail van een model en vice versa.

          Misschien een onnodig lange uitleg maar als iets niet werkt zit ik meteen een oplossing te bedenken
          Of het gebruikt gaat worden en of het een beetje gemakkelijk te gebruiken is zal moeten blijken uit een model SD waarbij dit gebruikt word.

          Greetz rich
          D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

          Comment


          • #6
            Re: Is er ook al ooit een SD voor model-fotografie geweest hier?

            't schijnt dat er hier ook een sd-zoek zal worden gehouden.
            Wil je deelnemen ?
            Ja,
            Druk op de knop zoeken en ga naar geavanceerd, uitgebreid.
            Type daar linksboven model in en kies rechtsonder voor shooting days...
            ALs je geluk hebt, ben je ingegeschreven
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: Is er ook al ooit een SD voor model-fotografie geweest hier?

              Als je tijd heb kunt je deze eens lezen.
              30/3 13:50 Last minute arrangements. Mogen we aan de BD-leden vragen hun lidkaart mee te brengen om als badge te gebruiken? Ze krijgen dan een extra insert voor het event. Wie gaat er eieren naar de Clarissen brengen om voor het goed weer te zorgen? In Mechelen zijn er geen Clarissen meer, alleen nog een Arme

              Vooral de laatste blz zijn de beste.
              Digitale groeten
              K.J.W.

              Comment


              • #8
                Re: Is er ook al ooit een SD voor model-fotografie geweest hier?

                Oorspronkelijk geplaatst door komjewok Bekijk bericht
                Als je tijd heb kunt je deze eens lezen.
                30/3 13:50 Last minute arrangements. Mogen we aan de BD-leden vragen hun lidkaart mee te brengen om als badge te gebruiken? Ze krijgen dan een extra insert voor het event. Wie gaat er eieren naar de Clarissen brengen om voor het goed weer te zorgen? In Mechelen zijn er geen Clarissen meer, alleen nog een Arme

                Vooral de laatste blz zijn de beste.
                Ik lijk hier een oude wonde terug open te rijten?

                D

                Comment


                • #9
                  Re: Is er ook al ooit een SD voor model-fotografie geweest hier?

                  Oorspronkelijk geplaatst door FunnyFonny Bekijk bericht
                  Ik lijk hier een oude wonde terug open te rijten?

                  D
                  Bah nee, lessen zijn geleerd.
                  Wak wil zeggen is " bezin voor je begint"
                  Digitale groeten
                  K.J.W.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Is er ook al ooit een SD voor model-fotografie geweest hier?

                    Oorspronkelijk geplaatst door FunnyFonny Bekijk bericht
                    Ik zou graag eens deelnemen aan een SD voor model-fotografie. Ik ben een beginnend amateur fotograaf zonder studio, en met beperkte studio ervaring (enkel van op school). Vandaar is het voor mij ook niet evident om een model te zoeken en een studio te huren.

                    Maar met een groepje van mensen lijkt me dit makkelijker te organiseren.

                    Bedankt voor jullie reacties.

                    Groeten Davy
                    Ik plan in de lente een shoot voor artistiek naakt, in een fabriek met enkele modellen en een vijftal fotografen.

                    Daarna komen er nog enkele reguliere modellenshoots.

                    Overigens: het aantal shoots met modellen dat via BD werd ingericht is haast niet meer te tellen.


                    Leon
                    Fullator
                    Fotostudio Candela Zone
                    website: http://www.chronax.be
                    website: http://www.marquisemodels.eu

                    Comment


                    • #11
                      Re: Is er ook al ooit een SD voor model-fotografie geweest hier?

                      Leon,
                      Blij dat je (bijna) terug de oude bent :-)
                      Wat modellen shoot betreft en aangaande dit topic blijf ik ook nog steeds op mijn honger zitten. Ik bedoel, ik heb mij na de shoot van MHA in allerlei bochten moeten wringen om 113 foto's (zowel het gebouw als modellen) te bewerken en tijdig door te zenden. Wij en de modellen hebben daar zelf contracten getekend
                      Nu blijkt dat die modellen nog steeds niet hun foto's hebben.:
                      Had ik dat goed gelezen en begrepen dat Ivo JS dit verder zou afhandelen ?
                      Waarom is dat niet gebeurd.
                      Gie.

                      P.S. Geen enkel verwijt naar jou of wie ook, maar wil dit liever naar de toekomst vermijden.
                      Even in de plaats van een model ... ja toch !
                      Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Is er ook al ooit een SD voor model-fotografie geweest hier?

                        Ik bedoel dit: 40 fotografen die het doorstuurden:

                        dd 14 juini 2007
                        jansegers ivo Junior Member Geregistreerd: February 2007

                        Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

                        Vandaag al de foto’s op cd gaan halen bij purlut. We danken Wim voor het gebruik van dit mooi progje. Spijtig dat sommige mensen toch niet al hun persoonlijke gegevens hebben ingevuld..Nu kan het uitpuzzelwerk beginnen..
                        Ik bedank iederéén in naam van de hele organisatie voor al het mooie werk !! Zal morgen met Leon afspreken hoe we de terugstoringen kunnen doen
                        Van volgende mensen uiteindelijk het album ontvangen waarvoor dank !!!:
                        1) (geertc)
                        2) (mir)
                        3) (vanstraetenfotografie)
                        4) (SallyPaparazzi)
                        5) (cDirk)
                        6) (Sugar)
                        7) (Jansegers)
                        8) (LJ Tom)
                        9) (edwin1974)
                        10) (otof)
                        11) (Fightertown)
                        12) (Soetkin)
                        13) (Probeerderke)
                        14) (vindesign)
                        15) (..karen..)
                        16) (pdeco)
                        17) (kincaid)
                        18) (Munck)
                        19) (Vanquisher)
                        20) (Walt)
                        21) (TedereTijger)
                        22) (witam77)
                        23) (Roland Cuypers)
                        24) (zunoel)
                        25) (eliesje)
                        26) (PatrickG)
                        27) (AlainD)
                        28) (Tom_Robbrecht)
                        29) (watertoren)
                        30) (Schanske)
                        31) (didgeX)
                        32) (seppuku)
                        33) (Kazan)
                        34) (eline)
                        35) (PhotogRAF)
                        36) (Spanjaart)
                        37) (James71)
                        38) (Stengil)
                        39) (linda16093)
                        40) (KevinLiekens)


                        Ik denk dat er en heel deel mensen een cd hebben opgestuurd naar leon.

                        Nat
                        ????misschien even vermelden wie nog een cd heeft opgestuurd.

                        Zijn de mensen die hun inschrijving aan de organisatie geven

                        K.J.W. kom je wok
                        Eukaryoot ab+
                        Picasso
                        Zunoel
                        Stengil
                        Edwin1974
                        Lj tom
                        Schanske
                        Geertc
                        James71

                        Zal van het weekend de hele album online zetten,

                        Mvg ivo jansegers
                        Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Is er ook al ooit een SD voor model-fotografie geweest hier?

                          Zover ik begrepen heb heeft Ivo gezorgd voor de toegang tot het MHA en alles wat daar bij kwam kijken en achteraf de promotoren een cd gegeven.

                          Hij heeft ook de nodige zaken uitgezocht en op forum gezet en/of doorgestuurd aan Leon. Ik denk zelfs dat hij de verzendingsgegevens van de modellen niet had/heeft.


                          PS. Lijkt mij wel logisch dat hij het album niet online gezet heeft, want daar was door de fotografen ook geen toestemming voor gegeven.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Is er ook al ooit een SD voor model-fotografie geweest hier?

                            Ik kan dit helemaal niet meer volgen.
                            Het album (niet compleet want blijkbaar vind iedereen toch weer argumenten om het dan toch anders te doen) is tot twee maal aangeboden voor download. Eens door mij en eens door James71
                            Dit verhaal is er een dat ik nu al bij iedere modellenshoot hoor en zie, eveneens bij die SD's waar ooit om een verzamelCD werd gevraagd.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #15
                              Re: Is er ook al ooit een SD voor model-fotografie geweest hier?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Fullator Bekijk bericht
                              Ik plan in de lente een shoot voor artistiek naakt, in een fabriek met enkele modellen en een vijftal fotografen.

                              Daarna komen er nog enkele reguliere modellenshoots.

                              Overigens: het aantal shoots met modellen dat via BD werd ingericht is haast niet meer te tellen.


                              Leon
                              Hoi Fullator, ik kijk er alvast naar uit. Groeten Davy

                              Comment

                              Working...
                              X