Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat tussen 22 en 70 mm is aan te bevelen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat tussen 22 en 70 mm is aan te bevelen?

    Hallo allemaal, Ik wou even advies vragen omtrent mijn komende aanschaf van Canon objectieven.
    Ik ben momenteel in het bezit van een aantal L-lenzen en wil het nog wat uitbreiden ,maar weet nog niet precies met welke.
    Op dit moment bezit ik de 70-200 F2.8 IS, de 100-400 F4.5-5.6 L IS.
    Binnenkort komt daar bij weer de 10-22mm die ik eerder heb verloren maar weer ga aanschaffen.
    Blijft over een gat tussen de zegmaar 22 en 70 mm, die zou in een keer opgelost kunnen worden door de Canon F 2.8 L lens.
    maar ook een 24 - 105 F4 L IS is een optie maar ik heb geen kennis van die objectieven.
    Kan iemand mij een advies geven wat ik het beste zou kunnen doen.
    Op dit moment fotografeer ik nog met de EF-S 17-85 F4-5,6 IS maar die heeft het wat moeilijker en is mij eigenlijk niet scherp genoeg dus gaat worden vervangen.
    De camera is een Canon 30D, maar dat zou een 5d kunnen worden als de prijs wat gunsiger gaat worden dus maakt het verhaal weer wat lastiger.
    Ik wil graag een scherpe en liefst wat lichtsterke lens maar welke?
    Groeten.

  • #2
    Re: Wat tussen 22 en 70 mm is aan te bevelen?

    er is maar één enkel objectief waar ik aan denk terwijl ik je topic lees, en dat is de canon 24-70 2.8L
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Wat tussen 22 en 70 mm is aan te bevelen?

      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      er is maar één enkel objectief waar ik aan denk terwijl ik je topic lees, en dat is de canon 24-70 2.8L
      idd, dan heb je direct de beste standaardzoom

      vind de scherpte tov de sigma versie stukken beter op f2.8, focust ook een stuk sneller,directer en stiller dan de sigma, de tamron is ook goed maar dan heb je 28mm ipv 24mm

      die van mij mag weg (wil een EF24mm 1.4L in de plek)

      Ong 2 jaar oud (gekocht als demo bij een online shop op fotoapparatuur.nl, heb 'r geen factuur van ) Staat : perfect, geen krassen/schade op lensvatting - zonnekap Geen krassen/schade op glas. Foto's gemaakt met lens op f2.8,f5.6 en f22 => http://users.pandora.be/atmozphere/peter/ In doos,met lensdoppen,zonnekap,pou
      Last edited by Atmozphere; 26 november 2007, 20:24.

      Comment


      • #4
        Re: Wat tussen 22 en 70 mm is aan te bevelen?

        Ik zat inderdaad ook al te kijken naar die 24-70 DF 2.8 L en heb hem zelfs al een keer in bestelling gehad,maar was niet op tijd te leveren voor ik op vakantie ging dus geannuleerd en daar de 70-200 F2.8 L IS voor in de plaats genomen.
        Maar als ik zo de test eens lees op PhotoZone.de dan hebben ze daar een aantal exemplaren moeten testen voor er een goed exemplaar te voorschijn kwam.
        Dan vraag ik me af of dit exemplarisch is geweest of dat er inderdaad problemen zijn met deze lens.

        Comment


        • #5
          Re: Wat tussen 22 en 70 mm is aan te bevelen?

          Oorspronkelijk geplaatst door hummerfan Bekijk bericht
          Ik zat inderdaad ook al te kijken naar die 24-70 DF 2.8 L en heb hem zelfs al een keer in bestelling gehad,maar was niet op tijd te leveren voor ik op vakantie ging dus geannuleerd en daar de 70-200 F2.8 L IS voor in de plaats genomen.
          Maar als ik zo de test eens lees op PhotoZone.de dan hebben ze daar een aantal exemplaren moeten testen voor er een goed exemplaar te voorschijn kwam.
          Dan vraag ik me af of dit exemplarisch is geweest of dat er inderdaad problemen zijn met deze lens.
          hier en daar zit er wel eens een minder scherpe tussen , die van mij is allesinds scherp en focust foutloos op beide body's

          Comment


          • #6
            Re: Wat tussen 22 en 70 mm is aan te bevelen?

            Ik denk dat je gelijk hebt,alleen kun je van tevoren niet zien welke nu echt scherp is.
            En je moet dan ook nog precies weten waar zijn zwakke plek zit maar als je er geen last van hebt dan is alles oke .
            Ik ga maar eens weer richting konijn om het te proberen.

            Comment


            • #7
              Re: Wat tussen 22 en 70 mm is aan te bevelen?

              Met een 5D wordt het weer een ander verhaal en ben je met een 17-40L en een 50mm naast je telezoom nog niet zo gek af
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: Wat tussen 22 en 70 mm is aan te bevelen?

                Ik zit een beetje met hetzelfde "probleem":

                Ik heb nu de 70-200mm f/2.8 L IS en de 17-85mm f/4.0-5.6 IS en deze laatste zou ik willen vervangen door een L lens maar...

                Ik heb alleen nog maar IS objectieven en die 24-70mm f/2.8 L is zonder IS... Wat dan van de 24-105mm f/4.0 L IS ? Die is wél met IS én is goedkoper maar is 4.0 en eigenlijk is de overlapping te groot met mijn 70-200 objectief...

                Bestaat er zo niets als 24-70mm f/2.8 L mét IS ?
                Canon EOS 40D + BG-E2N grip | EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM | EF 24-70mm f/2.8 L USM | EF 70-200mm f/2.8L IS USM | EF 50mm f/1.8 II | 580EX II Flitser

                Comment


                • #9
                  Re: Wat tussen 22 en 70 mm is aan te bevelen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door ChrisCooper Bekijk bericht
                  Bestaat er zo niets als 24-70mm f/2.8 L mét IS ?
                  Dit is een veelgestelde vraag, waarschijnlijk samen met de vraag wanneer er een 400 F5.6 IS ga uitkomen, één van de meestgestelde vraag of anders geformuleerd, de meestverwachte lens.
                  Ik overweeg om nu met de cashback ook van de 24-70 aan te schaffen (dan verkoop ik wel mijn 28-135). Anderzijds verwacht ik wel van Canon dat ze deze (ooit) met IS zal uitbrengen. Zeker ze nu blijkbaar een simpeler en goedkoper IS-systeem hebben. De nieuwe 18-55 met IS kost nog maar 100€ meer dan zonder IS. Dat is me de meerprijs zeker waard. De meerprijs tussen bvb de 70-200's wordt wel niet alleen bepaald door de IS. De IS-uitvoering van deze lenzen zijn ook weathersealed. Maar aangezien de 24-70 al goed afgedicht is tegen stof en vocht is dat aspect hier niet van toepassing. Afwachten maar. Blijkbaar wordt er wel aangeraden van deze lens goed te testen. Er circuleren blijkbaar wel exemplaren rond die minder goede resultaten geven.
                  Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat tussen 22 en 70 mm is aan te bevelen?

                    Misschien interessant voor diegene die in deze lens zijn geïnteresseerd :
                    http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=25788824

                    De meeste zijn blijkbaar toch zeer tevreden.
                    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                    Comment

                    Working...
                    X