Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor concerten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens voor concerten?

    Ik doe regelmatig fotoshoots tijdens concerten.
    Momenteel werk ik met een Canong 400D
    standaard lens EF-S 18-55
    En een Tamron AF70-300mm F/4-5,6

    Maar bestaat er een beter alternatief voor de Tamron ?
    mijn site: http://ladyblue.myphotoalbum.com/albums.php

  • #2
    Re: welke lens voor concerten?

    Oorspronkelijk geplaatst door Lady Blue
    Tamron AF70-300mm F/4-5,6
    ?

    Niet zo geschikt, vrees ik. Met f4-5,6 zul je al op een hogere gevoeligheid moeten werken. Rekening houdend dat je ten voordele van scherpte je diafragma 2 stops dicht mag draaien …
    Ik gebruik momenteel de Sigma 70-200 f2.8 en ben ik heel tevreden over. Snel, lichtsterk en scherp.
    De kitlens vond ik persoonlijk totaal niet geschikt voor zilke opnames. Momenteel heb ik nog mijn Tamron 28-75 f2.8. Goed lichtsterk lensje, maar AF is minder snel. Voor deze laatste zoek ik zelf een beter alternatief.

    Hangt uiteraard af van het budget hé.

    Groetjes,
    Jurgen

    Comment


    • #3
      Re: welke lens voor concerten?

      ik denk dat de 70-200 2.8, hetzij van Canon (€€), hetzij van Sigma (minder €) de concertlenzen bij uitstek zijn.

      Nu, uiteindelijk is alles afhankelijk van hoe dichtbij je kan komen he... Maar 2.8 zal je minstens nodig hebben om vlot te kunnen werken...
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: welke lens voor concerten?

        Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
        ik denk dat de 70-200 2.8, hetzij van Canon (€€), hetzij van Sigma (minder €) de concertlenzen bij uitstek zijn.

        Nu, uiteindelijk is alles afhankelijk van hoe dichtbij je kan komen he... Maar 2.8 zal je minstens nodig hebben om vlot te kunnen werken...
        Goedkoper maar geen zoom, wel nog meer lichtstrekte: canon 85mm f1.8

        Comment


        • #5
          Re: welke lens voor concerten?

          De ideale combinatie: 70-200 f2,8 (al of niet met IS) en 24-70 f2,8 niet-IS. Met die twee cover je alles, behalve verplichte opnamen van aan de PA in megazalen. Dan heb je nog een 300 of 400mm nodig, liefst met 1,4 converter. Er is net een 24-70 te koop hier, zie ik.

          Comment


          • #6
            Re: welke lens voor concerten?

            Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
            De ideale combinatie: 70-200 f2,8 (al of niet met IS) en 24-70 f2,8 niet-IS. Met die twee cover je alles, behalve verplichte opnamen van aan de PA in megazalen. Dan heb je nog een 300 of 400mm nodig, liefst met 1,4 converter. Er is net een 24-70 te koop hier, zie ik.
            Ben niet zo voor 2dehands.
            Over welke prijsklasse spreken we hier eigelijk?
            mijn site: http://ladyblue.myphotoalbum.com/albums.php

            Comment


            • #7
              Re: welke lens voor concerten?

              Denk dat dit de 702 keer is dat dit topic gestart wordt, dus gebruik even de zoek functie en je vindt alles wat je nodig hebt.
              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
              http://www.stevevandegaer.be

              Comment


              • #8
                Re: welke lens voor concerten?

                Moest je in deze topic niet genoeg informatie naar je zin krijgen kan je nog altijd eens kijken volgende 2 topics: 1 en 2, ik was ook op zoek naar een concertlens en heb me een Canon EF 50 1.4 USM en een Canon EF 85 1.8 USM lens gekocht. Top qua prijs/kwaliteit en ideaal wat je nodig hebt voor op concerten.

                Verder zou ik ook wat rekening houden met wat voor concerten... Het spreekt voor zich dat je met 50 mm niet veel zal kunnen doen in het sportpaleis bv...
                Canon EOS 50D | Canon EF 70-200 F4 L USM | Canon EF 400 F5.6 L USM | Canon EF 16-35 F2.8 L USM II | Canon EF 85 F1.8 USM | Canon EF 50 F1.4 USM | Canon Speedlite 430EX | LowePro Computrekker Plus AW

                Comment


                • #9
                  Re: welke lens voor concerten?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lady Blue Bekijk bericht
                  Ben niet zo voor 2dehands.
                  Over welke prijsklasse spreken we hier eigelijk?

                  Canon EF 70-200/2.8 L IS USM = +/- 1547 €
                  met cashback van 200 € = 1747 €


                  Sigma EX 70-200/2.8 APO DG HSM Makro = +/- 999 €

                  Dit zijn wat richtprijzen hé

                  Tamron heeft nog de 70-200/2.8 Di-LD op t uitkomen, maar zijn weinig gegevens van..http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=44601

                  Comment

                  Working...
                  X