Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe goed is nieuwe canon 18-55 IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoe goed is nieuwe canon 18-55 IS

    Hoe goed is de nieuwe canon 18-55 IS nu eigenlijk. Omdat ik zelf geen expert ben en mijn engels ook niet al te best is weet ik niet hoe ik deze testen nu moet interpreteren.
    Is dit nu echt de goedkope super lens waar iedere beginner op aan het wachten is. Blijkbaar zou de beeldkwaliteit minstens even goed zijn dan die van veel duurdere lenzen (17-85 of 17-55). Wat denken jullie.




  • #2
    Re: hoe goed is nieuwe canon 18-55 IS

    Oorspronkelijk geplaatst door cube Bekijk bericht
    Hoe goed is de nieuwe canon 18-55 IS nu eigenlijk. Omdat ik zelf geen expert ben en mijn engels ook niet al te best is weet ik niet hoe ik deze testen nu moet interpreteren.
    Is dit nu echt de goedkope super lens waar iedere beginner op aan het wachten is. Blijkbaar zou de beeldkwaliteit minstens even goed zijn dan die van veel duurdere lenzen (17-85 of 17-55). Wat denken jullie.



    http://www.slrgear.com/reviews/showp...ct/1114/cat/11
    Waw zeg, als dat ding echt zo scherp is als uit die test blijkt, ga ik er toch eentje aanschaffen. Dag en nacht verschil met de vorige versie.
    Wel jammer dat het nog altijd een plastic wobble ding is met een roterende frontlens.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: hoe goed is nieuwe canon 18-55 IS

      Dit is inderdaad de goedkope superlens waarop iedere beginner zit te wachten (op voorwaarde dat elk exemplaar even scherp is natuurlijk).

      De scherpte is heel erg goed, alleen is er wel heel veel vervorming en vignetting op 18mm.

      Als de nieuwe EF-S 55-250 IS ook zo goed is, dan ga ik die zelf misschien wel kopen voor de dagen dat ik niet teveel gewicht wil meesleuren (een 70-200 f2,8 is wel heel goed, maar ze is ook heel zwaar).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: hoe goed is nieuwe canon 18-55 IS

        Oorspronkelijk geplaatst door cube Bekijk bericht
        Hoe goed is de nieuwe canon 18-55 IS nu eigenlijk. Omdat ik zelf geen expert ben en mijn engels ook niet al te best is weet ik niet hoe ik deze testen nu moet interpreteren.
        Is dit nu echt de goedkope super lens waar iedere beginner op aan het wachten is. Blijkbaar zou de beeldkwaliteit minstens even goed zijn dan die van veel duurdere lenzen (17-85 of 17-55). Wat denken jullie.



        http://www.slrgear.com/reviews/showp...ct/1114/cat/11
        wauw, ze zeggen zelf dat ie qua scherpte gelijkaardig is aan de 17-55 2.8 IS en het enigste nadeel vd lens zou (op de lichtsterkte na natuurlijk) de barrel distortion zijn
        hopelijk worden er van deze honderden op de tweedehandsmarkt gesmeten van mensen die hem niet gebruiken na aankoop in een kit
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: hoe goed is nieuwe canon 18-55 IS

          Deze lens maakt me een beetje aan het twijfelen.

          Ik overweeg de aankoop van een Canon 400D met een Tamron 17-50 2.8, maar door de positieve kritieken en de zeer gunstige prijs kan deze ook wel een goede start-lens zijn. Ik weet alleen niet of de beeldstabilisatie (3 stops) opweegt tegen de lichtsterkte van de Tamron (2.8)?
          canon 400D - EF 35-80

          Comment


          • #6
            Re: hoe goed is nieuwe canon 18-55 IS

            Oorspronkelijk geplaatst door stironman Bekijk bericht
            Ik weet alleen niet of de beeldstabilisatie (3 stops) opweegt tegen de lichtsterkte van de Tamron (2.8)?
            Tegen de lichtsterkte niet, met IS ga je niet veel actie bevriezen, met f/2.8 wel. De Tamron is natuurlijk ook f/2.8 all the way, en beter gebouwd.
            Anderzijds, ik zit ook wel te twijfelen
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment

            Working...
            X