Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opvolger van de Nikon D80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opvolger van de Nikon D80

    Ik las op het forum van Nikon Club Nederland dat iemand gehoord had dat er in december een opvolger van de d80 zou komen. 't Zou verrassend zijn.
    Heeft iemand iets gehoord en dan doel ik niet op de info over de d90 die al enkele jaren de ronde doet, met allerlei onmogelijke toeters en bellen.

    Ben trouwens wel benieuwd of er dan ook een omklapbaar scherm op zit als bij de Olympus E3 ?

  • #2
    Re: Opvolger van de Nikon D80

    Oorspronkelijk geplaatst door LvDongen Bekijk bericht
    Ik las op het forum van Nikon Club Nederland dat iemand gehoord had dat er in december een opvolger van de d80 zou komen. 't Zou verrassend zijn.
    Heeft iemand iets gehoord en dan doel ik niet op de info over de d90 die al enkele jaren de ronde doet, met allerlei onmogelijke toeters en bellen.

    Ben trouwens wel benieuwd of er dan ook een omklapbaar scherm op zit als bij de Olympus E3 ?
    Een mogelijke opvolger van de D80 zal ongetwijfeld live view hebben. Maar verder is het nu toch wel moeilijk te voorspellen wat er nog gaat bijkomen. De D80 is sowieso al een camera waar weinig negatief op aan te merken valt

    MVG,

    Comment


    • #3
      Re: Opvolger van de Nikon D80

      Op zich geen gekke zet zo voor de kerst en het zou het 90 jarig jubileum van Nikon net een tintje meer geven.
      Maar echt geloven kan ik het niet en heel veel van de d300 erin stoppen is denk ik niet zo slim, maar daar zal Nikon zelf ook wel over nagedacht hebben.
      Last edited by LvDongen; 26 november 2007, 15:27.

      Comment


      • #4
        Re: Opvolger van de Nikon D80

        Voor dat Nikon daarover iets gaat vertellen laten ze mischien eerst de 'hype' rond de D300 voorbijgaan...

        Comment


        • #5
          Re: Opvolger van de Nikon D80

          Het wordt eerder een D80 S of X denk ik eerlijk gezegd. De D80 was technisch gezien verder dan de D200 afgezien van de magnesium body. De D80 X of S zal dan minstens gelijkwaardig zijn aan de D300. Met dien verstande dat de D300 robuuster
          is, wat de huidige D80 ook al is en tevens enkele honderden euro's duurder zal kosten.
          Last edited by waiso; 26 november 2007, 15:36.

          Comment


          • #6
            Re: Opvolger van de Nikon D80

            Oorspronkelijk geplaatst door LvDongen Bekijk bericht
            Op zich geen gekke zet zo voor de kerst en het zou het 90 jarig jubileum van Nikon net een tintje meer geven.
            Maar echt geloven kan ik het niet en heel veel van de d300 erin stoppen is denk ik niet zo slim, maar daar zal Nikon zelf ook wel over nagedacht hebben.
            Wanneer is dat 90-jarig jubileum juist? Komen er dan ook weer van die cashback acties?

            (Edit: ik zie juist dat het deze zomer dat jubileum was.)

            Ik ben van plan een D80 te kopen, maar twijfel nog of ik zou wachten tot de kerstperiode. Zijn er kortingen op DSLR's tijdens de solden?
            Last edited by Fred10; 26 november 2007, 17:30.
            Nikon D80, Nikkor 18-70 mm AF-S DX f/3.5-4.5G IF-ED

            Comment


            • #7
              Re: Opvolger van de Nikon D80

              Mij hebben ze verteld dat er pas half april 2008 een echte D90 zou komen.
              (of hoe 't nummer ook zal zijn)
              www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

              Comment


              • #8
                Re: Opvolger van de Nikon D80

                Oorspronkelijk geplaatst door Paul C Bekijk bericht
                Mij hebben ze verteld dat er pas half april 2008 een echte D90 zou komen.
                (of hoe 't nummer ook zal zijn)
                Dan zullen ze die wel aankondigen rond de kerstperiode, er zit bij Nikon blijkbaar heel veel tijd tussen de aankondiging van een nieuwe camera en de levering van de eerste toestellen...
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Opvolger van de Nikon D80

                  Ik hoop stiekem toch op een vervanger voor de d80 in de nabije toekomst. De d300 is me net iets te duur en ik sta er nu nogal sceptisch tegenover om me toch een d80 aan te schaffen omwille van de nogal slechte resultaten op de hogere ISO-waarden terwijl er "binnenkort" een vervanger voor de d80 zou kunnen komen.
                  My Instagram

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opvolger van de Nikon D80

                    De d300 zal toch wel nog zakken in prijs hoop ik , in de toekomst ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opvolger van de Nikon D80

                      Oorspronkelijk geplaatst door waiso Bekijk bericht
                      De D80 was technisch gezien verder dan de D200 afgezien van de magnesium body.
                      Ik ben even niet mee, en zonder defensief te worden (ik heb een D70 en een D200): op welke technische punten is de D80 verder dan de D200 ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opvolger van de Nikon D80

                        Oorspronkelijk geplaatst door gliderbee Bekijk bericht
                        Ik ben even niet mee, en zonder defensief te worden (ik heb een D70 en een D200): op welke technische punten is de D80 verder dan de D200 ?
                        Die werkt met SD kaartjes

                        Hubert
                        Hubert

                        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Opvolger van de Nikon D80

                          Ik vind dat de D80 een betere interne beeldbewerking heeft dan de D200.
                          Betere JPEG. Maar ja ....zijn toestellen voor ieder een eigen doelpubliek.
                          Bij de D200 zijn de JPEG die uit het toestel komen nogal soft en vragen meer nabewerking. Vind ook dat de D80 een betere ruisonderdrukking heeft dan de D200.
                          Dit ervaar ik hier toch met mijn toestellen.
                          Maar de verschillen zijn nu ook weer niet zo groot hoor.

                          Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                          Hier op dit forum.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Opvolger van de Nikon D80

                            Onlangs de nieuwe Zoom Magazine ontvangen en ook daarin werd voor de komende PMA (eind januari) gespeculeerd over een opvolger van de Nikon d80, alsmede een opvolger van de Canon 400D. Dat gaat dan wel snel in "Spiegelreflexland".
                            Ben dan toch benieuwd wat ze van de Nikon D300 erin stoppen. Het zal zeker in de prijs tot uiting komen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Opvolger van de Nikon D80

                              Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel Bekijk bericht
                              Ik vind dat de D80 een betere interne beeldbewerking heeft dan de D200. Betere JPEG.
                              Bij de test 2 jaar geleden van de D200 in 'What Digital Camera' werd deze camera aangeprezen als 'RAWSHOOTER' en ik moet zeggen het is zelden dat ik de camera niet op RAW gebruik, een enkele keer op RAW + JPG en meestal gebruik ik dan toch de RAWs.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X