Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Knap staaltje natuurfotografie !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Knap staaltje natuurfotografie !

    Find all the latest news on the environment and climate change from the Telegraph. Including daily emissions and pollution data.


    Stond vandaag in de Gazet van Antwerpen.
    *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

  • #2
    Re: Knap staaltje natuurfotografie !

    Ik had ze ook net bekeken. Prachtige beelden.
    Een beeld zegt meer dan 1000 woorden, daarom zwijg ik meestal.
    *** Alpha 100 Sony, Alpha 550 Sony. Sony Zeiss 16-80, Sigma 18-200, Tamron 70-300 en enkele filters. Nu nog leren fotograferen.

    Comment


    • #3
      Re: Knap staaltje natuurfotografie !

      Ik heb er geen woorden voor
      ...Nikon D70S, Nikon D300, hoop glaswerk, flitsje...

      http://www.esveaa.be

      Comment


      • #4
        Re: Knap staaltje natuurfotografie !

        mooie momenten, maar denk als je de kans en gelegenheid krijgt en de juiste spullen, dat meerdere van ons hier toe in staat zijn hoor.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Knap staaltje natuurfotografie !

          Ik volg Bouk. Mooie beelden, maar alle foto's vind ik veel te zeer zwaar gecropt, de eerste is overbelicht en de 4e is zelfs onscherp.
          De man is kwestie woont dus nabij False bay (Cape Town) - waar hij over een zee van tijd beschikt om dergelijke beelden te maken. Mooi, zeer zeker, maar niet uitzonderlijk.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Knap staaltje natuurfotografie !

            Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
            Ik volg Bouk. Mooie beelden, maar alle foto's vind ik veel te zeer zwaar gecropt, de eerste is overbelicht en de 4e is zelfs onscherp.
            De man is kwestie woont dus nabij False bay (Cape Town) - waar hij over een zee van tijd beschikt om dergelijke beelden te maken. Mooi, zeer zeker, maar niet uitzonderlijk.
            De 1e is overbelicht en de 4e is niet scherp, OK. Maar je kunt de algemene kwaliteit van die foto's toch niet beoordelen wanneer ze geresized zijn om op een dergelijke site te zetten?!
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

            Comment


            • #7
              Re: Knap staaltje natuurfotografie !

              Dit gaat toch vooral over de waarneming zeker, wie zit hier nu over scherpte en licht te mieren......

              Of hoe beoordeel je dan de foto waar Robert Capa beroemd mee geworden is ? Onscherp, slechte compo, stuk van geweer en voeten af..... http://en.wikipedia.org/wiki/Image:C...st_Soldier.jpg

              Comment


              • #8
                Re: Knap staaltje natuurfotografie !

                Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                Dit gaat toch vooral over de waarneming zeker, wie zit hier nu over scherpte en licht te mieren......

                Of hoe beoordeel je dan de foto waar Robert Capa beroemd mee geworden is ? Onscherp, slechte compo, stuk van geweer en voeten af..... http://en.wikipedia.org/wiki/Image:C...st_Soldier.jpg

                ach ja .. als je gewoon aan een kust woont waar dit soort jachttafereel alle dagen plaatsgrijpt dan schiet je elke dag toch een paar memory kaarten vol met dit soort beelden via een cam met goede burst mode .. neem uit die paar (tien)duizend beelden gewoon de 4-5 beste en je bent er .. gewoon bandproductie joh ..

                Comment


                • #9
                  Re: Knap staaltje natuurfotografie !

                  Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                  Ik volg Bouk. Mooie beelden, maar alle foto's vind ik veel te zeer zwaar gecropt, de eerste is overbelicht en de 4e is zelfs onscherp.
                  De man is kwestie woont dus nabij False bay (Cape Town) - waar hij over een zee van tijd beschikt om dergelijke beelden te maken. Mooi, zeer zeker, maar niet uitzonderlijk.
                  Neen hoor, zeker niet uitzonderlijk.
                  Ik was twee weken geleden in Muizenberg, Fish hoek, Simonstown. De haaien sprongen rond mijn hoofd achter de zeeleeuwen. Vond het zelfs de moeite niet om mijn camera uit te halen. Zo'n beelden maken, dat kan toch iedereen zeker.

                  En van mensen die in Cape Town wonen is het natuurlijk geweten dat ze allemaal een zee van tijd hebben om in een bootje rond seal island te gaan dobberen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Knap staaltje natuurfotografie !

                    Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                    Ik volg Bouk. Mooie beelden, maar alle foto's vind ik veel te zeer zwaar gecropt, de eerste is overbelicht en de 4e is zelfs onscherp.
                    De man is kwestie woont dus nabij False bay (Cape Town) - waar hij over een zee van tijd beschikt om dergelijke beelden te maken. Mooi, zeer zeker, maar niet uitzonderlijk.
                    Van relativeren gesproken...
                    Als je zo elke (natuur)foto die hier het forum passeert gaat beoordelen dan ga je hier volgens mij rap weg zijn...
                    Ik heb nog nooit iemand van zuid afrika zien terugkomen met zulke beelden om eerlijk te zijn.
                    (en zeg niet dat het komt omdat hij er woont; wie van ons heeft hier al verbluffende beelden van een ree laten zien. Terwijl dat dat beest ook bij iedereen in de achtertuin leeft)
                    Gewoon mijn mening hé
                    -> Ik vind het dus knap
                    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                    Comment


                    • #11
                      Re: Knap staaltje natuurfotografie !

                      Ik weet niet of sommigen dit beseffen, maar dit zijn 'in scene' gezette foto's. De fotograaf op een boot, een (model) zeeleeuw erachter en dan wachten tot de haai de sprong maakt. De docu heb ik ooit gezien en het zijn fracties van seconden waarin zich dit afspeelt. Het is een kwestie van inschatten wanneer het beest boven water springt, en dan hopen dat het vaak genoeg gebeurt zodat er een keer een goede foto bij zat.
                      Duizenden foto's, vele pogingen en al een tijdrovend gebeuren voor die paar foto's.

                      Je kunt zeggen dat het knap is, maar ieder van ons die op de boot had gestaan, had hetzelfde kunnen maken. Zelfs ik met mijn 20D 'tje en 24-70 L lensje.

                      Desalniettemin is het een hele investering om zover te komen en deze foto's te maken. Ik vind het een fantastisch gezicht, maar qua foto's zijn ze niet speciaal. Alleen hetgeen gefotografeerd is speciaal. Moeten we dan praten over compositie? Ik denk het niet. Daar gaat het niet om.
                      Toch?
                      meer over mijn fotografie is te vinden op
                      http://www.nandoonline.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Knap staaltje natuurfotografie !

                        Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                        Je kunt zeggen dat het knap is, maar ieder van ons die op de boot had gestaan, had hetzelfde kunnen maken. Zelfs ik met mijn 20D 'tje en 24-70 L lensje.
                        Dat is bij bijna elke foto zo hé om het cru te stellen
                        [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                        Comment


                        • #13
                          Re: Knap staaltje natuurfotografie !

                          Als je dit zou gemaakt had aan de kust van Scheveningen ..... maar nabij False bay (Cape Town) ..... dan stelt het natuurlijk niks voor
                          Dat kan iedereen
                          ---------------- Ik doe niet meer mee

                          Comment


                          • #14
                            Re: Knap staaltje natuurfotografie !

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat Bekijk bericht
                            Dat is bij bijna elke foto zo hé om het cru te stellen
                            Jawel, met een onderwerp als dit heb je daar dan ook weer gelijk in...
                            Maar kijk voorbij dit feit, en zie dat een reportage als dit niet voor iedereen weggelegd is. Alleen daarom al mijn oprechte bewondering. Dan moeten we niet gaan muggeziften over scherpte, compositie en andere fotografisch gewauwel (met alle respect)
                            meer over mijn fotografie is te vinden op
                            http://www.nandoonline.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Knap staaltje natuurfotografie !

                              Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                              Ik weet niet of sommigen dit beseffen, maar dit zijn 'in scene' gezette foto's. De fotograaf op een boot, een (model) zeeleeuw erachter en dan wachten tot de haai de sprong maakt. De docu heb ik ooit gezien en het zijn fracties van seconden waarin zich dit afspeelt. Het is een kwestie van inschatten wanneer het beest boven water springt, en dan hopen dat het vaak genoeg gebeurt zodat er een keer een goede foto bij zat.
                              Een dergelijke geënsceneerde docu bestaat wellicht wel, maar een tijd
                              geleden heb ik er toch een gezien met een dergelijke orca en een
                              levende zeehond ( leeuw ). Wrede beelden hoe die orca speelde
                              met het dier, dat vluchtte in alle richtingen maar toch geen schijn van kans
                              maakte om te overleven.
                              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                              Comment

                              Working...
                              X