Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Professionele fotoprinter: welk merk en waar kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Professionele fotoprinter: welk merk en waar kopen?

    Hallo, ik ben op zoek naar een professionele fotoprinter en een canvasprinter voor A3-formaat en liefst nog groter. Weet iemand welke merken en types beter uit de test komen en waar ik daarvoor terecht kan? Prijzen?

    Alvast bedankt,

    Mignonne
    Canon EOS 40D body; EF-S 17-85mm; EF 50mm 1.8; EF 70-200mm L IS USM; Speedlite 580EX II

  • #2
    Re: Professionele fotoprinter: welk merk en waar kopen?

    Oorspronkelijk geplaatst door Mignonne Bekijk bericht
    Hallo, ik ben op zoek naar een professionele fotoprinter en een canvasprinter voor A3-formaat en liefst nog groter. Weet iemand welke merken en types beter uit de test komen en waar ik daarvoor terecht kan? Prijzen?

    Alvast bedankt,

    Mignonne
    Mignonne,

    hier zul je veel verschillende antwoorden op krijgen.
    Allereerst hoeveel ga je printen ????
    Is dat zeer frequent, blijf dan van de kleinere printers af zoals epson 2400 en 3800 daar je dan cartridges blijft wisselen.
    Ik werk zelf met een epson 4800 (opvolger is 4880) wat een perfecte printer is.
    Kan tot a2 formaat vanuit een papierlade printen en tevens vanaf de rol.
    Kortom een alleskunner. Werkt ook met grote cartridges van 110 of zelfs 220 ml

    Voordeel van de 4000 t.o.v. de 4880 is dat deze zowel matte als glossy kan printen zonder cartridges te hoeven wisselen.

    alex
    Website : www.alextimmermans.com
    Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
    Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

    Comment


    • #3
      Re: Professionele fotoprinter: welk merk en waar kopen?

      Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
      Mignonne,

      hier zul je veel verschillende antwoorden op krijgen.
      Allereerst hoeveel ga je printen ????
      Is dat zeer frequent, blijf dan van de kleinere printers af zoals epson 2400 en 3800 daar je dan cartridges blijft wisselen.
      Ik werk zelf met een epson 4800 (opvolger is 4880) wat een perfecte printer is.
      Kan tot a2 formaat vanuit een papierlade printen en tevens vanaf de rol.
      Kortom een alleskunner. Werkt ook met grote cartridges van 110 of zelfs 220 ml

      Voordeel van de 4000 t.o.v. de 4880 is dat deze zowel matte als glossy kan printen zonder cartridges te hoeven wisselen.

      alex
      Dankjewel Alex.
      Wat de hoeveelheid betreft, wil ik liefst een printer met zoveel mogelijk capaciteit. Dus 110 of 220 ml heeft zeker mijn voorkeur.
      Je hebt het over de 4000 en de 4800: welke bedoel je nu precies? (Neem aan dat 1 van de 2 een typfout is)
      En weet iemand waar je dit soort printers allemaal op een rij hebt en uit kunt testen? Bvb een handelaar die meerdere merken vertegenwoordigt?
      Canon EOS 40D body; EF-S 17-85mm; EF 50mm 1.8; EF 70-200mm L IS USM; Speedlite 580EX II

      Comment


      • #4
        Re: Professionele fotoprinter: welk merk en waar kopen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Mignonne Bekijk bericht
        Dankjewel Alex.
        Wat de hoeveelheid betreft, wil ik liefst een printer met zoveel mogelijk capaciteit. Dus 110 of 220 ml heeft zeker mijn voorkeur.
        Je hebt het over de 4000 en de 4800: welke bedoel je nu precies? (Neem aan dat 1 van de 2 een typfout is)
        En weet iemand waar je dit soort printers allemaal op een rij hebt en uit kunt testen? Bvb een handelaar die meerdere merken vertegenwoordigt?
        neen, dat is geen typefout.
        De 4000 is de voorloper van de 4800 en recent is zelfs de 4880 geintroduceerd. Die laatste 2 zijn redelijk identiek aan elkaar.

        Voordeel van de 4800 en 4880 dat ze een iets mooiere zwarting hebben op lustre en glossy paper, echter groot nadeel is dat als je print op fine art of matte (canvas) je van cartridge moet wisselen.
        Dat was bij de 4000 niet nodig.

        Alex
        Website : www.alextimmermans.com
        Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
        Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

        Comment


        • #5
          Re: Professionele fotoprinter: welk merk en waar kopen?

          Ik gebruik de Canon IPF5000, die nu is vervangen door de IPF5100.

          Bangelijke prints, haarscherp, 16 bit driver, zeer snel, betaalbare inkten (110 ml ) en A2 plus.
          BD0808BE

          Comment


          • #6
            Re: Professionele fotoprinter: welk merk en waar kopen?

            Keuze genoeg bij Canon en Epson (en ook wel HP).
            Misschien dat je best even naar de website van die twee gaat en de telefoonnrs opzoekt van de lokale kantoren in Belgie. Zij zullen je ongetwijfeld kunnen zeggen waar je dergelijke toestellen kan bezichtigen.

            Een paar modellen van Epson kan je bvb bij Hotz in Brussel gaan bezichtigen. Voor zover ik weet handelen zij normaal wel alleen met mensen met een handelsregister. Weet niet of zij specifiek op zoek zijn naar particulieren (ik weet niet wat je statuut is, het is gewoon algemene vermelding zodat ik geen boze mails moet ontvangen van hen ).

            Ook als je naar een ietwat deftige beurs gaat waar Canon/Epson/HP aanwezig zijn zal je genoeg te zien krijgen, en genoeg info krijgen. De goedkoopste A2 Epson is de Pro 3800 en die zit ergens rond de 1500 euro. Ze doen al iets meer moeite om info te geven dan voor een printerke van 100 euro.

            Comment


            • #7
              Re: Professionele fotoprinter: welk merk en waar kopen?

              Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow Bekijk bericht
              Ook als je naar een ietwat deftige beurs gaat waar Canon/Epson/HP aanwezig zijn zal je genoeg te zien krijgen, en genoeg info krijgen. De goedkoopste A2 Epson is de Pro 3800 en die zit ergens rond de 1500 euro. Ze doen al iets meer moeite om info te geven dan voor een printerke van 100 euro.
              Afgelopen weekend ben ik naar Zoom Experience geweest. Canon, Epson, HP en consoorten stonden er ook. Maar ook al was ik serieus geěnteresseerd in een professionele printer, kreeg ik geen professionele uitleg. Heel vaak van die goedkope interimmannekes, maar geen haar verstand van de producten.

              Wat ik vooral belangrijk vind, is dat een afgedrukte foto niet gaat ´plakken´ als je hem achter glas inkadert. Die dure modelletjes zullen zeker wel een goede afdrukkwaliteit hebben, maar naar hoeveel tijd verkleuren ze? En gaan ze ´plakken´ als je ze achter glas zet?
              Canon EOS 40D body; EF-S 17-85mm; EF 50mm 1.8; EF 70-200mm L IS USM; Speedlite 580EX II

              Comment


              • #8
                Re: Professionele fotoprinter: welk merk en waar kopen?

                Wij hebben een afdruk van Epson liggen, minstens 5 jaar oud. Totaal geen verkleuring, ligt soms zelfs in de zon.
                In demo: Pro 4800 en Pro 3800 (en nog wat A4-printers).
                Sorry, enkel Epson. Voor minder gaan we niet.

                Edit: zal eens een vers fotootje achter glas zetten...
                Nikon, Apple & Epson

                Comment


                • #9
                  Re: Professionele fotoprinter: welk merk en waar kopen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mignonne Bekijk bericht
                  Wat ik vooral belangrijk vind, is dat een afgedrukte foto niet gaat ´plakken´ als je hem achter glas inkadert. Die dure modelletjes zullen zeker wel een goede afdrukkwaliteit hebben, maar naar hoeveel tijd verkleuren ze? En gaan ze ´plakken´ als je ze achter glas zet?
                  Het "plakken" van geprinte foto's is vooral afhankelijk van de papierkeuze, en de kwaliteit van het papier bepaalt ook voor een groot deel de "houdbaarheid" van de kleuren.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment

                  Working...
                  X