Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 17-85 IS ipv Sigma 17-70 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 17-85 IS ipv Sigma 17-70 ?

    Ik heb momenteel een 300D met een sigma 17-70 lens erop.
    Ik ben hier tevreden mee, maar de 300D begint op zijn laatste beentjes te lopen (lamellen blijven haperen en veel errors).
    Nu had ik gedacht om een 40D te kopen met de lens 17-85 IS van canon.
    Zou het een verstandige keuze zijn om de Sigma 17-70 te vervangen door een Canon 17-85 met IS of is dit wat weggegooid geld?
    Mijn bedoeling is scherpere foto's te krijgen bij weinig licht (uit de hand) door de IS...en snellere scherpstelling (USM)
    Groetjes
    #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
    Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

  • #2
    Re: Canon 17-85 IS ipv Sigma 17-70 ?

    uit je schrijven lees ik, dat je met de 17-70 geen scherpe opnamen maakt.
    dus tijd voor een overstap.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Canon 17-85 IS ipv Sigma 17-70 ?

      Ik zou zelf de 17-70mm blijven gebruiken,want die is echt wel scherp.
      De 17-85mm heeft wel iets meer tele en IS,maar is wat ik uit al de
      testen heb begrepen,niet veel beter als de Sigma.
      gr.ron.
      http://exhi-fotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Canon 17-85 IS ipv Sigma 17-70 ?

        Oorspronkelijk geplaatst door exhi Bekijk bericht
        Ik zou zelf de 17-70mm blijven gebruiken,want die is echt wel scherp.
        De 17-85mm heeft wel iets meer tele en IS,maar is wat ik uit al de
        testen heb begrepen,niet veel beter als de Sigma.
        gr.ron.
        exact .. als de OP geen scherpe fotos krijgt met een S 17-70 is er wat loos met de apparatuur of met de operator .. een C 17-85 IS gaat daar niets aan veranderen .. (behalve als de apparatuur de fout is)

        Comment


        • #5
          Re: Canon 17-85 IS ipv Sigma 17-70 ?

          Hoi,

          Volgens mij is de 17 - 85 IS best het wel waard hoor.

          En als je dan nog niet tevreden bent met de scherpte?

          Foto's maken in RAW en de nieuwste Canon DPP (Digital Photo Professional)
          downloaden.
          Je zult versteld staan wat voor extra scherpte je kan krijgen bij het eindtesultaat.

          grtz,
          Peter
          CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

          Comment


          • #6
            Re: Canon 17-85 IS ipv Sigma 17-70 ?

            Ik ben zo naief om te geloven dat wat er niet is je het ook niet zult verscherpen, noch met raw noch met DPP

            Comment


            • #7
              Re: Canon 17-85 IS ipv Sigma 17-70 ?

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Ik ben zo naief om te geloven dat wat er niet is je het ook niet zult verscherpen, noch met raw noch met DPP
              Dat is waar, maar met de nieuwe DPP zit er lenscorrectie bij in functie van de canonlenzen. Wat soms een slechte lens wel voordeel kan uithalen.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 17-85 IS ipv Sigma 17-70 ?

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Ik ben zo naief om te geloven dat wat er niet is je het ook niet zult verscherpen, noch met raw noch met DPP
                Dat is waar, maar met de nieuwe DPP zit er lenscorrectie bij in functie van de canonlenzen. Wat soms een slechte lens wel voordeel kan uithalen.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 17-85 IS ipv Sigma 17-70 ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                  Dat is waar, maar met de nieuwe DPP zit er lenscorrectie bij in functie van de canonlenzen. Wat soms een slechte lens wel voordeel kan uithalen.
                  Inderdaad Powerkiller
                  Maar Rugulus heeft ook wel gelijk zenne.
                  Wat er niet is, is er niet, je kan alleen maar hopen dat het er komt
                  Nu ben ik off-topic aan het gaan zeker ?
                  Neen serieus, de nieuwe Dpp doet wonderen.
                  Try it and you know it.
                  By the way: Het is gratis te downloaden op de Canon-site.
                  CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 17-85 IS ipv Sigma 17-70 ?

                    Bij mij kun je de Canon 17-85 IS komen testen op je eigen camera, ik ben er zéér tevreden mee.
                    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 17-85 IS ipv Sigma 17-70 ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                      Dat is waar, maar met de nieuwe DPP zit er lenscorrectie bij in functie van de canonlenzen. Wat soms een slechte lens wel voordeel kan uithalen.
                      Als ik het goed begrepen heb dan maakt de ingebouwde beschikbare lenscorrectie een aanpassing van de optische vertekening voor de Canon lenzen mogelijk .. dat verandert niets aan het oplossend vermogen van de lens noch aan de scherpte, deze parameters zijn IMHO de basisfaktoren voor een scherpe foto (tenminste aan de kant van de lens) .. ik gebruik DPP al van dag 1 en ik ben er zeer over te sprken als programma maar wonderen doet het nu ook weer niet hoor

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 17-85 IS ipv Sigma 17-70 ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
                        snip
                        Neen serieus, de nieuwe Dpp doet wonderen.
                        Try it and you know it.
                        By the way: Het is gratis te downloaden op de Canon-site.
                        Hmm ... dat weet ik niet zeker .. de versie (3.2) die ik van de Canon site gedownload had bleek een update versie te zijn ... Bij installatie op een 2e computer kreeg ik de cryptische boodschap dat ik eerste de "originele" versie van de CD moest installeren .. misschien is dit ondertussen veranderd ?
                        FWIW

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 17-85 IS ipv Sigma 17-70 ?

                          Alvast bedankt voor de reacties.
                          Het is zo dat ik wel tevreden ben met mijn 17-70 en mijn foto's zijn wel degelijk scherp, alleen dacht ik dat door de IS ik scherpere foto's zou kunnen maken bij weinig licht. Doordat ik dan langere sluitertijden zou kunnen hanteren dan zonder IS.
                          Als ik lange sluitertijden moet hanteren met mijn sigma (die heeft geen IS), dan krijg ik onscherpe fotos (hetgeen natuurlijk normaal is). Daarom dacht ik dat het misschien beter was om een IS lens te kopen...
                          #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
                          Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 17-85 IS ipv Sigma 17-70 ?

                            Dat daarentegen is wel een goede redenering, ttz je zal de lens wel in slechtere lichtomstandigheden kunnen gebruiken zonder bewegingsonscherpte ...
                            JMHO

                            Comment

                            Working...
                            X