Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD kaart rechtreeks in LCD TV prachtig ...maar na bewerken en branden op CD blokvormi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD kaart rechtreeks in LCD TV prachtig ...maar na bewerken en branden op CD blokvormi

    Hopelijk zit ik in de gepaste rubriek.
    Camera Coolpix 4100
    De SD kaart zo uit de camera ( 4M* 2288x1712 ) resolutie Horizontaal 300 dpi Vertikaal 300 dpi , in de Panasonic LCD HD TV geeft een schitterend beeld.
    Maar na bewerken en aanpassen en branden op CD-r krijg ik blokvorming!
    Met de SD kaart is het beeld zelfs van dichtbij perfect.
    Wat doe ik fout te hoge resolutie,brandsnelheid of defecte brander ?
    Wie weet raad?
    Opnamen met mijn D200 en afmetingen aangepast aan het scherm en op CD -R gebrand hebben hetzelfde resultaat,( blokvorming)

  • #2
    Re: SD kaart rechtreeks in LCD TV prachtig ...maar na bewerken en branden op CD blokv

    welke bewerkingen en aanpassingen heb je dan gedaan ,
    en op welke grootte heb je de beelden weggeschreven ?

    Comment


    • #3
      Re: SD kaart rechtreeks in LCD TV prachtig ...maar na bewerken en branden op CD blokv

      dvd player heeft toevallig SD output ipv HD ???

      Comment


      • #4
        Re: SD kaart rechtreeks in LCD TV prachtig ...maar na bewerken en branden op CD blokv

        Oorspronkelijk geplaatst door dirpo Bekijk bericht
        dvd player heeft toevallig SD output ipv HD ???
        De SD kaart wordt rechtreeks in de TV gestopt.
        De DVD player heeft geen SD kaart ingang.
        De DVD is verbonden met de TV via een HDMI kabel.

        Comment


        • #5
          Re: SD kaart rechtreeks in LCD TV prachtig ...maar na bewerken en branden op CD blokv

          Kan je DVD-speler HDTV weergeven, ik dacht het niet hé dus je output van da machien is gewoon een videosignaal en dat is duidelijk minder dan de resolutie die je krijgt van je opgenomen beeld op de kaart en de mogelijkheden van je TV die wel min of meer HDTV compatible is.

          Mocht je een input kunne geven vanuit je videokaart van je pc zou het er anders uitzien.

          MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: SD kaart rechtreeks in LCD TV prachtig ...maar na bewerken en branden op CD blokv

            Oorspronkelijk geplaatst door ddavid Bekijk bericht
            welke bewerkingen en aanpassingen heb je dan gedaan ,
            en op welke grootte heb je de beelden weggeschreven ?
            Bewerkingen:belichting aanpassen,saturatie wat storende elementen wegwerken enz.
            De beelden zijn aangepast voor 16/9 breedbeeld,ongveer 1900x1100 pixels,in sRGB en op 300 dpi .
            Als ik kijk naar de gegevens op SD kaart zie ik 2288x1712 en 300 dpi...
            De CD heb ik op fouten gekontroleerd met het Nero programma en alles is normaal.
            Zou de uitvoer van de DVD speler mogelijk moeten verandert worden deze staat voor DVD's ingesteld op 1080 i (HD kwaliteit dus)

            Comment


            • #7
              Re: SD kaart rechtreeks in LCD TV prachtig ...maar na bewerken en branden op CD blokv

              Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
              Kan je DVD-speler HDTV weergeven, ik dacht het niet hé dus je output van da machien is gewoon een videosignaal en dat is duidelijk minder dan de resolutie die je krijgt van je opgenomen beeld op de kaart en de mogelijkheden van je TV die wel min of meer HDTV compatible is.

              Mocht je een input kunne geven vanuit je videokaart van je pc zou het er anders uitzien.

              MVG, Jeff
              De bewerkte opnamen naar een SD kaart wegschrijven inplaats van op een CD?
              Maar ik dacht ergens in de gebruiksaanwijzing van de TV gelezen te hebben dat het enkel onbewerkte opnamen mochten zijn,maar dat ga ik eens uitpluizen!
              MVG,L.Cavalier

              Comment


              • #8
                Re: SD kaart rechtreeks in LCD TV prachtig ...maar na bewerken en branden op CD blokv

                Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                Kan je DVD-speler HDTV weergeven, ik dacht het niet hé dus je output van da machien is gewoon een videosignaal en dat is duidelijk minder dan de resolutie die je krijgt van je opgenomen beeld op de kaart en de mogelijkheden van je TV die wel min of meer HDTV compatible is.

                Mocht je een input kunne geven vanuit je videokaart van je pc zou het er anders uitzien.

                MVG, Jeff
                Ik heb een PC ingang op de TV,maar geen kabel zal dat eens proberen.

                Comment


                • #9
                  Re: SD kaart rechtreeks in LCD TV prachtig ...maar na bewerken en branden op CD blokv

                  Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
                  Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                  --------

                  Comment


                  • #10
                    Re: SD kaart rechtreeks in LCD TV prachtig ...maar na bewerken en branden op CD blokv

                    Ik denk dat het belangrijk is dat je de procedure die je volgt om de CD aan te maken misschien beter even uit de doeken doet.

                    Je kan bvb gewoon de JPEG's op de CD branden, tenminste als je DVD-speler jpeg bestanden kan afspelen van een data cd.

                    Het kan natuurlijk ook zijn dat je met ProShow producer of Nero Burning Rom een video fotoCD aanmaakt, waar je dan vermoedelijk VCD of SVCD PAL kiest. Dit wil zeggen dat je in het tweede geval maximaal 720x576 pixels overhoudt (geen idee wat het effect op 16:9 is).
                    Het videoCd gebeuren lijkt mij de oorzaak van jouw problemen te zijn.

                    Maar dat is gissen zolang we niet weten hoe je de CD aanmaakt....

                    Comment


                    • #11
                      Re: SD kaart rechtreeks in LCD TV prachtig ...maar na bewerken en branden op CD blokv

                      Oorspronkelijk geplaatst door L.Cavalier Bekijk bericht
                      resolutie Horizontaal 300 dpi Vertikaal 300 dpi
                      Niet dat het je met dit specifiek probleem helpt, maar lees dit eens:

                      Comment


                      • #12
                        Re: SD kaart rechtreeks in LCD TV prachtig ...maar na bewerken en branden op CD blokv

                        Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow Bekijk bericht
                        Ik denk dat het belangrijk is dat je de procedure die je volgt om de CD aan te maken misschien beter even uit de doeken doet.

                        Je kan bvb gewoon de JPEG's op de CD branden, tenminste als je DVD-speler jpeg bestanden kan afspelen van een data cd.

                        Het kan natuurlijk ook zijn dat je met ProShow producer of Nero Burning Rom een video fotoCD aanmaakt, waar je dan vermoedelijk VCD of SVCD PAL kiest. Dit wil zeggen dat je in het tweede geval maximaal 720x576 pixels overhoudt (geen idee wat het effect op 16:9 is).
                        Het videoCd gebeuren lijkt mij de oorzaak van jouw problemen te zijn.

                        Maar dat is gissen zolang we niet weten hoe je de CD aanmaakt....
                        Ze zijn gewoon vanuit mijn afbeeldingen,betreffende map,kopieren naar CD
                        aangemaakt...

                        MVG.
                        Ik zou ook eens een DVD kunnen aanmaken en deze op mijn andere DVD player testen,gezien deze geen CD's ondersteund

                        Comment


                        • #13
                          Re: SD kaart rechtreeks in LCD TV prachtig ...maar na bewerken en branden op CD blokv

                          Dan vermoed ik dat je DVD speler niet in staat is van jpegs weer te geven in 1080i.
                          Welk type DVD-speler heb je?

                          En heb je ondertussen al met een ander toestel geprobeerd?

                          Comment


                          • #14
                            Re: SD kaart rechtreeks in LCD TV prachtig ...maar na bewerken en branden op CD blokv

                            Bij mij is dat ook en dan ligt dat aan de resampelingsoftware van de dvd speler. Mijn oudere maar duurdere en betere sony geeft erbarmelijk jpgs weer en mijn broers divx kreng van 69 euro geeft ze veel beter weer. Een HD tv zal doorgaans een veel beter software hebben om jpgs om zetten naar het beeldformaat.

                            Alle das toch wat ik denk

                            Comment

                            Working...
                            X