Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk breed hoek objektief voor men nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk breed hoek objektief voor men nikon

    hoi
    ben onlangs begonnen met een nikon toestel 2de hands.
    daar zat een 28/100 als breedhoek bij.
    nu stel ik vast dat als ik bv een tuin wil fotogreferen dit in verschillende etapes moet doen en vind dit spijtig.
    nu ben ik op zoek om een nieuw objektief.
    de 18/70 zou al veel beter zijn deze heeft ongeveer volgens een goeie kennis van me een 6meter meer breete tegen over men 28/100.
    eventueel zou ik nog gaan voor een groter breed hoek als over lapping op men 28/100.
    welke raden jullie mij dan aan bedoeling is om bv zwem wedstrijden te fotograferen van men kinderen en koi vijvers en ook de koi op zen eigen.
    welke merken passen op men nikon d70s
    nikon zelf tokina welke nog en types graag.
    eventueel lensze die 2de hands makkelijk te vinden zijn want vind een nieuwe lens toch wel heel duur.

    heb een tokina 12-24/4 nieuw gevonden in hong kong zijn er mensen die ervaring hebben met het af sturen vanaf hinder en dan niet kwa veiligheid maar eerder naar doune toe de prijs 300 euro
    mvg pedro
    Last edited by pedro g; 25 november 2007, 18:11.
    nikon d70s
    lens nikon 28/100
    lens nikon 70/300

  • #2
    Re: welk breed hoek objektief voor men nikon

    Je kan voor een echte breedhoek gaan als je de lens 10-20 van Sigma zou kopen.
    Je kan 2de hands ook de kitlens van Nikon kopen, deze heeft minimum 18mm.

    Comment


    • #3
      Re: welk breed hoek objektief voor men nikon

      Heb geen ervaring met de douane maar wel met de Tokina: super lensje!
      ---------------- Ik doe niet meer mee

      Comment


      • #4
        Re: welk breed hoek objektief voor men nikon

        de tokina is zeker een aanrader.

        Maar hong kong is denk ik een risico, is goedkoper maar je betaald wel nog eens 40 of 60 euro verzendingskosten en je hebt kans dat het objectief verdwijnt aan de grens.

        natuurlijk 440 en 340 is 100 euro verschil maar je hebt het vlugger en is veiliger.
        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

        Comment


        • #5
          Re: welk breed hoek objektief voor men nikon

          Leestekens zouden je tekst wel een stuk makkelijker leesbaar maken.

          Voor zwemwedstrijden hangt het ervanaf of je indoor of gewoon in een buitenbad foto's wilt maken. Voor vijvers en koikarpers volstaat de 18-70 lens. De Tokina is daar minder geschikt voor. Als je die uit Hongkong laat sturen, dan heb je grote kans dat de douane je pakket onderschept en dat je er dus nog extra kosten bijkomen voor je. En dan is het kopen van een lens in het buitenland ineens een stuk minder voordelig.

          Ik zou je willen aanraden om iets meer te lezen over de basis van de fotografie, want nu vraag je heel veel, maar om daar allemaal goed antwoord op te geven, kost ons wel een paar pagina's typewerk. Kortom, lees veel, zoek veel op (gebruik bv de zoekfunctie op BD, maar ook Google) en stel dan iets gerichtere vragen.
          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
          --------

          Comment


          • #6
            Re: welk breed hoek objektief voor men nikon

            hallo

            dank voor de info.
            naar koi toe om te fotograferen wist ik dat de 18/70 perfect was.

            maar om zwem wedstrijden te fotograferen ben ik dat niet zeker.
            de zwem wedstrijden zijn meestal indoor.

            waarom past een tokina minder om koi en vijver te fotograferen je kan bv met deze lens op een korte tuin rond te 10m diep de volledige breedte trekken denk ik das toch een voordeel of niet.

            nu moet ik dit in 2of 3 stappen doen met een 18/70 zou dit eventueel in 1 stap gaan maar denk toch ook eerder aan 2 stappen.
            mvg pedro
            nikon d70s
            lens nikon 28/100
            lens nikon 70/300

            Comment


            • #7
              Re: welk breed hoek objektief voor men nikon

              heb net nog een en ander gelezen en dit gevonden
              tamron 17-50 f2.8
              sigma 18-50 f2.8
              tokina 16-50 f2.8

              of zou een 18/200 f3,5 een beter toepassing bieden in mijn geval
              als ik ha voor een 17/50 lens kan ik men 28/100 houden als over lapper naar men tele.
              als ik ha voor een 18/200 kan ik de 28/100 lens verekopen of niet

              zou een van deze lenzen dan niet beter zijn, zeker al voor indoor fotografie.

              welke zouden jullie mij dan aanraden.
              ze zijn zeker beter dan de 18/70.
              mvg pedro
              Last edited by pedro g; 26 november 2007, 08:00. Reden: extra lenzen toegevoegd
              nikon d70s
              lens nikon 28/100
              lens nikon 70/300

              Comment

              Working...
              X