Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkoopadvies Canon 5D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verkoopadvies Canon 5D

    Beste leden,

    Mijn broertje gaat stoppen met fotografie ivm gezondheidsredenen. Hij gaat/wil zijn 8 maanden fotoset verkopen voor 2.500,00 euro. De set bestaat uit:
    Canon 5D
    Grip BG-E4
    Zoomlens EF 70-200mm F2.8L USM+ B&W UV filter
    2 x acculaders CB-5L
    3 x BP 511 A accu's
    2 GB Sandisk Extreme III

    Vanwege de langdurige ziekte heeft de camera ongeveer 2.000 foto's gemaakt
    en alle dozen heeft hij nog in zijn bezit.

    Vraag: Is deze vraagprijs te hoog?
    Last edited by waiso; 26 november 2007, 19:16.

  • #2
    Re: Verkoopadvies Canon 5D

    nieuwprijs is +/-3400€ bij konijnenberg, dan moet 'r nog 150€(lens) en 200€(cam) vanaf voor cashback , trek daar de btw nog eens van die 3400€ af en je weet hoeveel hij ong waard zou moeten zijn...

    Comment


    • #3
      Re: Verkoopadvies Canon 5D

      Wat is dat nu weer voor zever, btw aftrekken?
      Wij als consumenten betalen alles btw in, dus dan verkoop je ook btw in....(bij wijze van spreken)
      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

      Comment


      • #4
        Re: Verkoopadvies Canon 5D

        Oorspronkelijk geplaatst door Atmozphere Bekijk bericht
        nieuwprijs is +/-3400€ bij konijnenberg, dan moet 'r nog 150€(lens) en 200€(cam) vanaf voor cashback , trek daar de btw nog eens van die 3400€ af en je weet hoeveel hij ong waard zou moeten zijn...

        Vergeet niet dat er ook nog ziets als amateurs zijn die geen BTW aftrek hebben. Dus uw opmerking om de BTW er nog een keertje af te halen is niet helemaal terecht.

        Waiso, zet dat set hier gewoon te koop met de opmerking dat de prijs altijd wel bespreekbaar is. Moet gek zijn kun je er geen goede prijs voor kunnen vangen.

        succes en sterke met jouw "broertje"

        alex
        Website : www.alextimmermans.com
        Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
        Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

        Comment


        • #5
          Re: Verkoopadvies Canon 5D

          Oorspronkelijk geplaatst door waiso Bekijk bericht
          Beste leden,

          Mijn broertje gaat stoppen met fotografie ivm gezondheidsredenen. Hij gaat/wil zijn 8 maanden fotoset verkopen voor 2.500,00 euro. De set bestaat uit:
          Canon 5D
          Grip BG-E4
          Zoomlens EF 70-200mm F2.8L USM+ B&W UV filter
          2 x acculaders CB-5L
          3 x BP 511 A accu's
          2 GB Sandisk Extreme III

          Vanwege de langdurige ziekte heeft de camera ongeveer 2.000 foto's gemaakt
          en alle dozen heeft hij nog in zijn bezit.

          Vraag: Is deze vraagprijs te hoog?
          Neen de vraagprijs is absoluut niet te hoog vind ik!
          Voor sommige moet je zodanig ditjes en datjes aftrekken dat je bijna moet gaan bijleggen om deze toch fantastische set kwijt te raken!
          Groetjes, Beauke
          Mijn foto's

          Comment


          • #6
            Re: Verkoopadvies Canon 5D

            Oorspronkelijk geplaatst door waiso Bekijk bericht
            Beste leden,

            Mijn broertje gaat stoppen met fotografie ivm gezondheidsredenen. Hij gaat/wil zijn 8 maanden fotoset verkopen voor 2.500,00 euro. De set bestaat uit:
            Canon 5D
            Grip BG-E4
            Zoomlens EF 70-200mm F2.8L USM+ B&W UV filter
            2 x acculaders CB-5L
            3 x BP 511 A accu's
            2 GB Sandisk Extreme III

            Vanwege de langdurige ziekte heeft de camera ongeveer 2.000 foto's gemaakt
            en alle dozen heeft hij nog in zijn bezit.

            Vraag: Is deze vraagprijs te hoog?
            Deze vraagprijs is correct, omgerekend:
            5d: 1500-1600€
            grip: 150-175€
            lens 700-800€
            extra's zijn niet zoveel waard, maar 100€ wel, en zo zit je aan 2450-2675€.
            Btw heeft er niks mee te maken, wel cashback, die moet je in mindering op de nieuwprijs brengen. maar dan wel aan de "normale prijs" van 2675 beginnen. je kan niet 2x je broek uitdoen ;-)
            Nu, eerlijk gezegd, de kans om het als set te verkopen is niet zo groot hoor.
            Splits "body+grip" , "lens" en de rest allemaal op, anders gaat het misschien onverkoopbaar worden.
            En ik wil wel een van de laders, de mijne ligt nog ergens in de nevada woestijn...

            Comment


            • #7
              Re: Verkoopadvies Canon 5D

              Ik volg Rudy.
              Ik zou ook zeggen 5D en lens niet samen verkopen.
              Extras geven als extras om het totale vraagbedrag eenvoudiger te kunnen halen.

              Jan.
              Last edited by Jan_10D; 26 november 2007, 18:21.

              Comment


              • #8
                Re: Verkoopadvies Canon 5D

                Op marktplaats is dat spul erg gewild. Ik zie zeker bij die L lenzen, prijzen die tegen nieuwwaarde aan zitten. Niet verkeerd dan lijkt me.
                Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

                Comment


                • #9
                  Re: Verkoopadvies Canon 5D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                  Ik volg Rudy.
                  Ik zou ook zeggen 5D en lens niet samen verkopen.
                  Extras geven als extras om het totale vraagbedrag eenvoudiger te kunnen halen.

                  Jan.
                  Altijd zoveel mogelijk opdelen ... zeer oud principe ... divide et impera

                  Ik ben wel op zoek naar een 5D maar wanneer ik alleen maar de btw kan besparen , dan koop ik een nieuwe ... op factuur ... dus btw alleen is voor mij onvoldoende ... hij moet voor mij ook nog langs Roosendaal voor een check-up egaal of het toestel met of zonder garantie is ( op sleet en op verborgen gebreken is geen garantie ) ... voor een ander is ex btw misschien genoeg ... alleen daar de nieuwprijs gezakt is ( en verder zal blijven zakken ) tot minder dan 1800 is 1500 eigenlijk ook nu weer te duur ... maar wie ben ik om dat te vinden ... wanneer de 5d2 uit is zal er keuze genoeg zijn ... en ik weet ondertussen van sleetgevoelige onderdelen aan de 5D en het betreft niet de sluiter
                  Last edited by Silver Roller; 28 november 2007, 11:05.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verkoopadvies Canon 5D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                    Altijd zoveel mogelijk opdelen ... zeer oud principe ... divide et impera

                    Ik ben wel op zoek naar een 5D maar wanneer ik alleen maar de btw kan besparen , dan koop ik een nieuwe ... op factuur ... dus btw alleen is voor mij onvoldoende ... hij moet voor mij ook nog langs Roosendaal voor een check-up egaal of het toestel met of zonder garantie is ( op sleet en op verborgen gebreken is geen garantie ) ... voor een ander is ex btw misschien genoeg ... alleen daar de nieuwprijs gezakt is ( en verder zal blijven zakken ) tot minder dan 1800 is 1500 eigenlijk ook nu weer te duur ... maar wie ben ik om dat te vinden ... wanneer de 5d2 uit is zal er keuze genoeg zijn ... en ik weet ondertussen van sleetgevoelige onderdelen aan de 5D en het betreft niet de sluiter
                    Als je hard genoeg hunkert naar een 5d kan de btw het verschil al maken ;-) Maar als ik jou hoor, heeft het geen zin om een tweedehands 5d aan te schaffen, 1500 te duur, + kosten bij Etbass voor reiniging / checkup...
                    En, welke sleetgevoelige onderdelen zijn er aan de 5d ? ik hoor er toch geen grote problemen mee?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verkoopadvies Canon 5D

                      @Silver Roller : Veel geluk bij het vinden van iemand die u een 5D in perfecte toestand wil verkopen.

                      Voor minder dan 1500 euro houd ik mijn 5D evengoed als backup.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      En, welke sleetgevoelige onderdelen zijn er aan de 5d ?
                      Het stof op de sensor.

                      Jan.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verkoopadvies Canon 5D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                        @Silver Roller : Veel geluk bij het vinden van iemand die u een 5D in perfecte toestand wil verkopen.

                        Voor minder dan 1500 euro houd ik mijn 5D evengoed als backup.

                        Het stof op de sensor.

                        Jan.
                        oef, ben ik niet alleen, ik heb ondertussen al een vaste procedure, voor het vertrekken, even de lens eraf, arctic butterfly erover, en hopla. Klaar is kees.
                        het lijkt wel of de 5d een stofzuiger is. Misschien doordat ik veel op iso 800 en hoger durf werken, zodat de sensor zeer opgeladen geraakt door de hogere spanningen?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verkoopadvies Canon 5D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                          Ik ben wel op zoek naar een 5D maar wanneer ik alleen maar de btw kan besparen , dan koop ik een nieuwe ... op factuur ... dus btw alleen is voor mij onvoldoende ... hij moet voor mij ook nog langs Roosendaal voor een check-up egaal of het toestel met of zonder garantie is ( op sleet en op verborgen gebreken is geen garantie ) ... voor een ander is ex btw misschien genoeg ... alleen daar de nieuwprijs gezakt is ( en verder zal blijven zakken ) tot minder dan 1800 is 1500 eigenlijk ook nu weer te duur ... maar wie ben ik om dat te vinden ... wanneer de 5d2 uit is zal er keuze genoeg zijn ... en ik weet ondertussen van sleetgevoelige onderdelen aan de 5D en het betreft niet de sluiter

                          Veel succes!
                          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verkoopadvies Canon 5D

                            Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                            ... en ik weet ondertussen van sleetgevoelige onderdelen aan de 5D en het betreft niet de sluiter
                            Dat is bij mij ook het eerste wat ik daarvan hoor... Een tikkeltje overdreven zou ik durven zeggen ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verkoopadvies Canon 5D

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                              Dat is bij mij ook het eerste wat ik daarvan hoor... Een tikkeltje overdreven zou ik durven zeggen ...
                              heb helaas een vraag voor de reparatie (vervanging ) van het hoofdinstelwiel van een 5D ( toestel is niet van een pro ) ... dit is niet mijn eerste repair ... actueel een D60 met defekte sluiter ... mocht zich ook iemand zorgen maken over mijn technische bagage, die is in orde ... en in aankoop ben ik gene beginneling, maakt U zich ook daarover geen zorgen ... ter info de check-up kost bij ETBASS het minimumtarief van 41,60 exl. btw en kan op afspraak

                              Comment

                              Working...
                              X