Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectief voor sport in de 300-400 mm range

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Objectief voor sport in de 300-400 mm range

    Beste BD-ers,

    Onlangs heb ik me een Canon 70-200 F/2.8 IS aangeschaft. Deze gebruik ik in combinatie met een EOS 20D. Onder andere bij voetbalwedstrijden kun je daarmee een groot deel van het veld niet bestrijken. Om wat meer bereik te krijgen wil ik over een tijdje een objectief aanschaffen met een brandpuntsafstand van 300 - 400 mm. Een 300 of 400 mm IS F/2.8 is wat mij betreft niet aan de orde, en dan resteren zoals ik het zie 2 redelijk betaalbare opties:

    1. Canon 100-400 mm IS F/4-5.6
    2. Canon 300 mm IS F/4 + eventueel 1.4 TC

    Graag zou ik jullie ervaringen vernemen ten aanzien van scherpte, AF-snelheid en hanteerbaarheid (monopod/uit het handje).

    Bij voorbaat dank

    Humphrey

  • #2
    Re: Objectief voor sport in de 300-400 mm range

    Ik werk nu wel met Nikon, maar de vergelijking is dezelfde.
    Sport vraagt hoge sluitersnelheden en bijgevolg grotere diafragma's, bijgevolg is de 300/4 zeker en vast de te volgen piste. Scherpte en AF-snelheid zullen eveneens beter zijn bij dergelijke prime.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Objectief voor sport in de 300-400 mm range

      Voetbal geen ervaring.Rally wel,en daar gebruik ik een 300 4 IS.Bij voldoende licht,schieten van uit de hand,geen probleem.Is deze IS nu echt nuttig??
      Foto's met en zonder IS geen verschil.Maar ik heb waarschijnlijk wel een relatief vaste hand.Deze lens is wel scherp,en croppen kun je echt wel,zonder te moeten treuren over de kwalitiet.

      Comment

      Working...
      X