Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke combinatie zou u kiezen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke combinatie zou u kiezen?

    Hallo,

    Graag had ik van jullie geweten, welke combinatie jullie zouden in kiezen in mijn geval.

    Gelieve het volgende in je achterhoofd te houden :
    -Body Canon 400D
    -Maak vooral huis/tuin/keuken/reisfoto’s
    -Wil gewoon goeie foto’s nemen zonder te hoge eisen
    -Beperkt budget


    Zoals jullie kunnen zien, is het niet de bedoeling dat ik heel dure lenzen (of lens) aanschaf of nodig heb.

    1) Body + SIGMA 18-200 OS (ca 1060euro)
    2) Body + TAMRON 18-250 (ca 985euro)
    3) Body + kitlens 18-55 (ev. IS-versie) + CANON EFS 55-250 IS (ca 950euro of ca 1050euro IS-versie)



    Welke combinatie zouden jullie verkiezen in mijn geval ?
    Of hebben jullie nog een ander alternatief voor hetzelfde budget en mogelijkheden, waar ik niet direct aan dacht?

    Bedankt om mijn keuze te vergemakkelijken !

  • #2
    Re: Welke combinatie zou u kiezen?

    Is Sigma 17-70 een optie ? goe lenske jong LOL !!

    Sigma 18-200 OS en Tamron 18-250 ontlopen elkaar technisch gezien heel weinig dus dat wordt een beetje en "gok"keuze .. persoonlijk vind ik IS wel een troef, zeker voor tele toestanden ..
    FWIW

    Comment


    • #3
      Re: Welke combinatie zou u kiezen?

      Ik zou gaan voor de 400D+ Sigma 18-200 OS

      Als de zoom iets minder mag zijn en de groothoek ook, zou ik de Tamron 28-75 2.8 nemen. Je hebt dan een scherpte, contrast en lichtsterkte die met de door jou genoemde lenzen nooit haalbaar zijn.
      Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Welke combinatie zou u kiezen?

        Meer zoom is meer problemen
        Wees wantrouwend tegenover lenzen met hoge zoomfactoren. Misschien heb je nu geen behoefte aan meer kwaliteit of lichtsterkte. Maar dat krijg je in de (nabije) toekomst wel, als je de beperkingen van huidig glas steeds meer tegen gaat staan.

        De tamron 28 75 schijnt erg goed te zijn. Lijkt mij een leuke standaard zoom
        Nadeel, het is geen Canon, maar ik heb ook geen Canon lenzen
        Ik ben op zoek naar een MB-20.

        Comment


        • #5
          Re: Welke combinatie zou u kiezen?

          Zonder enige twijfel combinatie van

          400D + 18-55 IS en dan sigma 70-300 apo. Misschien wel 55-250 IS maar van die lens weet ik nog niets dus dat kan ik niet inschatten. De sigma is voor zijn geld uitstekend en vind ik dus een aanrader.

          De nieuwe 18-55 IS blijkt verschrikkelijk goed en zal het dus stukken beter doen dan die 11x zooms.

          Comment


          • #6
            Re: Welke combinatie zou u kiezen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
            Zonder enige twijfel combinatie van

            400D + 18-55 IS en dan sigma 70-300 apo. Misschien wel 55-250 IS maar van die lens weet ik nog niets dus dat kan ik niet inschatten. De sigma is voor zijn geld uitstekend en vind ik dus een aanrader.

            De nieuwe 18-55 IS blijkt verschrikkelijk goed en zal het dus stukken beter doen dan die 11x zooms.
            Het is wel de EF-S 17-55 f2,8 IS die heel erg goed is, de nieuwe kitlens met beeldstabilisatie (EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS) zal wel minder goed zijn (ik heb er nog geen test van gezien).
            De 17-55 is dus een compleet andere lens dan de 18-55, ze is ook wel ongeveer 4,5x duurder.

            Het is wel mogelijk dat de combinatie 18-55 IS + 55-250 IS optisch beter is dan een Sigma 18-200 of Tamron 18-250.
            Omdat het zoombereik per lens kleiner is, zal er waarschijnlijk ook minder beeldvervorming zijn.
            Last edited by Black B@ndit; 25 november 2007, 00:27.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Welke combinatie zou u kiezen?

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Het is wel de EF-S 17-55 f2,8 IS die heel erg goed is, de nieuwe kitlens met beeldstabilisatie (EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS) zal wel minder goed zijn (ik heb er nog geen test van gezien).
              De 17-55 is dus een compleet andere lens dan de 18-55, ze is ook wel ongeveer 4,5x duurder.

              Het is wel mogelijk dat de combinatie 18-55 IS + 55-250 IS optisch beter is dan een Sigma 18-200 of Tamron 18-250.
              Omdat het zoombereik per lens kleiner is, zal er waarschijnlijk ook minder beeldvervorming zijn.
              Nee hoor ik heb het wel degelijk over de 18-55 IS en niet over de 17-55 IS. Dat deze laatste erg goed is moet je mij niet vertellen hoor vermits ik deze ny al zeker 18 maanden gebruik. De nieuwe kitlens blijkt echter een absolute topper te zijn ook ook net zoals de andere maar het is natuurlijk geen f2.8

              Comment


              • #8
                Re: Welke combinatie zou u kiezen?

                Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                Nee hoor ik heb het wel degelijk over de 18-55 IS en niet over de 17-55 IS. Dat deze laatste erg goed is moet je mij niet vertellen hoor vermits ik deze ny al zeker 18 maanden gebruik. De nieuwe kitlens blijkt echter een absolute topper te zijn ook ook net zoals de andere maar het is natuurlijk geen f2.8
                Als die nieuwe 18-55 IS zo goed is, dan zal de EF-S 55-250 IS ook wel beter zijn dan de oude 55-200.

                Ik heb net even gekeken op http://www.fredmiranda.com/reviews/index.php ,
                en daar zijn toch al een aantal positieve reviews te vinden over de EF-S 18-55 IS.
                Dan hebben ze bij Canon niet gewoon de kitlens een beetje "aangepast", maar ze is dan volledig nieuw.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment

                Working...
                X