Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een begin?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een begin?

    Hoi,

    Nieuw op dit geweldige forum.
    En meteen maar mijn allereerste Macro's die ik ooit gemaakt heb geplaatst.

    Graag zou ik horen of ik er iets van gebakken heb.



    Zo'n klikding en wat glas.

  • #2
    Re: Een begin?

    OK, hier gaan we !
    Ik vermoed dat je geflitst hebt en dat is jammer
    Bij het tweede beeld is het nog iet of wat meegevallen , maar vooral bij het eerste is de flits de reden dat alles vormeloos en keihard weergegeven wordt. Je hebt alles behoorlijk scherp op de plaat, maar de sfeer is compleet zoek...
    Natuurfotografie moet het o.a. hebben van het licht. Licht brengt sfeer, kleur en natuurlijkheid in de foto. Leer het licht lezen en maak het tot je bondgenoot... en ik garandeer je - je produceert compleet andere beelden
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

    Comment


    • #3
      Re: Een begin?

      zoals hierboven ;

      ik vermoed dat je toestel een ingebouwde (kleine) flits heeft ?
      Als je dan een bijkomende externe flash hebt die je met je ingebouwde kan aansturen, krijg je toch beter contrast, diepte, vorm, etc.

      Externe flash wel onder een andere hoek (en eventueel sterkte of afstand) opstellen of vasthouden.

      Heb zelf nog niet de ervaring opgedaan ... wacht op mijn toestel(len)

      veel experimenteerplezier toegewenst.
      Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

      Comment


      • #4
        Re: Een begin?

        Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
        OK, hier gaan we !
        Ik vermoed dat je geflitst hebt en dat is jammer
        Bij het tweede beeld is het nog iet of wat meegevallen , maar vooral bij het eerste is de flits de reden dat alles vormeloos en keihard weergegeven wordt. Je hebt alles behoorlijk scherp op de plaat, maar de sfeer is compleet zoek...
        Natuurfotografie moet het o.a. hebben van het licht. Licht brengt sfeer, kleur en natuurlijkheid in de foto. Leer het licht lezen en maak het tot je bondgenoot... en ik garandeer je - je produceert compleet andere beelden
        Greetz, Kariboe
        Je hebt het helemaal goed gezien, ik heb inderdaad de flits gebruikt bij alle twee de foto's.
        Ik vind het heel fijn dat je dit commentaar gegeven hebt, daar heb ik heel veel aan.

        We gaan het gewoon nog eens proberen

        dank je wel.

        RR
        Last edited by RickRides; 25 november 2007, 09:12.
        Zo'n klikding en wat glas.

        Comment


        • #5
          Re: Een begin?

          tweede een leuke opname.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Een begin?

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            tweede een leuke opname.
            grt,bouk.
            Vind ik ook wel


            Mvg,
            Tim
            Mvg,
            Tim

            Comment


            • #7
              Re: Een begin?

              Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
              OK, hier gaan we !
              Ik vermoed dat je geflitst hebt en dat is jammer
              Bij het tweede beeld is het nog iet of wat meegevallen , maar vooral bij het eerste is de flits de reden dat alles vormeloos en keihard weergegeven wordt. Je hebt alles behoorlijk scherp op de plaat, maar de sfeer is compleet zoek...
              Natuurfotografie moet het o.a. hebben van het licht. Licht brengt sfeer, kleur en natuurlijkheid in de foto. Leer het licht lezen en maak het tot je bondgenoot... en ik garandeer je - je produceert compleet andere beelden
              Greetz, Kariboe
              Volg deze raad maar op,zelf gebruik ik ook nooit een flits.
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

              Comment


              • #8
                Re: Een begin?

                Ok,

                Ik ben in mijn ronde met mijn honden deze zwam weer tegengekomen.

                Ik hoop dat de foto nu wel iets beter gelukt is met de raad opgevolgd te hebben over de flits



                Eric.
                Zo'n klikding en wat glas.

                Comment


                • #9
                  Re: Een begin?

                  Deze is stukken beter dan je vorige!
                  Zelf ben ik ook verzot op macro en heb mij daarom ook een macro aangeschaft voor mijn 400D.
                  In het begin is het een beetje oefenen, maar je krijgt de kneepjes wel rap door.
                  Wat je zeker niet mag doen is volledig flitslicht gebruiken. Zelf gebruik ik soms ook mijn flits voor een beetje bij te flitsen of voor volledig te flitsen (voor vleermuizen bevoorbeeld). Maar ik ben er normaal ook grandioos tegen!
                  Voor macro kom je dan wel in de problemen bij een ochtendzonnetje en diafragma 16 iso 100. Dus: GEBRUIK EEN STATIEF. Dit is de beste truck in de macro wereld!
                  Of een ander alternatief natuurlijk: een rijstzak en dergelijke.

                  Hoopelijk heb je hier wat aan,

                  Pieter-Jan

                  Ps: voor vragen mag je mij altijd een PB sturen
                  Website

                  Comment

                  Working...
                  X