Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 85 mm en 135 mm lenzen met tussenringen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 85 mm en 135 mm lenzen met tussenringen

    Doet een macrolens - type Sigma 70 mm F2.8 EX macro of Canon 100 mm F2.8 USM macro - het voor macrodoeleinden significant beter dan een Canon 85 mm F1.8 of Canon 135 f2 L met tussenringen ?

    Concreet denk ik eraan mijn 85 mm f1.8 vervangen door de sigma 70 mm of de canon 100 mm macro, maar ik vrees dan wat te moeten inboeten in kwaliteit bij gebruik van deze macrolenzen voor portretfotografie. Indien de kwaliteit met tussenringen echter quasi evengoed is als de speciale macrolenzen, dan hou ik ze liever en koop ik een set ringen.

    Ik heb weinig ervaring met macrofotografie en het zal waarschijnlijk maar een relatief klein deel van mijn foto's gaan uitmaken.

    Bedankt voor eventuele reacties.

  • #2
    Re: Canon 85 mm en 135 mm lenzen met tussenringen

    ik heb zowel de 85f1.8 als de 100f2.8macro en ik heb tussenringen.
    geen haar op m'n hoofd die er aan denkt de 100f2.8 weg te doen.

    mocht je toch een keuze moeten maken,
    hou het dan op de 100f2.8macro.
    naast specifiek geschikt voor macro,
    maakt deze ook prima portretjes (wel wat versoften dan)
    en is prima inzetbaar als middenlange tele.

    mm

    EDIT: net gezien dat je FF werkt. misschien moet je de sigma 150 of 180 macro eens overwegen ...
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Canon 85 mm en 135 mm lenzen met tussenringen