Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boks gala

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Boks gala

    Volgende week zaterdag ben ik uitgenodigt op een boskgala om wat kiekjes te nemen. weet iemand eventueel de beste installen? 28-70L 2.8 of 50mm 1.8. flits of zonder flits. sta dus tegen de ring
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

  • #2
    Re: Boks gala

    Gewoon beide lenzen meenemen of misschien beide camera's.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Boks gala

      leuke opdracht
      Fuji XPRO1

      Comment


      • #4
        Re: Boks gala

        Hoi,


        Zelf heb ik ervaring met boks/Thai Boxing fotografie.

        Ik ga er van uit dat je aan de ring staat. De 50mm 1.8 kan je NIET gebruiken omdat deze te traag in focus is en te veel zoom heeft op je camera's. Je hebt een hele snelle lens nodig(focus). Met de Tamron 17-50 red ik het net net net. Hier voor leende ik altijd een 17-35 2.8L en dat was echt een snelle lens. Ik ga er van uit dat met de 24-70 2.8L sneller gaat. Misschien dat je soms een beetje zoom te kort komt.

        Ik heb mijn lens op 2.8 maar als het licht het toe laat gebruik ik het op 4.0 ivm een betere scherpte diepte en de toename in de scherpte van mijn lens. Ik wil nog graag de 17-55 voor de snelheid.

        Zorg ervoor dat je via je CN instellingen je cam zo ingesteld heb dat je direct via je joystick je focuspunt kan aangeven zonder dat je eerst dat knopje bij je duim moet indrukken. Focus op het hoofd altijd en gebruik AI-SERVO dan valt de bewegingsonscherpte niet op.

        De minimale sluiter die ik gebruik is 1/160ste maar als het licht het toelaat 1/250ste - 1/320 en dan nog heb je bewegingsonscherpte, maar net genoeg dat de rest wel scherp blijft. Hou er rekening mee dat sommige vechter met 0.25 sec een stoot plaatsen.

        Misschien is het beter als je je camera op TV houd. Dit doe ik vaak en werkt het beste.

        Schroom je niet op hoge iso's te gebruiken. Zelf probeer ik 1600 te vermijden maar als het niet kan dan is de ruis met Lightroom goed weg te halen. Een groot voordeel is dat je de 30D hebt. Zelf heb ik dit ook gedaan met de Nikon D200 en daar moest ik echt niet boven iso 640/800 gaan.

        Bij kickbox gala's mag je vaak flitsen. Het is niet netjesen ik doe het liever niet, maar het compenseert je slechte belichtig vaak wel. Als je gaat flitsen kan dat met en zonder omnibounce flitssen.
        Ik heb mijn camera altijd op 5fps, flits op multi en 5hz. (stroboscopisch effect). Soms heb je dat als iemand stoot je een irritante schaduw van een arm op een gezicht krijgt, dit kan je verzachten door een omnibounce te gebruiken, maar je verliest dan veel licht wat vaak al schaars is. Hou je bouncer wel altijd op 45 graden.

        Als je deze stand gebruikt kijk dan wel achter op je flits of het bereik goed blijft. Als je bereik te kort komt kan je het met je iso compenseren. Neem wel genoeg batterijen mee!

        Ik zeg niet dat dit de beste methode is, maar ik heb er (vind ik) goede resultaten mee behaald. Op mijn site www.aestiva.nl en dan portfo
        lio, vind je onder de sectie sport de foto's die ik gemaakt heb bij boksgala's.

        Ooh, de flits die ik gebruik is de ex580. Hiervoor had ik de ex430 en dat was echt een te trage flits.
        Succes!




        EDIT: Ik dacht dat je ook de 30D gebruikte, maar aan je ondertitel te zien is dit niet het geval. Ik zou de 1D meenemen. Veel snellere camera.
        Last edited by Aestiva; 24 november 2007, 20:27.
        Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: Boks gala

          Flits thuis laten, heb ik nooit gebruikt. En de beste resultaten heb ik toch behaald met de 50mm. Neem je lenzen mee, en test eerst aan welke sluitertijd je komt. Daarmee bepaal je welke lens je nodig hebt.

          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


          Comment

          Working...
          X