Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CAnon lens EF-S 17-55/2.8 IS USM of Canon EF 16-35/2.8 L USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CAnon lens EF-S 17-55/2.8 IS USM of Canon EF 16-35/2.8 L USM

    Hallo allemaal.

    Vanwege de groothoek, wil ik een van deze lenzen aanschaffen.
    Of lens A) Canon EF-S 17-55/2.8 IS USM
    Of lens B) Canon EF 16-35/2.8 L USM

    Over lens A hoor ik dat deze tegen de verhouding in beter is dan lens B?
    Wat is jullie ervaring.

    En lens C) Canon EF 16-35/2.8 L II USM schijnt echt een topper te zijn. Vele malen beter dan de bovenstaande lenzen. Net uitgebracht door Canon.

    Probleem is dat de lens A ruim 900,- is en lens B 1200,- en lens C bijna 1600,-

    Best een investering natuurlijk. Dus vandaar wil ik toch graag weten wat de beste prijs/kwaliteit verhouden is.

    Oh ja, ik wil de lens gebruiken voor binnen in bv een stadhuis tijdens bruiloften.

    Alvast bedankt,

    Vincent
    Last edited by Vin1; 24 november 2007, 00:32.
    Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

  • #2
    Re: CAnon lens EF-S 17-55/2.8 IS USM of Canon EF 16-35/2.8 L USM

    Wat sommigen ook gaan zeggen. "L" maakt een groot verschil of het al even grote prijsverschil hierdoor gerechtvaardigd is moet jijzelf beslissen.

    Sinds ik de "L" serie binnenstapte zou ik niet twijfelen....


    Succes.
    Frédéric
    Canon 30 & 300 D, EFS 18-55, EF 50 1:8, TAMRON 28-200 DII en sparend voor het echte L-gerief.

    Comment


    • #3
      Re: CAnon lens EF-S 17-55/2.8 IS USM of Canon EF 16-35/2.8 L USM

      Oorspronkelijk geplaatst door Vin1 Bekijk bericht
      Hallo allemaal.

      Vanwege de groothoek, wil ik een van deze lenzen aanschaffen.
      Of lens A) Canon EF-S 17-55/2.8 IS USM
      Of lens B) Canon EF 16-35/2.8 L USM

      Over lens A hoor ik dat deze tegen de verhouding in beter is dan lens B?
      Wat is jullie ervaring.

      En lens C) Canon EF 16-35/2.8 L II USM schijnt echt een topper te zijn. Vele malen beter dan de bovenstaande lenzen. Net uitgebracht door Canon.

      Probleem is dat de lens A ruim 900,- is en lens B 1200,- en lens C bijna 1600,-

      Best een investering natuurlijk. Dus vandaar wil ik toch graag weten wat de beste prijs/kwaliteit verhouden is.

      Oh ja, ik wil de lens gebruiken voor binnen in bv een stadhuis tijdens bruiloften.

      Alvast bedankt,

      Vincent
      Canon EF 16-35/2.8 L USM is de aanrader.
      Ik heb deze gekocht in Duitsland - veel minder duur, zeker -250 Eur.

      Comment


      • #4
        Re: CAnon lens EF-S 17-55/2.8 IS USM of Canon EF 16-35/2.8 L USM

        Ik zou voor de 16-35/2.8 L II USM gaan.
        Deze is beter dan de EF 16-35/2.8 L USM.
        Of het het prijsverschil waard is moet je naturrlijk zelf bepalen.
        Je kan ze misschien eens naast elkaar testen.
        Je kan ze later ook op FF gebruiken moest je overstappen.
        En bij een eventuele verkoop ga je er ook een grotere markt voor hebben.
        Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

        Comment


        • #5
          Re: CAnon lens EF-S 17-55/2.8 IS USM of Canon EF 16-35/2.8 L USM

          Volgens de grafieken van Canon zelf is de EF-S 17-55 een tikje beter qua scheidend vermogen en contrast (= samen scherpte-indruk). Op 10 cm van het beeldcentrum heeft de 17-55 op het tele-bereik een MTF van 0,55 terwijl de 16-35 een MTF van 0,45 heeft. Ter inlichting: een MTF van 1 is ideaal, dus hoe hoger het getal hoe beter.

          Comment


          • #6
            Re: CAnon lens EF-S 17-55/2.8 IS USM of Canon EF 16-35/2.8 L USM

            Net gisteren de 17-55 gekocht, kwaliteit op overschot, om van achterover te vallen, ben nog steeds aan het rechtkrabbelen Gezien het iets ruimere bereik zou ik niet twijfelen.

            Djienbe

            Comment


            • #7
              Re: CAnon lens EF-S 17-55/2.8 IS USM of Canon EF 16-35/2.8 L USM

              Als de lens niet moet dienen voor een 1D of 5D, koop dan gerust de EF-S 17-55 f2,8 IS, je zal er geen spijt van krijgen.

              Je kan natuurlijk de duurste kiezen, maar voor het prijsverschil kan je er bijvoorbeeld nog een heel goede macro (Sigma 150 / 180mm) of tele (Canon 70-300 IS) bijkopen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: CAnon lens EF-S 17-55/2.8 IS USM of Canon EF 16-35/2.8 L USM

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Als de lens niet moet dienen voor een 1D of 5D, koop dan gerust de EF-S 17-55 f2,8 IS, je zal er geen spijt van krijgen.

                Je kan natuurlijk de duurste kiezen, maar voor het prijsverschil kan je er bijvoorbeeld nog een heel goede macro (Sigma 150 / 180mm) of tele (Canon 70-300 IS) bijkopen.
                Hoi,

                Hoezo vind je het niet geschikt voor een 5D?
                Ik heb namelijk de 5D.
                Maar ik wil de 40D er bij kopen als extra camera en mijn vrouw doet vaak ook wel de dubbele opdrachten voor mij, vandaar wel handig om voor de 40D ook een lens te hebben met wat groothoek. Dan is de 24-70 toch net even te weinig groothoek ivm de vergrotingsfactor van de 40D

                Maar de vraag, waarom niet geschikt voor de 5D?

                Gr,

                Vincent
                Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

                Comment


                • #9
                  Re: CAnon lens EF-S 17-55/2.8 IS USM of Canon EF 16-35/2.8 L USM

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nivek Bekijk bericht
                  Ik zou voor de 16-35/2.8 L II USM gaan.
                  Deze is beter dan de EF 16-35/2.8 L USM.
                  Of het het prijsverschil waard is moet je naturrlijk zelf bepalen.
                  Je kan ze misschien eens naast elkaar testen.
                  Je kan ze later ook op FF gebruiken moest je overstappen.
                  En bij een eventuele verkoop ga je er ook een grotere markt voor hebben.
                  Hoe zit dat met de FF dan? Ik ben daar nog niet van op de hoogte?
                  Gaan de EF lenzen er uit dan en straks niet meer te gebruiken ofzo?
                  Ik heb momenteel namelijk ook de 24-70L en de 70-200L gekocht.
                  Heb ik daar staks niks meer aan omdat die EF lenzen zijn ofzo?
                  Nogmaals, ik ben niet op de hoogte wat FF is of wat je daarmee bedoelt?

                  Ik hoor graag je uitleg.

                  Alvast bedankt,

                  Vincent
                  Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

                  Comment


                  • #10
                    Re: CAnon lens EF-S 17-55/2.8 IS USM of Canon EF 16-35/2.8 L USM

                    Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
                    Net gisteren de 17-55 gekocht, kwaliteit op overschot, om van achterover te vallen, ben nog steeds aan het rechtkrabbelen Gezien het iets ruimere bereik zou ik niet twijfelen.

                    Djienbe
                    Dat is inderdaad wat ik ook gelezen heb in de PF tijdschrift.
                    Vandaar dat ik las dat de kwaliteit echt zeer goed is, en de oude L lens overtreft. Alleen de nieuwe versie is wel beter volgens zeggen. Alleen ook ruim 600,- euro duurder natuurlijk.
                    Vandaar dat ik eigenlijk op zoek was naar bevestiging van de topkwaliteit die in de 17-55 lens schijnt te schuilen.
                    Ben blij te horen dat mensen die de lens dus gebruiken, er dus zelf ook van onder de indruk zijn.......dan is voor mij denk ik de keuze niet al te moeilijk meer en denk ik dat ik voor de 17-55 ga.
                    1) meer zoom bereik?
                    2) goedkoopste van de 3
                    3) en voor zijn geld, zeer hoogwaardige kwaliteit die tussen het oude type en het nieuwe type L lens 16-35 zit. de vraag is, ga je dan dat beetje meer kwaliteit dan echt nog zien?? Maar scheelt je wel 600,- euro. Als ik het verkeerd zie, hoor ik dit graag. Ik gebruik de lens alleen voor binnen in het stadhuis. en buiten zet ik de 24-105L lens erop.
                    Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

                    Comment


                    • #11
                      Re: CAnon lens EF-S 17-55/2.8 IS USM of Canon EF 16-35/2.8 L USM

                      Oorspronkelijk geplaatst door Vin1 Bekijk bericht
                      Hoi,

                      Hoezo vind je het niet geschikt voor een 5D?
                      Ik heb namelijk de 5D.
                      Maar ik wil de 40D er bij kopen als extra camera en mijn vrouw doet vaak ook wel de dubbele opdrachten voor mij, vandaar wel handig om voor de 40D ook een lens te hebben met wat groothoek. Dan is de 24-70 toch net even te weinig groothoek ivm de vergrotingsfactor van de 40D

                      Maar de vraag, waarom niet geschikt voor de 5D?

                      Gr,

                      Vincent
                      omdat ze er niet op past

                      is een EF-s vatting, alleen voor 1.6x crop camera's

                      Comment


                      • #12
                        Re: CAnon lens EF-S 17-55/2.8 IS USM of Canon EF 16-35/2.8 L USM

                        Oorspronkelijk geplaatst door Atmozphere Bekijk bericht
                        omdat ze er niet op past

                        is een EF-s vatting, alleen voor 1.6x crop camera's
                        Ok, snap het
                        Dus eigenlijk kunnen op 1.6x crop camera's wel alle lenzen, de EF en EF-s en op de fullframe camera's alleen de EF lenzen.

                        Vraag: Denken jullie trouwens dat de camera's over een aantal jaar, allemaal fullframe worden of blijft de 1.6x crop ?
                        Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

                        Comment


                        • #13
                          Re: CAnon lens EF-S 17-55/2.8 IS USM of Canon EF 16-35/2.8 L USM

                          Oorspronkelijk geplaatst door Vin1 Bekijk bericht
                          Ok, snap het
                          Dus eigenlijk kunnen op 1.6x crop camera's wel alle lenzen, de EF en EF-s en op de fullframe camera's alleen de EF lenzen.

                          Vraag: Denken jullie trouwens dat de camera's over een aantal jaar, allemaal fullframe worden of blijft de 1.6x crop ?
                          Canon investeert in de ontwikkeling van nieuwe EF-S lenzen (er zijn er nog maar pas twee bijgekomen), je kan dus verwachten dat ze voor de niet-professionele camera's gewoon blijven doorgaan met 1,6x crop camera's waarop die lenzen passen.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: CAnon lens EF-S 17-55/2.8 IS USM of Canon EF 16-35/2.8 L USM

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Canon investeert in de ontwikkeling van nieuwe EF-S lenzen (er zijn er nog maar pas twee bijgekomen), je kan dus verwachten dat ze voor de niet-professionele camera's gewoon blijven doorgaan met 1,6x crop camera's waarop die lenzen passen.
                            Bedankt voor je reactie. Waarom hebben ze niet gewoon voor beide camera's 1 systeem...is toch beide gewoon canon?
                            Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

                            Comment


                            • #15
                              Re: CAnon lens EF-S 17-55/2.8 IS USM of Canon EF 16-35/2.8 L USM

                              Oorspronkelijk geplaatst door Vin1 Bekijk bericht
                              Bedankt voor je reactie. Waarom hebben ze niet gewoon voor beide camera's 1 systeem...is toch beide gewoon canon?

                              omdat een 1.6X alleen het midden van het glas gebruikt en een FF het volledig oppervlak..

                              daarom dienen lenzen voor een FF helemaal foutloos te zijn want glasfoutjes zie je direct terug op zo'n lens...

                              voor een ef-s maakt dat dus niet uit wat ze goedkoper te produceren maakt
                              denk als je zo'n 17-55 op een 5D moest kunne zetten dat ie heel wat slechte uit de test kwam

                              Comment

                              Working...
                              X