Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help, ik ben beginner!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help, ik ben beginner!

    Hallo Allemaal,

    Mijn naam is Remco en dit is mijn eerste post op dit zeer nuttig forum.

    Het is niet mijn bedoeling om het forum te bevuilen met topics waar er al 10-tallen van bestaan. Ik ben er van overtuigd dat mijn vraag via de zoekfunctie terug te vinden is, maar ik heb alleszins na vele onderwerpen gelezen te hebben geen antwoord op mijn vraag gevonden.

    Ik ben sta op het punt om 100% beginner te worden op het vlak van amateur fotografie.

    Ik heb mezelf voorgenomen op 1/12 in het bezit te zijn van een digitale reflex camera met een aparte lens en flitser.

    Ik denk dat ik er op het vlak van body uit ben en het een Canon EOS 400D zal worden, dit na het lezen van verschillende reviews en het bezoeken van een fotowinkel om de modellen eens vast te nemen.
    (Ik ben nog steeds beïnvloedbaar en apprecieer het indien mensen me nog van gedacht willen laten veranderen.)

    Op het vlak van lenzen ben ik er totaal nog niet uit. Ik heb zelf geen idee wat de cijfertjes betekenen die de types aangeven (bv.: 15 - 135).

    Maar hetgeen ik vooral wist vastleggen op de gevoelige plaat zijn portretten van mensen, scenes in bv bruine kroegen, vervallen industrie en stadsdelen...

    Ik ben tevens ook grafisch vormgever dus ik zou beeldmateriaal willen verwerken in affiches ed.

    Ook van flitsers zou ik wat raad kunnen gebruiken en eventueel andere bijkomende onderdelen.

    Ik weet het, er zijn al meerder ongeveer identieke onderwerpen op het forum te vinden, maar ik zit nog steeds met een hoop vragen
    Last edited by Remco_D; 23 november 2007, 17:22.

  • #2
    Re: Help, ik ben beginner!

    Die nummerkes is niet zo moeilijk:
    < 50 is breedhoek- >50 is zoomlens.

    Je moet met je 400D wel rekening houden dat je uw getal moet vermenigvuldigen met 1.6.