Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraag gouden ring / rode ring sigma 70-300 apo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraag gouden ring / rode ring sigma 70-300 apo

    Hallo,
    ik zou een Sigma 70-300/f4-5.6 apo macro kopen maar ik kom hier verschillende versies tegen.
    Sowieso de APO versie, das zeker. Maar ik kom
    lenzen tegen met een gouden ring op het uiteinde waar op de lens staat
    APO Macro Super



    en ik kom lenzen tegen met een rode ring en op die lens staat APO



    Wat is het verschil hiertussen ? Ik veronderstel dat de ene misschien ouder is dan de andere. Maar het belangrijkste is of er veel kwaliteitsverschil tussen zit.

    Als iemand zo vriendelijk zou willen zijn me eens het verschil uit te leggen ?

    Alvast bedankt,
    Wouter
    BD1092BE - Carpe Noctem
    Nikon D700 + batterygrip - D300 - F100 - Nikkor 17-55mm/f2.8 - Nikkor 70-200mm/f2.8 VR - Sigma 10-20mm/f4-5.6 EX - Nikon SB800 + SD-8a

  • #2
    Re: vraag gouden ring / rode ring sigma 70-300 apo

    De lenzen met de gouden ringen zijn EX-lenzen, de toplenzen van sigma.
    BD0910BE

    Comment


    • #3
      Re: vraag gouden ring / rode ring sigma 70-300 apo

      dus zijn die met de gouden ring eigenlijk beter.
      Als ik zo wat verder rondzoek op het net merkt ik op dat iedereen zegt om de rode ring versie te kopen omdat die nieuwer is.
      Maar tbelangrijkste is dus, welk is de beste ?
      Ik kan in tweedehands aan alle twee de versies geraken, maar natuurlijk wil ik wel de "beste" :-)
      Op de site van sigma-benelux vind ik ook niet onmiddellijk de gouden versie terug. enkel de rode.
      BD1092BE - Carpe Noctem
      Nikon D700 + batterygrip - D300 - F100 - Nikkor 17-55mm/f2.8 - Nikkor 70-200mm/f2.8 VR - Sigma 10-20mm/f4-5.6 EX - Nikon SB800 + SD-8a

      Comment


      • #4
        Re: vraag gouden ring / rode ring sigma 70-300 apo

        De rode zijn zeker niet beter... ze zijn vooral goedkoop.
        Verwar je niet met de rode lijnen van Canon? Dat zijn hun toplenzen (L-reeks), dit merk je uiteraard ook aan de prijs.
        BD0910BE

        Comment


        • #5
          Re: vraag gouden ring / rode ring sigma 70-300 apo

          ahaa, heb wat verder gezocht en dankzij het archief van belgiumdigital
          http://forum.belgiumdigital.com/arch...p/t-52122.html
          tot de volgende conclusie gekomen.
          gouden rand is idd normaal de EX versie. (zoals ik kan zien bij mn 24-70/f2.8)
          Maar bij de 70-300 zou er geen EX van bestaan.
          De gouden rand : ouder en macrofunctie op 300mm.
          De rode rand : nieuwer en macrofunctie tussen 200-300mm.

          Klopt dit ? And if it does, dan zou ik best die met de rode ring nemen eh ?
          BD1092BE - Carpe Noctem
          Nikon D700 + batterygrip - D300 - F100 - Nikkor 17-55mm/f2.8 - Nikkor 70-200mm/f2.8 VR - Sigma 10-20mm/f4-5.6 EX - Nikon SB800 + SD-8a

          Comment


          • #6
            Re: vraag gouden ring / rode ring sigma 70-300 apo

            ik neem me te herinneren dat de gouden ouder zijn dan de rode, gouden worden niet meer nieuw verkocht enkel rode
            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

            IMac/IPad/Mac Air 
            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

            Comment


            • #7
              Re: vraag gouden ring / rode ring sigma 70-300 apo

              Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
              ik neem me te herinneren dat de gouden ouder zijn dan de rode, gouden worden niet meer nieuw verkocht enkel rode
              Ja inderdaad, sorry... 'k was in mijn vorige posts over Sigma in't algemeen bezig, en niet over de 70-300 specifiek... Excuus!!
              BD0910BE

              Comment


              • #8
                Re: vraag gouden ring / rode ring sigma 70-300 apo

                Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
                Ja inderdaad, sorry... 'k was in mijn vorige posts over Sigma in't algemeen bezig, en niet over de 70-300 specifiek... Excuus!!
                Excuses niet nodig. We zijn allemaal maar mensen eh :-)

                Komt er dus op neer dat ik beter de rode neem zeker ?
                weet er soms iemand of er ergens vergelijkende foto's van de oude en de nieuwe te vinden zijn ? Of heeft er iemand ervaring met beide lenzen ?

                sorry, kben terug aan het overdrijven in al mijn vragen. kweet het, maar kben altijd zo ambetant als ik een andere lens wil kopen. Dan wil ik gewoon van alles zeker zijn of het nu een dure of een minder dure lens is.
                BD1092BE - Carpe Noctem
                Nikon D700 + batterygrip - D300 - F100 - Nikkor 17-55mm/f2.8 - Nikkor 70-200mm/f2.8 VR - Sigma 10-20mm/f4-5.6 EX - Nikon SB800 + SD-8a

                Comment


                • #9
                  Re: vraag gouden ring / rode ring sigma 70-300 apo

                  Als ik jou was, zou ik deze kopen :
                  70-300mm F4-5.6 DG MACRO
                  Dit is de laatste versie, aangepast voor digitaal en kost nieuw ook slechts rond de €200...
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: vraag gouden ring / rode ring sigma 70-300 apo

                    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Als ik jou was, zou ik deze kopen :
                    70-300mm F4-5.6 DG MACRO
                    Dit is de laatste versie, aangepast voor digitaal en kost nieuw ook slechts rond de €200...
                    bedoel je niet deze:
                    70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO

                    :-)
                    BD1092BE - Carpe Noctem
                    Nikon D700 + batterygrip - D300 - F100 - Nikkor 17-55mm/f2.8 - Nikkor 70-200mm/f2.8 VR - Sigma 10-20mm/f4-5.6 EX - Nikon SB800 + SD-8a

                    Comment


                    • #11
                      Re: vraag gouden ring / rode ring sigma 70-300 apo

                      Het verschil tussen de APO en de niet-APO versie is zo klein dat je in de praktijk onmogelijk het verschil zal zien. Voor 150 Euro voor de niet-APO versie heb je een niet te kloppen prijs/kwaliteit combinatie !
                      It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

                      Comment


                      • #12
                        Re: vraag gouden ring / rode ring sigma 70-300 apo

                        ok, jullie maken het me niet gemakkelijk :-)
                        but good point. is die apo echt die 50euro meer waard ?
                        volgens jou mening "Petertje", dus toch beter voor de niet-apo gaan wegens te weinig verschil.
                        Iedereen alvast bedankt voor de gegeven reacties.
                        BD1092BE - Carpe Noctem
                        Nikon D700 + batterygrip - D300 - F100 - Nikkor 17-55mm/f2.8 - Nikkor 70-200mm/f2.8 VR - Sigma 10-20mm/f4-5.6 EX - Nikon SB800 + SD-8a

                        Comment


                        • #13
                          Re: vraag gouden ring / rode ring sigma 70-300 apo

                          Dat zou ik nu net niet doen... Het verschil tussen Apo- en niet-Apo-glas (en de resulterende beeldkwaliteit) is groter dan dat tussen Sigma's DG en niet-DG.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: vraag gouden ring / rode ring sigma 70-300 apo

                            Beslissing gevallen :
                            Ik heb de Sigma 70-300/f4-5.6 APO Macro Super II gekocht (dus met rode ring).
                            Heb nog niet veel de kans gehad om ze te testen, maar tot nu toe lijkt het me een goede aankoop.

                            Iedereen bedankt voor de reacties
                            BD1092BE - Carpe Noctem
                            Nikon D700 + batterygrip - D300 - F100 - Nikkor 17-55mm/f2.8 - Nikkor 70-200mm/f2.8 VR - Sigma 10-20mm/f4-5.6 EX - Nikon SB800 + SD-8a

                            Comment


                            • #15
                              Re: vraag gouden ring / rode ring sigma 70-300 apo

                              DG= digital
                              D= distance
                              goud = normaal EX, het betere glas

                              Maar in dit objectief is goud zeker geen EX, er bestaat geen EX van 70-300, Apo heeft te maken met een coating dacht ik...


                              Als je goede sigma wil ga dan voor een EX versie, het verschil loont echt de moeite!!


                              Glenn
                              Mijn site...
                              vandaelefotografie.be
                              * BD0916BE *

                              Comment

                              Working...
                              X