Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony

    ben sinds 2 maanden in t bezit van de sony A100
    wil er nu een nieuwe lens bij kopen,twijfel tussen de sony sal-18250 of de
    sony sal-100m 2.8.heeft iemand ervaring met deze lenzen en kan mij
    hier over goed inlichten.
    grtz joey

  • #2
    Re: sony

    Cisco gebruikt de Sony 18-250 en kan je hierover wel meer vertellen.
    Schijnt in elk geval een snellere AF te hebben dan de Tamron 18-250. Deze lens koop je echter niet voor topprestaties op het vlak van AF-snelheid of superieure beeldkwaliteit, maar voor het enorme gebruiksgemak door het grote bereik. Wat niet wil zeggen dat je met deze lens geen leuke foto's kan maken. De beeldkwaliteit is er t.o.v. de 18-200 enorm op vooruit gegaan.

    De 100mm macro is een heel ander paar mouwen. Deze lens levert wel degelijk topprestaties wat beeldkwaliteit betreft, en dit op elk vlak (contrast, scherpte, kleur, ...). Daarnaast ook heel goede bouwkwaliteit. Een betere macrolens is voor Sony niet te vinden.
    Een Tamron 90/2.8 of een Sigma 105/2.8 is ook wel vrij goed, maar kan toch niet tippen aan de Sony. De Tamron en Sigma kunnen bv. op het vlak van beeldkwaliteit de Sony niet evenaren (mindere kleurweergave en bokeh), en de Sigma is ook trager wat AF betreft.

    Als je voor macro echter de 100mm niet meteen nodig hebt, is er ook een Sony 50/2.8 macro die even goed presteert als de 100mm.
    En tweedehands kan je tweelingzusjes vinden: Minolta 100 en 50/2.8 RS D Macro.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: sony

      Wat heb je nu? En wat fotografeer je het meest? Denk eens na wat je daar dan tekort komt. Kun je niet dichtbij genoeg halen (meer tele)? Of is wat je wilt fotograferen zo dichtbij dat je 't iet scherp krijgt (macro).
      Op basis daarvan kun je bepalen wat je nodig hebt.
      Een volgende stap is te bepalen wat je er voor wilt uitgeven. Heel mooi is bij voorbeeld een 80-200 F/2.8 of iets in die range, maar die beginnen bij 1000 euro of zo.
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

      Comment


      • #4
        Re: sony

        Ik zit in dezelfde situatie, ik gebruik de A100 en zou graag een nieuwe lens kopen, maar er zijn zoveel verschillende modellen da'k ni weet wat te kiezen.
        Ik fotografeer het meest landschappen (wolkjes en zonnestralen), familie, optredens, maar ni echt op een gedreven manier.
        Ik word steeds een 2.8 aangeraden...maar ken er zelf de nougabollen van...iemand raad???

        alvast bedankt!

        Comment


        • #5
          Re: sony

          Je hebt al een 18-70 en een 75-300. Wat zijn de dingen die je had willen doen maar mislukt zijn omdat de lens niet gepast was ?

          En f/2.8 lens is inderdaad soms handig, maar een f/1.7 of f/1.4 prime is daarentegen minstens even interessant in mijn geval. Kijk dus zelf eerst eens wat je precies mist met de lenzen die je al hebt.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: sony

            ik mis wat scherpte, vooral bijna hogere snelheden...ma da kan natuurlijk ook aan mij liggen
            F2.8 zou ideaal zijn voor optredens, of wanneer het wat donkerder is...en dat ik zonder flits werk.
            F1.7 is toch al een andere prijsklasse, niet???

            Comment


            • #7
              Re: sony

              Een tweedehands Minolta 50/1.7 RS in uitstekende staat kost zo rond de €100 .
              En anders zou ik uitkijken naar een tweedehands Minolta 28-75/2.8D. Voor landschap is die 2.8 toch minder belangrijk dan bv. voor portret...
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: sony

                Awel, daar had ik nu echt ni aan gedacht...bedankt voor de tips!!!

                Comment


                • #9
                  Re: sony

                  Welke raden jullie me aan:

                  Tamron 28-75 F2.8
                  of
                  Tamron 18-50

                  Comment


                  • #10
                    Re: sony

                    In je foto's is opgeslagen welke instellingen je gebruikt hebt. Bekijk eens foto's die je goed of juist niet goed vond, en met welke instellingen ze genomen zijn (brandpunt, diafragma, sluitertijd).
                    Uit de gegeens van brandpunt kun je afleiden wat je veel gebruikt, en of je met een 28-75 of met een 17-50 beter uit d evoeten komt.
                    Uit sluitertijd diafragma info kun je afleiden of ije inderdaad naar lichtsterker moet.
                    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                    Comment


                    • #11
                      Re: sony

                      Voor de sony en minolta gebruikers is deze site een must alles over sony-minolta is er te vinden.

                      En hier (sony aanklikken en search) vind je alle sony lenzen + revieuws + voorbeeldfotoos.

                      Ga me binnekort een sony a200 kopen en een sigma 70-300 APO dg macro. zeer goedkope lens en er staat ook een macro funtie op.

                      anyway, veel plezier met je toestel en je -toekomstige- lenzen

                      greets,
                      Hans
                      Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
                      My travel photography site

                      Comment


                      • #12
                        Re: sony

                        ok thanks!!!!!!

                        Comment

                        Working...
                        X