Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke is beste koop?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke is beste koop?

    Hallo,
    Ik ben hier al een tijdje aan het rondneuzen omdat ik mij een nieuwe lens wil aanschaffen maar ik zag door het bos de bomen niet meer, maar dankzij Festinalente ben ik toch al wat wijzer geworden (waarvoor dank)

    Nu in mijn bezit Nikon D80 met kitlens 18-135mm

    Nu ben ik es gaan rondsurfen en heb volgende lenzen op een lijstje gezet,

    Nikon 28mm F/2.8D nikkorlens 279$ (breedhoek)

    Sigma 70-200mm F/2.8 EX DG macro HSM 889$

    Nikon nikkor 70-300mm F/4.5-5.6 ED-IF-AF-S VR 670$ (tele)

    Nikon 18-200mm F/3.5-5.6 G ED-IF AF-S DX zoom 899$ Dit zou een allround lens zijn

    Voornamelijk wil ik natuur en landschap fotograferen alhoewel macro me eigenlijk ook wel intrigeerd

    Welke is volgens jullie de beste koop?
    De lens word aangekocht in de states dus daarom de prijs in $

    Alvast bedankt voor jullie tips
    groetjes Maureen
    voel je nooit te oud om te leren!!!!!
    nikon D80+18-135mm kitlens

  • #2
    Re: welke is beste koop?

    Als je koopjes wil doen kan je op ebay gaan zoeken,maar dat wil niet zeggen dat een bepaalde lens goedkoop is in een winkel dat een andere lens daar ook goedkoop is en je in een andere winkel dus de andere lens aankoopt.

    Maar wel oppassen met de douane,want als je lens België binnenkomt kan je er zeker van zijn dat ze via de douane passeert ook al word ze via een koerierdienst verstuurd er 25% tot 30% extra kosten kunnen bijkomen.
    Last edited by rickske; 22 november 2007, 22:33.
    Nikon D7000 met batterijgrip,tokina 12-24 mm,sigma 17-70 mm f2.8,nikon 18-200 mm VR,Sigma DG 120 400 4.5 - 5.6 APO HSM ,nikon sb 600 , manfrotto 681b en nog allerhande kleine spullen.

    Comment


    • #3
      Re: welke is beste koop?

      De goedkoopste............................
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: welke is beste koop?

        Oorspronkelijk geplaatst door coukie Bekijk bericht
        Hallo,
        Ik ben hier al een tijdje aan het rondneuzen omdat ik mij een nieuwe lens wil aanschaffen maar ik zag door het bos de bomen niet meer, maar dankzij Festinalente ben ik toch al wat wijzer geworden (waarvoor dank)

        Nu in mijn bezit Nikon D80 met kitlens 18-135mm

        Nu ben ik es gaan rondsurfen en heb volgende lenzen op een lijstje gezet,

        Nikon 28mm F/2.8D nikkorlens 279$ (breedhoek)

        Sigma 70-200mm F/2.8 EX DG macro HSM 889$

        Nikon nikkor 70-300mm F/4.5-5.6 ED-IF-AF-S VR 670$ (tele)

        Nikon 18-200mm F/3.5-5.6 G ED-IF AF-S DX zoom 899$ Dit zou een allround lens zijn

        Voornamelijk wil ik natuur en landschap fotograferen alhoewel macro me eigenlijk ook wel intrigeerd

        Welke is volgens jullie de beste koop?
        De lens word aangekocht in de states dus daarom de prijs in $

        Alvast bedankt voor jullie tips
        groetjes Maureen
        Wat wil je ermee doen? Aangezien je al minstens een kitlens hebt is de sigma 70-200 f/2.8 de beste uit de lijst. Maar het hangt er nog maar vanaf wat je ermee wilt doen. Mischien is VR op 18-70 veel nuttiger voor je dan f/2.8 op 70-200, de kans is niet heel groot maar ze bestaat zeker wel. De 28 f/2.8 zou ik zowiezo niet doen, de meeste nikon groothoekprimes zijn niet zo goed op ene DSLR bij Nikon, ligt voor het grootste deel aan de lichtinvalshoek op de sensor. Ik dacht dat enkel de 24mm en 35mm daarop een uitzondering vormen.

        Comment


        • #5
          Re: welke is beste koop?

          Oorspronkelijk geplaatst door rickske Bekijk bericht
          Maar wel oppassen met de douane,want als je lens België binnenkomt kan je er zeker van zijn dat ze via de douane passeert ook al word ze via een koerierdienst verstuurd er 25% tot 30% extra kosten kunnen bijkomen.
          De lens blijft in de USA net als ikzelf Ik verhuis volgende week zaterdag dus niet echt problemen te verwachten bij de douane

          Oorspronkelijk geplaatst door coukie Bekijk bericht
          Nikon 18-200mm F/3.5-5.6 G ED-IF AF-S DX zoom 899$ Dit zou een allround lens zijn Volgens de recentie's zou deze toch ook een goede lens moeten zijn? dan doch voor landschap enzo of vergis ik mij?
          Oorspronkelijk geplaatst door jantjen Bekijk bericht
          Wat wil je ermee doen? Aangezien je al minstens een kitlens hebt is de sigma 70-200 f/2.8 de beste uit de lijst. Maar het hangt er nog maar vanaf wat je ermee wilt doen.Voornamelijk wil ik natuur en landschap fotograferen alhoewel macro me eigenlijk ook wel intrigeerd
          Heb voorlopig de volgorde van het lijste al aangepast met nu dus de sigma 70-200 op kop
          Nog iemand tips ?
          voel je nooit te oud om te leren!!!!!
          nikon D80+18-135mm kitlens

          Comment


          • #6
            Re: welke is beste koop?

            Oorspronkelijk geplaatst door coukie Bekijk bericht
            Heb voorlopig de volgorde van het lijste al aangepast met nu dus de sigma 70-200 op kop
            Nog iemand tips ?
            Ik denk dat dat een verstandige keuze is.
            De 28mm is niet echt een aanvulling tenzij je de lichtsterkte echt nodig hebt.
            De 18-200mm biedt enkel als voordeel dat ze allround is, maar als je niet opziet tegen het gebruik van 2 lenzen is dit niet echt een aanvulling, 68% van het bereik zit al in je 18-135mm.
            Dus moet je kiezen tussen de 70-200 en de 70-300, 2.8 of VR.
            De Sigma heeft dan nog die macro waar je interesse in hebt.
            Vriendelijke groeten,Raf

            www.rafvandenbogaert.be

            Comment


            • #7
              Re: welke is beste koop?

              Thanks voor de uitleg zover

              Dus als ik het goed begrijp, als ik de macro buiten beschouwing laat, is de 70-300 vr ook een degelijke lens?
              Kan dan nog later een lens speciaal voor macro aanschaffen ook é
              Ga eerst leren gaan voor dat ik begin te lopen
              voel je nooit te oud om te leren!!!!!
              nikon D80+18-135mm kitlens

              Comment


              • #8
                Re: welke is beste koop?

                Eigenlijk zit er een vraag achter je vraag. De prijs van een objectief is pas een latere vraag.
                Je hebt een camera met een allround objectief. Met de 18-200 ben je nog meer allround. Maar die is ook weer duurder.
                Je hebt je nog niet echt vast gebeten in een onderwerp, waar een bepaald objectief handig bij is.

                Ga dus verder met huisje, beestje, boompje fotograferen. Eerst daarna kijk je welk onderwerp je leuk vindt, en daar zoek je dan een objectief bij.

                Er zijn nog meer manieren om er achter te komen:

                http://home.planet.nl/%7Enikon.catal...tiefAdvies.pdf
                Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                Comment


                • #9
                  Re: welke is beste koop?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
                  Ga dus verder met huisje, beestje, boompje fotograferen. Eerst daarna kijk je welk onderwerp je leuk vindt, en daar zoek je dan een objectief bij.
                  Hey Hans,
                  Tja, eigenlijk heb je wel gelijk hoor en in mijn achterhoofd wist ik dit ook al ergens

                  Probleem is dat ik eigenlijk alles wel leuk vind van portret tot landschap tot macro
                  Als ik hier op het forum al die mooi foto's zie paseren dan denk ik bij mezelf toch dat ik met mijn 18-135mm toch wat tekort kom om toch tot een aanvaardbaar resultaat te komen, is een goed lenske se, daar niet van,maar het geeft z'n grenzen he , toen ik met fotograferen begon herinner ik mij dat een collega amateur fotograaf me zei, als je echt door de microbe gebeten bent zal je dit algauw ondervinden dat je met 135mm tekort komt, kweet nog dat ik toen reageerde met

                  En door het feit dat het gisteren Black friday was in de states was het nu wel de moment om een koopje te doen maar volgend jaar is er weer één he we zien wel

                  In elk geval weet ik door jullie reactie's waar ik moet naar uitkijken

                  Thanks you guy's
                  voel je nooit te oud om te leren!!!!!
                  nikon D80+18-135mm kitlens

                  Comment

                  Working...
                  X