Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp voor nieuwe body

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp voor nieuwe body

    ik ben op zoek naar een body die gebruikt zal worden om toeristen te fotograferen in parken en dergelijke in hete omstandigheden +30° tot 40°c in de filippijnen
    had gedacht aan een canon 5d omdat die goed is en al tegen een stootje kan,
    maar ik sta open voor alle goed advies,400d ,40d of nikon d200 of fuji s5,moet wel betrouwbaar zijn
    alles kan nog,want ik zie dat er zoveel geschreven word dat ik soms de weg kwijt ben.
    moest het canon worden zou dat dan een goede lens zijn voor dit doeleinde, de EF 24/105 f4 l is usm
    bedankt voor de hulp
    marc

  • #2
    Re: hulp voor nieuwe body

    alle toestellen die je opnoemt kunnen wel tegen zulke hoge temperaturen hoor, alleen moet je met een zwarte body oppassen dat je hem in die temperaturen geen uren in de zon laat liggen of hij wordt wel heel wat warmer dan 30-40°

    voor de rest zal je wat meer info moeten geven over de soort foto's die je wil nemen en wat je budget is.
    als je bvb een 400D koopt ipv een 5D, dan kan je het overige geld al steken in een mooi lenzensetje, wat uiteindelijk wel het belangrijkste is
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: hulp voor nieuwe body

      het is niet voor mij dat ik het zal kopen maar voor familie die daar woont.
      hij doet het tot nu toe met een analoog toestelletje van voor de oorlog.
      hij doet feestjes,portret en trouwen en gewoon buiten in parken,je moet verstaan dat de meeste mensen daar geen geld hebben om een toestel te kopen en daarom laten ze zich fotograferen als ze met familie of vrienden in een park wandelen of verpozen.
      ik had gedacht dat een fuji s5 daarvoor wel geschikt zou kunnen zijn maar dat hoeft het zeker niet te zijn.
      ik had gedacht aan een goede zoomlens vanwege het vele stof en niet snel te moeten veranderen,maar welke dan?
      p.s.trouwfotos worden nogal eens vergroot he en D5 en fuji s5 zijn wel niet meer zo duur als voorheen

      Comment


      • #4
        Re: hulp voor nieuwe body

        Oorspronkelijk geplaatst door marcva Bekijk bericht
        het is niet voor mij dat ik het zal kopen maar voor familie die daar woont.
        hij doet het tot nu toe met een analoog toestelletje van voor de oorlog.
        hij doet feestjes,portret en trouwen en gewoon buiten in parken,je moet verstaan dat de meeste mensen daar geen geld hebben om een toestel te kopen en daarom laten ze zich fotograferen als ze met familie of vrienden in een park wandelen of verpozen.
        ik had gedacht dat een fuji s5 daarvoor wel geschikt zou kunnen zijn maar dat hoeft het zeker niet te zijn.
        ik had gedacht aan een goede zoomlens vanwege het vele stof en niet snel te moeten veranderen,maar welke dan?
        p.s.trouwfotos worden nogal eens vergroot he en D5 en fuji s5 zijn wel niet meer zo duur als voorheen
        een 5D in combinatie met een 24-70 2.8 is een mooie combinatie voor zulke toepassingen, dan heb je een mooie breedhoek, én ook nog een mooie portretlens. En qua kwaliteit voor vergrotingen moet je bij een 5D helemaal geen schrik hebben (maar bij een toestel als de 400d ook zeker niet hoor)


        heb je geen budget?
        als dat nogal onbeperkt is zou ik persoonlijk gaan voor een 5D + 24-70 2.8 + 70-200 2.8L IS maar er zullen waarschijnlijk nog anderen zijn die andere voorstellen hebben, ik ben nu eenmaal nen canonian
        ah ja, en niet te vergeten, ook een deftige flits als de 580EX

        maar het verandert wel helemaal als je met een beperkt budget zit. als je echt op het geld wil letten en beste prijs-kwaliteit wil gaan, dan zou ik opteren voor een toestel als de 400D en wat meer geld(in verhouding) in de lenzenset steken
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: hulp voor nieuwe body

          ik lees dat er soms nogal iets durft haperen aan een 400d(aan welk model niet,maar ik probeer dat te vermijden) en een 5d zijn de meeste tevreden over.
          die lens 24/70 f2.8 zou die in bereik niet tekort schieten op een 5d,op een
          400d zou dat wel voldoende zijn(zoiets van 36/105?)
          canon heeft ook zo een 24/105 f4 l is usm lens,zou dat kunnen voldoen op een 5d kwalitatief gezien als je weet met welk materiaal ze daar werken
          een flits zou ik zeker er bij gekocht hebben want hij zit nu met een nikon
          spijtig dat er geen reaktie is van andere merken want dat zou ik ook wel waarderen,zeker van een d80 d200 of een fuji s5 want ik kan die nieuw kopen voor een 1200 eurokes

          Comment


          • #6
            Re: hulp voor nieuwe body

            Al eens aan een Pentax K10D gedacht? Die is een pak goedkoper dan dan een D200 of 5D. Geen FF (5D) en "iets" tragere AF (D200), maar wel beeldstabilisatie op elke lens. Het is een robuust toestel en het kan zonder problemen tegen een spatje regen en stof.

            Maar voor elk digitaal toestel heb je ook een computer nodig. Heeft die familie in de Filippijnen er dan al een?

            Comment


            • #7
              Re: hulp voor nieuwe body

              ja dat hebben ze maar het is wel geen quad core of een zwaar geval hoor
              ik heb nog niet aan een pentax gedacht maar ik zal dat eens bekijken

              Comment


              • #8
                Re: hulp voor nieuwe body

                Een 400D of 40D + EF-S 17-85 zal ruimschoots voldoen om toeristen te fotograferen in een park, daarvoor hoef je helemaal geen professionele camera + lenzen te kopen.

                Met een compact of prosumer (eventueel met een heel groot zoombereik) zal dat ook wel lukken...

                Elke camera zal wel blijven werken tussen 30 en 40°C, maar dan moet je die niet in de zon laten liggen (en dat geldt ook voor de allerduurste professionele camera's).

                Als je vergrotingen wil, dan kom je in de meeste gevallen ook toe met 8-10 megapixels (tenzij je een hele muur wil behangen met 1 foto).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment

                Working...
                X