Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke kies ik best?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke kies ik best?

    Hallo,

    Bij Grobet in Antwerpen kan je de canon 400D kopen in een pakket.
    Nu zit ik te twijfelen tussen 2 pakketjes.

    Bij het eerste zitten 2 lenzen bij 18-55 en 55-200
    Bij het tweede paket heb je 1 lens Sigma 18-200

    Mijn voorkeur gaat uit naar het tweede pakket. Dit is ook wel duurder.
    Kostprijs 1ste pakket: 965€ incl BTW
    2de pakket: 1159€ incl BTW
    (in beide pakketen zitten nog wel wat extra, zoals geheugenkaart, tas,...)

    Nu is mijn vraag welk pakket zouden jullie nemen van lens.
    Ik ben hierin een leek, maar voor een of andere reden overweeg ik toch het 2de pakket. Wat denken jullie?

    Er is nog een ander pakket met volgende lens 17-85IS (ik heb geen idee wat voor lens dit is)? Kan dit iets zijn? Kostprijs 1135€

    Alvast Bedankt


    Alles vind je hier terug

  • #2
    Re: Welke kies ik best?

    wat wil je gaan fotograferen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Welke kies ik best?

      heb je geen stevige hand. en heb je niet echt het zoombereik nodig. dan is die extra wel iets de IS staat voor anti bibber.

      maar persoonlijk zou ik voor de sigma 18-200 geen wissel nodig van de lenzen, en kwalitatief ook goed.

      Maar kan je bv geen body alleen kopen? je kan dan zelf kiezen welke lens je erbij wilt. bv de body plus tamron 18-250 of sigma 18-200os
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

      Comment


      • #4
        Re: Welke kies ik best?

        De 18-55 + 55-200 zijn low-budget lenzen, er is op allerhande zaken bespaard om ze zo goedkoop mogelijk te kunnen aanbieden in de kit.

        De Sigma 18-200 heeft een heel groot zoombereik, maar net daardoor vallen de optische kwaliteiten ook sterk tegen, ze is op 200mm ook nog minder lichtsterk dan de andere set.

        De Canon 17-85 is de beste van de drie, en daaraan zal je dan ook veel langer plezier beleven. De Andere lenzen zal je al vrij snel willen inruilen tegen beter (duurder) materiaal.

        Er zijn zeker nog betere (en dus ook duurdere) lenzen, maar als ik moest kiezen uit de sets die je opgeeft, dan zou ik zelf direkt kiezen voor de 400D + de EF-S 17-85 IS. Daarmee heb je een heel goede lens om mee te beginnen, later kan je dan eventueel nog een langere lens (70-300 of iets dergelijks) aanschaffen voor de onderwerpen die je "dichterbij" wil halen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Welke kies ik best?

          Het is vooral de bedoeling om te experimenteren. Ik zou gewoon kijken wat de lens zelf aankan. dus ik heb geen bepaalde richting. Natuurlijk geen extreme zaken zoals macro of concertfotografie.

          Comment


          • #6
            Re: Welke kies ik best?

            canon 400D body 555 euro
            Tamron 17-50mm f 2,8 Di II Canon EOS 366 euro
            Tamron 70-300mm f 4-5,6 1:2 LD DI Canon 133 euro
            Lowepro Apex 10 AW Black 17,50 euro
            Dane-Elec CompactFlash 2048MB 133x XS 38,50 euro

            totaal 1110 euro

            de tamron 17/50 krijgt zeer goede revieuws en ga ze mij ook aanschaffen deze ga je niet snel weg doen. de tamron 70/300 is een budget tele
            dit is niet de zware kost maar je hebt een groot bereik
            lowepro is een tas
            en dan nog geheugen kaartje. en de body is dezelfde die je voorstelde
            ik denk dat dit een betere combinatie is. moest je eventueel nog iets meer investeren dan kan je een betere tele nemen.


            grts stevy

            prijzen zijn van konijnberg nl denk dat het voor belgie een totaal van 1132 is

            Comment


            • #7
              Re: Welke kies ik best?

              Ik ben vandaag is langs geweest in de winkel waar ze deze sets verkopen.
              Ben tot het besluit gekomen dat ik de lens 17-85IS ga nemen.

              In de winkel zeiden ze idd ook dat dit de beste keus was.

              Alvast Bedankt voor de info

              Comment


              • #8
                Re: Welke kies ik best?

                er zijn mensen die die lens snel verkopen. zou toch nog even nadenken als ik jou was en voor een lichtsterkere lens gaan. misschien wat minder bereik maar toch zeker af te wegen

                grts stevy

                Comment

                Working...
                X