Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp gevraagd

    Een goededag gewenst allemaal,

    ik ben nieuw hier op het forum, maar ik heb voor dat ik mijn eerste post hier wou posten toch eens goed rondgeneusd op dit forum en ik moet zeggen het heeft me aangenaam verrast en dan vooral de macro foto's vind ik erg knap, nu dit effe terzijde.
    De reden van mijn post is eigenlijk een vraag over de aankoop van een digitaal toestel.

    De situatie is als volgt ik ben lid van een carnavalsvereniging en heb altijd fotos gemaakt ook digitaal maar aangezien het oude toestel nu om zeep (oude hp) is ga ik een nieuw aankopen.

    maar er zijn ook enkele voorwaarden, zoals jullie waarschijnlijk wel weten is het meestal binnen met weinig licht ook de afstand speelt een rol omdat zich alles op een podium afspeelt (carnavalszitting), snelheid waarmee ik fotos kan trekken en het moet een beetje compact zijn.

    nu ben ik zelf al eens aan het rondkijken geweest en ook al heel wat gelezen hier,en zo ben ik eigenlijk bij 2 toestellen uitgekomen, namelijk de canon powershot G9 en de powershot S5 IS

    mijn voorkeur gaat nu in eerste instantie uit naar de S5 IS omdat deze een groot zoombereik heeft en je kan er aa batterijen indoen (groot voordeel als je vergeet je batterijen vergeet op te laden)

    is dit een goede keuze ?
    Graag jullie mening

    Thanks
    The Joker

  • #2
    Re: Hulp gevraagd

    Hallo Joker,

    Ik heb zelf een Canon S5 en ben daar super tevreden over.
    Ening voorbeelden kun je vinden op: http://picasaweb.google.nl/janus.bakker/
    Maar ik moet ook eerlijk zijn een (semi) compact en weing licht gaan moeilijk samen.
    Als je een lange sluitertijd kunt gebruiken is er geen probleem, maar anders krijg je erg veel last van ruis.
    Deze ruis kun je via een fotobewerkingsprogramma wel weer verminderen.
    Dus ik vrees een beetje voor jouw carnavals beelden.
    Maar een alternatief (lees spiegel reflexcamera) kost veel meer en is zeker niet compact, zoals je vroeg.
    In de "Canada" reeks op mijn site staat een erg mooie plaat van een danseres op een podium, wat misschien lijkt op jouw situatie.
    Deze foto is wel genomen op een moment dat ze even stil stond.

    Janus
    Janus.
    Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
    Enkele van mijn foto's

    Comment


    • #3
      Re: Hulp gevraagd

      dag Janus merci voor je reactie

      maar waar ik vroeger 10 fotos trok waren der 7 slecht als ik er met de s5 tien trek en der zijn der drie slecht dan kan ik daar mee leven en de kwaliteit hoeft ook niet voor in een magazine te zijn.
      maar het kan in zalen enz of moet ik dan echt naar iets anders uitkijken?

      maar kunnen we stellen dat dit toch een beetje de top is van de compacte cameras of zijn er andere die er stukken beven uitsteken?

      maar hij is dus volgens jou wel aan te raden?

      en die foto van de danseres is wel zeer mooi gelukt vind ik alle fotos trouwens

      Comment


      • #4
        Re: Hulp gevraagd

        maar hij is dus volgens jou wel aan te raden?
        Anders had ik hem zelf niet gekocht hè
        Ik denk dat er geen slechte camera's zijn.
        Dus heb ik gekeken wat ik zeker op een camera wil hebben, dat was voor mij:
        redelijk compact
        grootte zoom
        AA baterijen
        uitklapbaar LCD scherm
        een zo groot mogelijk LCD scherm
        mogelijkheid tot het plaatsen van extra lenzen en filters

        En toen kwam ik bij de S5 uit
        Het leuke van de S5 is dat ze ook een eigen forum hebben:


        Dit zijn 2 andere nachtopnames van mij: http://www.s3users.com/forum/showthread.php?t=4866

        Janus
        Janus.
        Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
        Enkele van mijn foto's

        Comment


        • #5
          Re: Hulp gevraagd

          ok dan is voor mij de keus gemaakt

          ander vraagje dan kun je zoiets via internet kopen of is het aan te raden om zoiets lokaal te kopen??? internet is beterkoop maar lokaal is duurde maar heb je waarschijnlijk een betere service.

          of maakt het niks uit

          Comment


          • #6
            Re: Hulp gevraagd

            Bij deze zaak kun je kiezen, of op laten sturen of afhalen.
            Vestiging in België en Nederland.

            Janus
            Janus.
            Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
            Enkele van mijn foto's

            Comment

            Working...
            X