Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

40D of 5D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 40D of 5D

    Ik heb momenteel een Canon 10D zou ik voor een 40D gaan of voor de 5D.
    De 40D kan veel meer foto's per seconde trekken .
    Wat zouden jullie kiezen?

    bedankt

    Killerke
    www.knfotostudio.be

  • #2
    Re: 40D of 5D

    hangt van de soort fotografie af, als je sportfotografie veel beoefent ben je waarschijnlijk beter af met de 40D, anders zou ik de 5D toch aanraden

    Comment


    • #3
      Re: 40D of 5D

      Ik fotografeer wel regelmatig autosport, dus zou ik dan best voor de 40d gaan, is er geen verschil in kwaliteit?
      www.knfotostudio.be

      Comment


      • #4
        Re: 40D of 5D

        statische en/of breedhoekfotografie: 5D zonder twijfel
        actie en/of telefotografie: 40D

        Comment


        • #5
          Re: 40D of 5D

          En hoe zit het met de ruis van de 40d het aantal clicks?
          www.knfotostudio.be

          Comment


          • #6
            Re: 40D of 5D

            The EOS 40D becomes the sixth Canon 'prosumer' digital SLR, a line which started back in 2000 with the EOS D30, and how far we've come. It's been eighteen months since the EOS 30D and although on the surface the 40D looks like a fairly subtle upgrade there's a lot that makes this an even better camera. Of course we expect a step up in megapixels, and so the 40D comes with a ten million pixel CMOS sensor with the same sort of dust reduction as the EOS 400D, an ultrasonic platform which shakes the low pass filter. Other improvements bring the EOS 40D closer into line with the EOS-1D series, these include a move to the same page-by-page menu system, both RAW and sRAW (2.5 MP), 14-bit A/D converter and 14-bit RAW, cross-type AF points for F5.6 or faster lenses, a larger and brighter viewfinder, interchangeable focusing screens, a larger LCD monitor (3.0") and faster continuous shooting (6.5 fps).

            Canon's press material for the EOS 5D states that it 'defines (a) new D-SLR category', while we're not typically too concerned with marketing talk this particular statement is clearly pretty accurate. The EOS 5D is unlike any previous digital SLR in that it combines a full-frame (35 mm sized) high resolution sensor (12.8 megapixels) with a relatively compact body (slightly larger than the EOS 20D, although in your hand it feels noticeably 'chunkier'). The EOS 5D is aimed to slot in between the EOS 20D and the EOS-1D professional digital SLR's, an important difference when compared to the latter is that the EOS 5D doesn't have any environmental seals. While Canon don't specifically refer to the EOS 5D as a 'professional' digital SLR it will have obvious appeal to professionals who want a high quality digital SLR in a body lighter than the EOS-1D. It will also no doubt appeal to current EOS 20D owners (although lets hope they've not bought too many EF-S lenses...)

            veel plezier

            Comment


            • #7
              Re: 40D of 5D

              Als je met dezelfde lenzen een tele-bereik wil dat overeenkomt met je 10D, dan ben je veruit het goedkoopst af met een 40D. Je 70-300 zal heel wat "korter" worden op een 5D, om hetzelfde tele-bereik te krijgen moet je al een 480mm-tele gebruiken. Je kan bij de 5D ook wel een stuk beeld uitsnijden, maar dan ben je goedkoper af met een 40D.

              De autofocus van een 40D werkt heel snel en precies, maar dat is ook zo bij een 5D.

              Als je veel foto's maakt op iso 1600 of hoger, dan zal een 5D de betere keuze zijn.

              Ik heb zelf gekozen voor een 40D, die biedt voor mij ruim voldoende mogelijkheden tegen een heel wat lagere prijs.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: 40D of 5D

                bedankt voor jullie uiteenzettingen
                Ik ga voor de 40d gaan en is tevens nog goedkoper.
                www.knfotostudio.be

                Comment


                • #9
                  Re: 40D of 5D

                  Oorspronkelijk geplaatst door killerke101 Bekijk bericht
                  bedankt voor jullie uiteenzettingen
                  Ik ga voor de 40d gaan en is tevens nog goedkoper.
                  is de beste keuze, als je niet zinnens bent constant op hoge ISO te werken

                  Comment


                  • #10
                    Re: 40D of 5D

                    Heb sinds 2 maand een 40D
                    Daarvoor Nikon D200
                    Met de Canon 40D ben ik voorlopig zeer tevreden.
                    Doe wat vanalles maar ook sportfotografie in dikwijls omstandigheden met weinig licht. Werk daarvoor dikwijls met iso 1000 en meer.
                    Op deze plaats zie je foto's met 3200 iso...http://www.pixagogo.com/7737794210. Zet bovenaan links wel op "original". Let wel de foto's zijn klein gemaakt voor internet, de echte originelen zijn veel beter.
                    Last edited by axat; 21 november 2007, 17:14.
                    http://www.stich.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: 40D of 5D

                      Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
                      Heb sinds 2 maand een 40D
                      Daarvoor Nikon D200
                      Met de Canon 40D ben ik voorlopig zeer tevreden.
                      Doe wat vanalles maar ook sportfotografie in dikwijls omstandigheden met weinig licht. Werk daarvoor dikwijls met iso 1000 en meer.
                      Op deze plaats zie je foto's met 3200 iso...http://www.pixagogo.com/7737794210. Zet bovenaan links wel op "original". Let wel de foto's zijn klein gemaakt voor internet, de echte originelen zijn veel beter.
                      amai !! die beelden zien er goed uit voor 3200 ISO, heb je die in RAW of in JPEG genomen ??

                      Comment


                      • #12
                        Re: 40D of 5D

                        Alles is hier al verteld, 40d, sport, goedkoper in tele, 5d, fullframe breedhoek, beter in de high iso's. (al vanaf iso 400 zichtbaar, iso 800 van de 5d is beter dan de iso 400 van de 40d!)
                        Nu meen ik net gelezen te hebben dat je momenteel een 5d nieuw kan kopen voor weinig geld, dus, overleg goed!
                        5d is een pro camera (canon wil dat zo, staat ook in hun prof-folder) , 40d is een amateur camera. Maakt hem niet slechter, maar duid een beetje op het verschil.
                        Pak ze beide vast, de 40d is volgens mij kleiner dan een 10d, een 5d is evengroot als een 10d denk ik, in ieder geval is de 40d kleiner dan de 5d.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 40D of 5D

                          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          amai !! die beelden zien er goed uit voor 3200 ISO, heb je die in RAW of in JPEG genomen ??
                          Goeie vraag
                          Ja opgenomen in Raw en dan ruis wat onderdrukt maar ze zien er echt nog uitstekend uit. Ik ben ook zeer te spreken over de onderdrukking van de hoge lichten. Prachtig gewoon.
                          http://www.stich.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: 40D of 5D

                            Het is en blijft een moeilijke keuze hé, de 5D ligt beter in de hand, en ik trek ook natuur en daar is ook breedhoek beter dan tele.
                            Kan ze moeilijk beiden kopen
                            www.knfotostudio.be

                            Comment

                            Working...
                            X