Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIeuwe standaard lens aankopen lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • NIeuwe standaard lens aankopen lens

    Hey

    Ik zoek een nieuwe lens voor op mijn D70 te zetten. Alleen weet ik niet welke ik moet kopen. Mijn budget is helaas beperkt tot €150. Ik ga ook skieën in Februari en wou tegen dan ook een tele- of breedbeeld meenemen. Ik het dan een zotte kost om nog een standaard lens te komen? Of kan je een telelens helemaal niet gebruiken voor normale opnamen?
    Ben een leek in het vak dus graag wat duidelijke antwoorden zonder te veel chinees :-)

    Alvast bedankt.
    de lens die ik nu heb: Sigma 24-70mm EX 2.8 DG Macro

  • #2
    Re: NIeuwe standaard lens aankopen lens

    zou gewoon die 24-70mm erop laten staan.
    voor 150 Euro kom je niet veel verder hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: NIeuwe standaard lens aankopen lens

      Je hebt natuurlijk een beperkt budget.

      Maar een goedkope aanvulling voor de lens die je nu hebt kan de deze wel zijn.

      "In all things, the supreme excellence is in simplicity."

      Comment


      • #4
        Re: NIeuwe standaard lens aankopen lens

        ok 't mag wel wat meer zijn maar ik wil 't zo goedkoop mogelijk houden. En ik ga wss zoizo voor 2dehands materiaal.
        Dus nog sugesties zijn welkom

        Even misschien een stomme vraag maar ik heb bij mijn D70 een teleconvertor gekregen.
        Nu mijn vraag: Wat is dat wat doet dit en wat veranderd er als ik die op mijn Sigma 24-70mm EX 2.8 DG Macro zet?
        Of is die convertor totaal nutteloos samen met mijn lens?
        Last edited by Villé; 21 november 2007, 15:26.

        Comment


        • #5
          Re: NIeuwe standaard lens aankopen lens

          De lens die je nu hebt (Sigma 24-70mm EX 2.8 DG Macro) is zeker niet slecht. Ze is lichtsterk (f/2.8) en van betere kwaliteit dan een doorsnee kitlens.

          Op een digitale camera zoals de D70 komt deze lens wat breedhoek te kort (24 mm), maar je hebt wel een leuk telebereik (70 mm).

          Je moet je nu in eerste instantie afvragen wat je het meest mist: dat stukje groothoekbereik, of een groter telebereik.

          Groothoek: dan zou ik een kitlens Nikkor 18-55mm of 18-70mm overwegen. Die vind je zeer makkelijk tweedehands met het budget dat je vooropgesteld hebt.

          Tele: een Nikkor 55-200mm of de door Cisco voorgestelde Sigma 70-300mm.

          Succes met de keuze!

          Groetjes, Wim
          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

          Comment


          • #6
            Re: NIeuwe standaard lens aankopen lens

            Voor wat ik ermee doe kom ik tele te kort. Dus 't voorstel van Ciso lijkt me ok. Maar nu dat ding nog 2de hands vinden. Heeft er hieriemand nog zo eentje op overschot?

            En kan iemand me nu vertellen waarvoor die convertor dient?

            Comment


            • #7
              Re: NIeuwe standaard lens aankopen lens

              Als het een teleconverter is staat er een getal op, bijv 1.7
              Als je die tussen lens en body plaatst dan moet je de brandpunten x 1.7 doen.
              Voor jou lens word het dus een 40.8-119mm en dan waarschijnlik f4 ofzoiets.

              Vaak worden deze alleen op goede telelenzen gebruikt angezien het kwaliteitsverslechtering geeft.

              Greetz rich
              D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

              Comment


              • #8
                Re: NIeuwe standaard lens aankopen lens

                die sigma lensje van 70/300 vind je geneog op kapaza of marktplaats ebay
                noem maar op. ik heb pas eentje verkocht voor canon voor 100 euro.
                en dat is de prijs niet meer niet minder



                Last edited by stevy; 21 november 2007, 21:45. Reden: toevoeging

                Comment


                • #9
                  Re: NIeuwe standaard lens aankopen lens

                  Ik kan een Nikon 70-300 f/4-5.6G met UV filter voor €100 kopen.
                  Lijkt die prijs ok? Of is het wat overdreven? Ik heb opgezocht en de lens kost nieuw €177.
                  En ik ken de prijzen van 2dehands fotogerief niet echt heel goed vandaar de vraag.

                  Comment


                  • #10
                    Re: NIeuwe standaard lens aankopen lens

                    Als de lens in goede staat is (geen overdreven gebruikssporen, lensdoppen aanwezig, geen krassen op glas e.d.) lijkt me dit een correcte prijs voor de lens + filter.

                    Groetjes, Wim

                    Edit: ik zie net op de site van Konijnenberg dat deze lens daar nieuw 121 Euro kost. Dus is de vraagprijs toch eerder aan de hoge kant.
                    Last edited by Wivo; 22 november 2007, 12:51. Reden: Edit toegevoegd
                    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                    Comment


                    • #11
                      Re: NIeuwe standaard lens aankopen lens

                      OK ik probeer voor €85 lijkt me een ok prijs!

                      Comment


                      • #12
                        Re: NIeuwe standaard lens aankopen lens

                        Oorspronkelijk geplaatst door Villé Bekijk bericht
                        Ik kan een Nikon 70-300 f/4-5.6G met UV filter voor €100 kopen.
                        Lijkt die prijs ok? Of is het wat overdreven? Ik heb opgezocht en de lens kost nieuw €177.
                        En ik ken de prijzen van 2dehands fotogerief niet echt heel goed vandaar de vraag.
                        ik denk dat je ze veel goedkoper kan vinden dan 100 euro , bij goede lichtomstandigheden voldoet die kitlens zeker voor de meeste foto's , het is zeker geen toplens , maar het is ook niet veel geld....en je kan er redelijk goede opnamen mee maken .
                        Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

                        Comment


                        • #13
                          Re: NIeuwe standaard lens aankopen lens

                          Voor welke prijs kan ik deze best bieden? Is €85 nog te veel denken jullie?

                          Wat dacht julie van deze? Lijkt me redelijk:


                          of deze:
                          Last edited by Villé; 22 november 2007, 15:40.

                          Comment

                          Working...
                          X