Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC

    Ook ik ben weer eens op zoek naar de ultieme alleskunner al weet ik dat die niet bestaat.
    Na een hele tijd rond te hebben gelopen met een eos300D met een Canon 28-135 lens ben ik inmiddels over naar iets anders. Gezien de verbeteringen en de interessante prijs ben ik voor een 400D gegaan en ben tot op heden tevreden. De camera voldoet ruim aan mijn amateur eisen. De 28-135 heb ik verkocht omdat het net geen tele is en de groothoek mist.

    Nu is mijn ook op de volgende lenzen en ja ik heb de seach functie gebruikt

    Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC € 339.-

    Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC macro Canon € 399.-
    445gram Het objectief wordt compleet met een effectieve bloemvormige zonnekap geleverd.

    Canon EF-S 17-85mm F 4-5.6 IS € 409.-

    Normaal gesproken ligt mijn voorkeur altijd bij het origineel canon dus de gebruikers ervaringen lopen ook nogal uiteen mbt deze lens. Zelf ben ik ook nooit echt kapot weggeweest van de 28-135 IS.

    Ook is er een Tamron AF 17-50mm f/2.8 SP XR Di II LD Aspherical [IF] maar ben niet zo'n Tamron fan dus die laat ik even schieten.

    mijn voorkeur uit naar de 18-50 F2.8 van Sigma. Is er iemand de ervaring heeft met dit objectief?
    Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

  • #2
    Re: Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC

    Was mijn vorig objectief voor ik de Nikon 17-55 F2.8 aangeschaft had.
    Kan daar weinig slechts van zeggen.
    Miste gewoon AFS.

    http://www.topicpoint.com/sigma_18-50mm/index.html.
    Daarvoor had ik de Sigma 24-70 EX F2.8 macro.
    En die was soft op F2.8. De 18-50 F2.8 was wel scherper op F2.8.
    Je koopt die lens toch voor op F2.8 te werken en ik weet dat de kwaliteits controle wat te wensen overlaat bij Sigma en dat ze niet allemaal evengoed zijn.
    Je zal het maar overkomen als je juist een slecht exemplaar hebt.
    Die ik had was wel goed scherp, mooi contrast
    Canon heeft ook wel beter glas maar daar is de prijs ook van
    LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews


    Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
    Hier op dit forum.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC

      Ja die lens van canon ken ik...maar die ligt echt buiten mijn financiele bereik, gezien ik het echt rond de €400.- wil houden
      Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC

        Waarom ben je geen Tamron fan?

        In deze range komt de Tamron er vaak beter uit. Deze word kwa foto kwaliteit zelfs vergeleken met de Nikon 17-55 2.8
        Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC

          Ik heb een keer bij een kennis wat gefotografeerd met een tamron lens, op zich waren de foto's prima vind alleen de bouw van de lens een beetje goedkoop aandoen plastic. In tegenstelling tot sigma die naar mijn idee wel een een stuk degelijker aanvoelt.
          Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC

            Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
            Waarom ben je geen Tamron fan?

            In deze range komt de Tamron er vaak beter uit. ...
            Inderdaad, bv op photozone.de noemt Klaus expliciet de Tamron als het betere alternatief in zijn test van deze Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC

              Ja dat inderdaad wel, ach het is gewoon een gevoel misschien gewoon eens overheen stappen
              Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC

                Oorspronkelijk geplaatst door lander Bekijk bericht
                Ja dat inderdaad wel, ach het is gewoon een gevoel misschien gewoon eens overheen stappen
                Gewoon doen, ik heb de 17-50 mm en de 90 mm Macro van Tamron, is wel degelijk materiaal hoor.
                Let wel de DC en de Tamron DII zijn voor APS-sensoren, ga je later naar Full frame dan zijn ze misschien niet meer bruikbaar.....wie weet wat ze weer uitvinden tegen dan ...LOL


                B.T.W.: Grote merklenzen ??? zie v.b.: deze Sonylens.........prijs: +/- 626 €
                http://www.dslr.nl/?cat=lenzen&id=1241

                en de Tamron.............prijs: +/- 359 €
                http://www.tamron.de/index.php?id=417&kc_prid=458

                Lijken sterk op mekaar hé ......(snap je ?) ... ;-)
                Last edited by Petronix; 21 november 2007, 12:29.

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC

                  Ja klopt, ben me er zeker van bewust dat je een behoorlijk percentage aan het merk betaald
                  Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC

                    Tamron en Sony lenzen lijken idd op elkaar. Je zult wel zien dat de buitenkant anders is afgewerkt. Het is heel goed mogelijk dat bij de Sony versie een degelijker bezuizing is gebruikt. Of je dat het prijsverschil waard vindt,, moet je zelf bepalen.
                    Maar hetzelfde geldt voor de lenzen van bijv. Pentax en Tokina. En er zullen wel meer kruisbestuivingen zijn.
                    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC

                      De sigma 18-50 2.8 is een hele goede lens (althans op nikon)
                      Ik had hem ook en heb er ooit de 17-55 nikkor ipv teruggekocht.

                      In die prijsklasse koop je dan een hele goede lens

                      Gr kees
                      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC

                        De Sigma 18-50 f2.8 is een zeer goede lens (op nikon).
                        Heb deze als startlens bij mijn D80 gekocht en ik moet zeggen dat het mij echt bevalt.
                        En wat een verschil met een gewone kitlens.
                        Aan die f2.8 ga je veel plezier hebben maar verwacht er geen wonderen van. Maar een super lens voor zijn prijs en bovendien zeer goed gebouwd.
                        Gewoon kopen die handel
                        Nikon D700 en veel te duur glas
                        "You will always miss 100% of the shots you don’t take"
                        my flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC

                          Ik ga deze lens waarschijnlijk zaterdag ook kopen bij fotokonijnenberg. Maar daar zeker eens vergelijken met de Tamron-versie en ook verschillende versies van de sigma uittesten!

                          succes ermee!
                          Cultures don't meet, People do
                          Photoblog

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC

                            Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                            Inderdaad, bv op photozone.de noemt Klaus expliciet de Tamron als het betere alternatief in zijn test van deze Sigma.
                            En ook op een paar andere sites komt de Tamorn er optisch wat beter uit. Maar noch met de sigma noch met de Tamron doe je een miskoop.
                            Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC

                              Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
                              En ook op een paar andere sites komt de Tamorn er optisch wat beter uit. Maar noch met de sigma noch met de Tamron doe je een miskoop.

                              Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb regelmatig met de 17-55 IS (leen)gefotografeerd. Zeer goede lens en zou kwa scherpte beter zijn maar dat zie je niet. Kwa snelheid en had ik idd liever de 17-55 IS gewild, maar ik vind het prijsverschil (nog)te groot.

                              De 17-40 heb ik ook gehad, alleen miste ik soms de 50mm en de 2.8.

                              EDIT: Sorry, verkeerd gelezen. Had het woordje ''noch'' over het hoofd gezien.
                              Last edited by Aestiva; 24 november 2007, 13:51.
                              Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

                              Comment

                              Working...
                              X