Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Liefhebbers Canon 5D sla nu je slag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Liefhebbers Canon 5D sla nu je slag

    Prijsdoorbraak! Canon 5D tijdelijk voor maar 1.699,00 euro na chasback bij Cameraexpress. Unieke kans voor full frame liefhebbers om deze camera goedkoop aan te schaffen. In januari 2008 wordt deze camera weer voor de normale prijs verkocht nl, 2.079,00 euro (chasback actie definitief voorbij). Tel uit je winst!!

    Zelf ben ik onlangs overgestapt naar de concurrent.

  • #2
    Re: Liefhebbers Canon 5D sla nu je slag

    Oorspronkelijk geplaatst door waiso Bekijk bericht
    In januari 2008 wordt deze camera weer voor de normale prijs verkocht nl, 2.079,00 euro (chasback actie definitief voorbij).
    Er zijn sterke geruchten dat de 5D II aanstaande is. Voor die prijs zal dan waarschijnlijk niemand de oude versie nog aankopen, tenzij de II veel duurder is.

    Comment


    • #3
      Re: Liefhebbers Canon 5D sla nu je slag

      Het prijsverschil met de D200 is gelijk meer gelijk.

      Zonder extra informatie denk ik dat de voorraad moet opgeruimd worden.

      In de VS is de 5D prijs nu net boven $2000. Met een verhouding van 1,42 is dit 1400 euro.

      Jan.

      Comment


      • #4
        Re: Liefhebbers Canon 5D sla nu je slag

        Als ik ff kijk naar de beelden uit mijn 5D dan is die prijs bijna schandalig te noemen.

        Nee, goeie zaak, kan ik mij snel een 2de bijkopen

        Comment


        • #5
          Re: Liefhebbers Canon 5D sla nu je slag

          Oorspronkelijk geplaatst door Karreaux Bekijk bericht
          Nee, goeie zaak, kan ik mij snel een 2de bijkopen
          Loop ik ook aan te denken...
          Wie weet of er ooit nog zo een goeie canon komt? misschien heeft de 5dmkII meer ruis tussen zijn 16mpixels????

          Comment


          • #6
            Re: Liefhebbers Canon 5D sla nu je slag

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Loop ik ook aan te denken...
            Wie weet of er ooit nog zo een goeie canon komt? misschien heeft de 5dmkII meer ruis tussen zijn 16mpixels????
            Is er nu al 1 geval bekend waarbij een opvolger minder goed is dan het toestel dat wordt vervangen ?
            Zowel bij Canon, bij Nikon of bij alle andere merken.

            Ik krijg de indruk dat iedereen nu 5D eigenschappen begint te zien die er niet zijn en die er nooit zijn geweest.

            Bij de originele 1D is dat ook het geval.
            Maar wie wil er na 4 jaar nu nog een 1D.

            Geef mij maar een 16 MP, 14 bit, 4 fotos per seconde 5D opvolger met 9 kruis AF punten en anti-stof sensor voor minder dan 2000 Euro.
            En natuurlijk ook live-view met AF en een extra groot LCD.

            En als ik teveel ruis zie dan herschaal ik de 16 MP fotos wel terug naar 12 MP. Dat gaat ook.

            Jan.

            Comment


            • #7
              Re: Liefhebbers Canon 5D sla nu je slag

              Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht

              Geef mij maar een 16 MP, 14 bit, 4 fotos per seconde 5D opvolger met 9 cross type AF punten en anti-stof sensor voor minder dan 2000 Euro.
              En natuurlijk ook live-view met AF op een extra groot LCD.
              Jan.
              It ain't gonna happen... ik schat 2500

              Comment


              • #8
                Re: Liefhebbers Canon 5D sla nu je slag

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                It ain't gonna happen... ik schat 2500
                Als de introductie prijs 2500 Euro zou zijn is dan is de winkel prijs bijna onmiddelijk 1999,99 Euro.

                Er is nu veel meer concurrentie dan voor de tijd van de Nikon D200.

                Maar zelf verwacht ik toch nog altijd 3000 Euro introductie prijs.
                Dus inderdaad 2499 Euro winkel prijs.

                Even vergeten te zeggen dat ik vooral een grotere zoeker wil zien.
                Maar omdat de 1DIII, de D40 en de 1DsIII een grotere zoeker hebben moet dit voor de 5D opvolger ook wel mogelijk zijn.

                Jan.

                Comment


                • #9
                  Re: Liefhebbers Canon 5D sla nu je slag

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                  Is er nu al 1 geval bekend waarbij een opvolger minder goed is dan het toestel dat wordt vervangen ?
                  Zowel bij Canon, bij Nikon of bij alle andere merken.
                  Bij de compactjes is het schering en inslag. De Fuji F31fd was fantastisch, terwijl de reviews van de F50fd er tot nu toe op lijken aan te sturen dat er net iets teveel MP op de sensor geperst zijn. Maar bij DSLR's verwacht ik eigenlijk eerlijk gezegd ook alleen maar verbetering.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Liefhebbers Canon 5D sla nu je slag

                    Voor mij is een nieuwe 5D of z'n opvolger financieel te hoog gegrepen, 'k ben tenslotte maar amateur.
                    Maar ik hoop op een zelfde effect als toen de 1DIII uitkwam. Misschien kan ik dan voor 1000€ een leuke 2de handse 5D op de kop tikken.

                    ik heb geduld.
                    Sven

                    Comment


                    • #11
                      Re: Liefhebbers Canon 5D sla nu je slag

                      Oorspronkelijk geplaatst door waiso Bekijk bericht
                      Prijsdoorbraak! Canon 5D tijdelijk voor maar 1.699,00 euro na chasback bij Cameraexpress. Unieke kans voor full frame liefhebbers om deze camera goedkoop aan te schaffen. In januari 2008 wordt deze camera weer voor de normale prijs verkocht nl, 2.079,00 euro (chasback actie definitief voorbij). Tel uit je winst!!

                      Zelf ben ik onlangs overgestapt naar de concurrent.
                      er is in de digitale branche maar één zekerheid : morgen beterkoop ... dus ik wacht nog wel en zeker tot de 5D2 een tijdje uit is

                      Comment


                      • #12
                        Re: Liefhebbers Canon 5D sla nu je slag

                        Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                        er is in de digitale branche maar één zekerheid : morgen beterkoop ... dus ik wacht nog wel en zeker tot de 5D2 een tijdje uit is

                        Als deze een tijdje uit is is er weer sprake van de 5D xxx, zo kan je blijven wachten

                        Comment


                        • #13
                          Re: Liefhebbers Canon 5D sla nu je slag

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                          Als deze een tijdje uit is is er weer sprake van de 5D xxx, zo kan je blijven wachten
                          Nee nee nie meer langer wachten ... het wordt een 5D ... geen 5D2

                          Ik heb alleen gereageerd op ' tijdelijk ' beterkoop ... en daarna terug duurder ... dat zal ' niet ' zo zijn !
                          Last edited by Silver Roller; 23 november 2007, 08:41.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Liefhebbers Canon 5D sla nu je slag

                            de prijs is momenteel gezakt tot 1875euro bij kamera-express en bij foka.nl.

                            (kamera-express vraagt wel 25euro kosten indien je intracommunautair koopt; en nog eens 5euro om vooruit te betalen; van foka.nl weet ik het niet)

                            In belgië en zelfs in duitsland blijven de prijzen >2050euro. Een deel is te verklaren door het verschil in BTW en door de garantie 1<>2 jaar. Of zit hier een addertje onder het gras?

                            iemand ervaring?

                            dank
                            Canon EOS 5D met EF 24-70mm L f2.8 + EF 70-200mm L f2.8 IS + EF 50mm II f1.8 + Speedlite 580EX

                            Comment


                            • #15
                              Re: Liefhebbers Canon 5D sla nu je slag

                              Oorspronkelijk geplaatst door Mr Mojo Bekijk bericht
                              de prijs is momenteel gezakt tot 1875euro bij kamera-express en bij foka.nl.

                              (kamera-express vraagt wel 25euro kosten indien je intracommunautair koopt; en nog eens 5euro om vooruit te betalen; van foka.nl weet ik het niet)

                              In belgië en zelfs in duitsland blijven de prijzen >2050euro. Een deel is te verklaren door het verschil in BTW en door de garantie 1<>2 jaar. Of zit hier een addertje onder het gras?

                              iemand ervaring?

                              dank
                              Toch nog een acceptabele 1.675,00 euro netto vanwege chasback t/m 31-12-2007.

                              Comment

                              Working...
                              X