Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstap naar DSLR... (=> Pentax K100D Super)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overstap naar DSLR... (=> Pentax K100D Super)

    Jawel, toch ook

    Maar mijn FZ30 gaat zeker nog niet weg en zeker nog veel gebruikt worden.
    Alleen wil ik voor bvb modellenfoto's e.d. toch de overstap maken naar een DSLR voor de betere DOF en voor de betere prestaties ook bij mindere lichtomstandigheden.

    Ik was erg aan het kijken richting Pentax K100 super (Voor het ogenblik bij konijn aan 451,- met kitlens zonder zelfs 10 € duurder), maar die aanbieding bij de Saturn voor een Canon 350D aan 399,- laat mij toch weer twijfelen.

    Ook ben ik er nog niet uit welk objectief ik erbij nodig zal hebben. Als ik (via exposureplot) mijn modellenfoto's analyseer ga ik van ±40 mm tot ± 250 mm, met ook uitschieters op 420 mm (Ik hou van close-ups). Wie heeft hier (budgetvriendelijke) voorstellen?
    Last edited by FilMar; 23 november 2007, 11:56. Reden: Aanpassing titel
    Groetjes,
    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

  • #2
    Re: Overstap naar DSLR...

    Ik denk toch dat ik voor de Pentax blijf gaan...

    Pro Canon:
    - 8 Mp
    - ISO vanaf 100

    Pro Pentax:
    - SD cards (heb ik al voor mijn ander toestel, CF moet ik extra aanschaffen)
    - grotere LCD
    - betere kwaliteit kitlenzen.
    - ISO tot 3200
    - IS

    Hoe zit het effectief met de ruis op hogere ISO's?
    Hoe zit het met de focus-snelheid/volgen van bewegende objecten?
    Groetjes,
    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

    Comment


    • #3
      Re: Overstap naar DSLR...

      Is een (Tamrom/Sigma) 28-200 niks voor jou? Bereik van 40 tot 300.
      Of eventueel een 28-75 2.8 of een 28-80? En dan de FZ30 voor close-ups?


      Zeg Filmar, je begrijpt toch wel dat ik er niet helemaal in geslaagd ben een glimlach te onderdrukken?
      Jij, de belangrijkste pleitbezorger van de enig echte bridge?
      En wie neemt je aandelen in Panasonic over?


      Allez, niet dat ik je niet begrijp. Integendeel.
      Succes alleszins met je keuze!

      Comment


      • #4
        Re: Overstap naar DSLR...

        Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
        Hoe zit het effectief met de ruis op hogere ISO's?
        Daar zit de K100D Super erg goed. Zo mogelijk de beste 6MP DSLR, zeker bij Pentax. ISO1600 is perfect bruikbaar (was dat al op m'n *istDS, op de K100D is 't nog verbeterd)

        Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
        Hoe zit het met de focus-snelheid/volgen van bewegende objecten?
        Het zwakke punt van Pentax, maar allicht beter dan P&S en bridge camera's. Focussnelheid hangt van het objectief af (draaicirkel en weerstand). Geeft de indruk erg traag te zijn in vgl met andere merken, maar dit is deels door de relatief luidruchtige technologie gebruikt in de meeste Pentax-objectieven. Uitzondering (kwa geluid) zijn de DA* objectieven (die hebben SDM), maar die zitten serieus boven je budget.
        Volgen van bewegende objecten werkt in AF-C als je ze op een vaste plaats in je zoeker houdt tijdens de beweging (onder het gekozen focuspunt), maar echte tracking bestaat (vooralsnog) niet in de Pentax-wereld...

        Als je een superzoom zoekt, zeker de DA18-250 overwegen (weliswaar geen SDM, en ook geen Quick Shift Focus omdat het een Tamron rebadge is).

        Wim
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

        Comment


        • #5
          Re: Overstap naar DSLR...

          Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
          Is een (Tamrom/Sigma) 28-200 niks voor jou? Bereik van 40 tot 300.
          Of eventueel een 28-75 2.8 of een 28-80? En dan de FZ30 voor close-ups?


          Zeg Filmar, je begrijpt toch wel dat ik er niet helemaal in geslaagd ben een glimlach te onderdrukken?
          Jij, de belangrijkste pleitbezorger van de enig echte bridge?
          En wie neemt je aandelen in Panasonic over?


          Allez, niet dat ik je niet begrijp. Integendeel.
          Succes alleszins met je keuze!
          Hoi nabi, ik dacht in dezelfde richting wat betreft de 28-200, die andere 2 zijn me wat te kort...

          Ik blijf een pleitbezorger voor de enige echte bridge , en die is zeker nog niet werkloos geworden. Voor SD's en andere uitstappen kan ik me geen betere indenken en betwijfel ik sterk dat ik daar met de DSLR ga beginnen rondzeulen.
          Alleen voor specifieke 'opdrachten' wil ik overstappen.
          Groetjes,
          FilMar, Beeldbrouwer ;-)
          * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

          Comment


          • #6
            Re: Overstap naar DSLR...

            Zeg, Tamron heeft ook een iets langere 24-135 (= 36-202,5) voor Pentax.
            Of zoals ishpuini voorstelt een 18-200 of een 18-250 (van Pentax of Tamrom, is dacht ik dezelfde lens).
            Zelfs een 28-300 is beschikbaar.

            Geen slecht woord over Tamron, maar de kwaliteit van je huidige Leica evenaren zal toch moeilijk zijn.

            Comment


            • #7
              Re: Overstap naar DSLR...

              Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
              Jawel, toch ook

              Maar mijn FZ30 gaat zeker nog niet weg en zeker nog veel gebruikt worden.
              Alleen wil ik voor bvb modellenfoto's e.d. toch de overstap maken naar een DSLR voor de betere DOF en voor de betere prestaties ook bij mindere lichtomstandigheden.

              Ik was erg aan het kijken richting Pentax K100 super (Voor het ogenblik bij konijn aan 451,- met kitlens zonder zelfs 10 € duurder), maar die aanbieding bij de Saturn voor een Canon 350D aan 399,- laat mij toch weer twijfelen.

              Ook ben ik er nog niet uit welk objectief ik erbij nodig zal hebben. Als ik (via exposureplot) mijn modellenfoto's analyseer ga ik van ±40 mm tot ± 250 mm, met ook uitschieters op 420 mm (Ik hou van close-ups). Wie heeft hier (budgetvriendelijke) voorstellen?
              Ik weet niet of je per sé een superzoom nodig hebt op je toekomstige DSLR, want die heb je toch al op je FZ30 Ik zou eer naar een kitobjectief plus lichtsterke teleprime rond 80-100mm uitkijken om die hoge ISO en DOF maximaal uit te buiten.

              MVG,

              Comment


              • #8
                Re: Overstap naar DSLR...

                Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                Zeg, Tamron heeft ook een iets langere 24-135 (= 36-202,5) voor Pentax.
                Ik heb die inderdaad bij Konijn gezien voor Canon en Nikon maar niet voor Pentax.

                Ondertussen bij Konijn nog andere rare prijzen gezien...
                - K100D Super body kost 462,55 €
                - K100D Super met kitlens 18-55 mm kost 451,46 € (= -11 €)
                - K100D Super met 18-55 en 50-200 kost 654,82 € (= +200 € t.o.v. met kitlens maar de 50-200 mm kost alleen maar 155,- € )
                Groetjes,
                FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                Comment


                • #9
                  Re: Overstap naar DSLR...

                  Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Ik weet niet of je per sé een superzoom nodig hebt op je toekomstige DSLR, want die heb je toch al op je FZ30 Ik zou eer naar een kitobjectief plus lichtsterke teleprime rond 80-100mm uitkijken om die hoge ISO en DOF maximaal uit te buiten.

                  MVG,
                  Nee, maar als ik mijn modellenfoto's analyseer gebruik ik toch regelmatig alle waardes tussen ±40 tot ±250 mm.

                  Bij Sigma zie ik een 18-125 f3.5-5.6 DC of een 28-135 f3.5-5.6 ASF
                  Zijn die iets waard?
                  Dan heb je ook de Sigma 28-70 2.8 of de Tamron 28-75 f2.8 ???
                  Groetjes,
                  FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                  * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                  Comment


                  • #10
                    Re: Overstap naar DSLR...

                    Die Tamron 28-75 zou een toppertje zijn.
                    Lees dit draadje maar eens http://forum.belgiumdigital.com/show...n+28-75&page=2
                    Als ik me niet vergis maakt Trebs veel van zijn portretten met deze lens.

                    Ik heb de Tamron 17-50 f2.8 gekocht en ben er ook zeer tevreden van.
                    Mvg Tim

                    Comment


                    • #11
                      Re: Overstap naar DSLR...

                      Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                      Ik heb die inderdaad bij Konijn gezien voor Canon en Nikon maar niet voor Pentax.

                      Ondertussen bij Konijn nog andere rare prijzen gezien...
                      - K100D Super body kost 462,55 €
                      - K100D Super met kitlens 18-55 mm kost 451,46 € (= -11 €)
                      - K100D Super met 18-55 en 50-200 kost 654,82 € (= +200 € t.o.v. met kitlens maar de 50-200 mm kost alleen maar 155,- € )
                      Reken maar dat de eerste en de laatste juiste prijzen zijn, de middelste zal allicht 551,46€ moeten zijn, maar uitgaande van de prijs van de body, dan heb je voor die prijs al de Canon 350D met een snelle CF kaart (Sandisc Ultra IV).
                      Ik weet zelf niet hoe de vork aan de steel zit bij Konijnenberg, maar de prijs lijkt me aardig te kloppen toen ik aan het rondzien was voor een reflex en uiteindelijk is het de 350D geworden bij Saturn (bij konijn was ie +/-527€ als ik me niet vergis).
                      Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                      Website : http://runaque.deviantart.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Overstap naar DSLR...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
                        Reken maar dat de eerste en de laatste juiste prijzen zijn, de middelste zal allicht 551,46€ moeten zijn, maar uitgaande van de prijs van de body, dan heb je voor die prijs al de Canon 350D met een snelle CF kaart (Sandisc Ultra IV).
                        Ik weet zelf niet hoe de vork aan de steel zit bij Konijnenberg, maar de prijs lijkt me aardig te kloppen toen ik aan het rondzien was voor een reflex en uiteindelijk is het de 350D geworden bij Saturn (bij konijn was ie +/-527€ als ik me niet vergis).
                        Klopt niet. Ben zaterdag bij Bartok te Hasselt langs geweest en een K100D super kost daar +/- 460€ met de kitlens. en over de prijs kon "gepraat" worden afhankelijk van welke zaken ik nog zou kopen: flits, betere lens,...
                        Comfortably numb with my Pentax

                        Comment


                        • #13
                          Re: Overstap naar DSLR...

                          Bij fotorubens: K100D Super+18-55mm =475euro
                          http://www.fotorubens.be/content/fot...003&startrow=1
                          Mvg Tim

                          Comment


                          • #14
                            Re: Overstap naar DSLR...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pink Floyd fan Bekijk bericht
                            Klopt niet. Ben zaterdag bij Bartok te Hasselt langs geweest en een K100D super kost daar +/- 460€ met de kitlens. en over de prijs kon "gepraat" worden afhankelijk van welke zaken ik nog zou kopen: flits, betere lens,...
                            Toen ik langsging (± 2 weken geleden) was dat de prijs voor de gewone K100D, de Super kwam toen op 509,- € (ook met kitlens)

                            Misschien toch eens moeten teruggaan...
                            Groetjes,
                            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                            Comment


                            • #15
                              Re: Overstap naar DSLR...

                              Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                              Toen ik langsging (± 2 weken geleden) was dat de prijs voor de gewone K100D, de Super kwam toen op 509,- € (ook met kitlens)

                              Misschien toch eens moeten teruggaan...
                              Dat kan, maar vorige zaterdag vroeg de verkoper me aan welke prijs ik de Pentax al gezien had. Daarop heb ik geantwoord dat de goedkoopste Pixmania was, een internetwinkel. Waarop hij onder de prijs van Pixmania is gegaan.
                              Precies een populair toestel.
                              Comfortably numb with my Pentax

                              Comment

                              Working...
                              X