Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D80

    Kan er iemand mij uitleg geven over de d50 langs achterkant is een schuifje met een letter L op ik kom er niet uit in de handleiding hoe dat werkt heeft dat te maken met de belichting of iets

  • #2
    Re: Nikon D80

    d 50 ? op de d80 gebruikt men dit knopje om de scherpstelpunten (of hoe heten die punten ) te verplaatsen
    Last edited by eric schroeyen; 20 november 2007, 22:14.
    Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D80

      Als je het schuifje naar boven schuift dan kan je met de multi-selector (de knop boven het schuifje) van scherpstelpunt veranderen. Dus je kan er 1 van de 11 scherpstelpunten mee selecteren.

      edit: Eric was me voor...dat komt er van als de vrouw roept...
      Mvg Tim

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D80

        Oorspronkelijk geplaatst door eric schroeyen Bekijk bericht
        d 50 ? op de d80 gebruikt men dit knopje om de scherpstelpunten (of hoe hetten die punten ) te verplaatsen
        Ja inderdaad ze veranderen van plaats, dank u wel

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D80

          Op de D70s dient dat om uw scherpstelpunt te Locken.
          Anders zou het wel eens kunnen gebeuren dat je per ongeluk je scherpstelpunt verzet met stelwiel
          Mvg,
          SW
          BD1071BE

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D80

            Het is wel niet makkelijk om mee te werken

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D80

              Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
              Kan er iemand mij uitleg geven over de d50 langs achterkant is een schuifje met een letter L op ik kom er niet uit in de handleiding hoe dat werkt heeft dat te maken met de belichting of iets
              De D50 heeft deze vergrendeling niet, maar ik vermoed dat je over de D80 spreekt. En daar dient dat knopje inderdaad om het ingestelde scherpstelveld te blokkeren (L = lock). Dat moet nochtans duidelijk in de handleiding staan.

              Groetjes, Wim
              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D80

                Nou duidelijk , weet het niet hoor

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D80

                  op pagina 30 staat het toch klaar& duidelijk !!!
                  zelfs met voorbeeld....



                  Glenn
                  Mijn site...
                  vandaelefotografie.be
                  * BD0916BE *

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D80

                    ja heb het ook gelezen maar als ik schuif omhoog zet of omlaag gebeurt net het zelfde

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D80

                      Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                      ja heb het ook gelezen maar als ik schuif omhoog zet of omlaag gebeurt net het zelfde
                      Als je de schuif omhoog zet, zal je met de 4-weg knop die er boven staat niet meer het scherpstelveld kunnen veranderen.

                      Groetjes, Wim
                      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D80

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                        Als je de schuif omhoog zet, zal je met de 4-weg knop die er boven staat niet meer het scherpstelveld kunnen veranderen.

                        Groetjes, Wim
                        sorry van mijn domme vragen hoor
                        Ik kan dat blijkbaar ook niet als de schuif omlaag staat want dan als ik de ontspanknop los laat zie ik die rechthoekjes niet meer in beeld
                        nu begrijp ik het , je had vegeten te zeggen dat de af op enkel beeld moet staan heb het eens goed door gelezen en kwam tot dat
                        Last edited by koen1950; 21 november 2007, 21:28.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D80

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                          Als je de schuif omhoog zet, zal je met de 4-weg knop die er boven staat niet meer het scherpstelveld kunnen veranderen.

                          Groetjes, Wim
                          Bij mij is het andersom hoor.
                          Als ik het schuifje naar boven schuif dan kan ik veranderen van scherpstelveld. Schuif ik het naar beneden dan gaat dat niet meer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                          sorry van mijn domme vragen hoor
                          Ik kan dat blijkbaar ook niet als de schuif omlaag staat want dan als ik de ontspanknop los laat zie ik die rechthoekjes niet meer in beeld
                          Als je door je zoeker kijkt, dan zie je toch altijd je scherpstelvelden. Je hoeft daarvoor toch niet op je ontspanknop te drukken.

                          Schuifje omhoog, kijken door de zoeker, scherpstelveld kiezen met de multi-selector en dan ontspanknop.

                          Je kan ook op je LCD bovenaan de body de verplaatsing van het scherpstelveld zien.
                          Mvg Tim

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D80

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                            Bij mij is het andersom hoor.
                            Als ik het schuifje naar boven schuif dan kan ik veranderen van scherpstelveld. Schuif ik het naar beneden dan gaat dat niet meer.



                            Als je door je zoeker kijkt, dan zie je toch altijd je scherpstelvelden. Je hoeft daarvoor toch niet op je ontspanknop te drukken.

                            Schuifje omhoog, kijken door de zoeker, scherpstelveld kiezen met de multi-selector en dan ontspanknop.

                            Je kan ook op je LCD bovenaan de body de verplaatsing van het scherpstelveld zien.
                            ok nu zie ik het maar AF stond op automatisch- veld-AF, heb het nu op enkelveld gezet en zie het nu, dank u wel voor het geduld

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D80

                              Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                              ok nu zie ik het maar AF stond op automatisch- veld-AF, heb het nu op enkelveld gezet en zie het nu, dank u wel voor het geduld
                              Het werkt alleen bij Enkelveld en dynamisch veld.
                              Bij automatisch-veld af zal het inderdaad niet gaan.
                              Mvg Tim

                              Comment

                              Working...
                              X