Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe volgend effect bekomen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe volgend effect bekomen.

    Ik heb overtlaatst in een magazine een portretfoto gezien van iemand getrokken op witte/gebroken witte muur als achtergrond maar de persoon is vrij hard belicht en de hoeken van de foto zijn donkerder en afgerond. Is dit door één of ander flitseffect? merci

    ps: sry, heb geen voorbeeld ervan, kon moeilijk boekske gaan meepikken. (allé da kon wel, maar dan kan ik daar moeilijk nog is komen )

  • #2
    Re: Hoe volgend effect bekomen.

    Beste Alfred,

    Dit is showcase voor het TONEN van foto's. Een vraag als deze stel je beter bij "algemaan" of zo Een MOD zal dit wel voor je verplaatsen hoor, ik kan het niet meer doen...

    Comment


    • #3
      Re: Hoe volgend effect bekomen.

      ja wist ni goe waar te plaatsen. Kzocht foto-effecten ofzo, maar diene foto was ook geen photoshop, idd misschien beter algemeen.

      Comment


      • #4
        Re: Hoe volgend effect bekomen.

        Hierbij verhuisd naar een passender forum onderdeel
        Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
        Canon eos 7D Mijn site

        Comment


        • #5
          Re: Hoe volgend effect bekomen.

          Oorspronkelijk geplaatst door alfred9684 Bekijk bericht
          Ik heb overtlaatst in een magazine een portretfoto gezien van iemand getrokken op witte/gebroken witte muur als achtergrond maar de persoon is vrij hard belicht en de hoeken van de foto zijn donkerder en afgerond. Is dit door één of ander flitseffect? merci

          ps: sry, heb geen voorbeeld ervan, kon moeilijk boekske gaan meepikken. (allé da kon wel, maar dan kan ik daar moeilijk nog is komen )
          Zonder een voorbeeld en zuiver op je beschrijving afgaand denk ik dat je het over "vigneteren" hebt : een "probleem" dat zich vooral voordoet bij gebruik van grote diafragma openingen... Bij bepaalde fotobewerkingsprogrammas zit er daarom een correctietool : deze tool kan je ook omgekeerd gebruiken om zodoende het effect versterken...

          Silent M.

          Comment


          • #6
            Re: Hoe volgend effect bekomen.

            Belichting van de persoon en achtergrond staan los van de donkere randen.
            De donkere randen verkrijg je door in PS :
            1. een ovale selectie te maken.
            2. deze selectie omkeren
            3. Feather instellen op bv 200 of 250
            4. Brightness aan te passen via een laag !
            5. eventueel kan je dan via een masker bepaalde delen die niet zo donker hoeven te zijn opnieuw weggommen en dus ophelderen tot het oorspronkelijke.
            In mijn portfolio op modellennet vind je er zo met hopen.

            Dit effect geeft een closere kijk op het onderwerp/model. Intiemer, tot misterieuser.


            Dirk
            http://www.EAS007.jalbum.net

            Comment

            Working...
            X