Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

blurb

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • blurb

    Misschien een domme/rare vraag

    Is er iemand die met blurb werkt? Ik zou namelijk daar mee willen werken voor de fotoboeken die niet het van het moeten zijn. (ik veronder stel toch dat ze kwalitatief iets minder zijn)

    Nu ik heb de software geïnstaleerd en eens gekeken maar is er daar een optie om zelf de grote van je foto's te veranderen want ik vind hun templates ( of hoe noem je dit) niet goed. De ene keer te klein , dan weer te groot ...
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

  • #2
    Re: blurb

    Als je een template gekozen hebt en daar een foto inplaatst dan heb je o.a. de keuze : Fill image area (crop)/ Align center (don't crop). Maar je kan niet zelf bepalen dat een foto 12.83cm breed moet zijn. Dat is bij blurb niet mogelijk, wel bij fotobuch. Je kan niet alles hebben : veel flexibiliteit, vrij samen te stellen cover, goede kwaliteit én een interessante prijs

    Je kan ook altijd in PS(P) een pagina zelf samenstellen zoals jij wil en die dan over een volledige pagina in je boek plaatsen (wel opletten dat je dezelfde verhouding als een pagina neemt en geen teksten tegen de randen of de binnenkant !)


    Er zijn zeker veel gebruikers van blurb :
    http://forum.belgiumdigital.com/show...ighlight=blurb
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

    Comment


    • #3
      Re: blurb

      lap , das jammer ... tja kga daar maar bij fotobuch blijven (zeer tevreden maar beetje duur)

      Het enige fijn is als ik een portret heb die maar ergens een 4de van het blad bezet, vind ik te klein ( 6 inch of zo?) , Ik kan wel kiezen voor de volledige lengte maar dit vind ik dan weer niet mooi. De tussenweg zou ideaal zijn.

      tja ik had het wel gedacht

      maar merci
      [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

      Comment


      • #4
        Re: blurb

        Als je wat verder zoekt, oa op de blog pagina van Blurb, dan kan je daar info vinden hoe zelf templates te maken (Indesign CS3), ofwel een technische vraag stellen.

        Persoonlijk vind ik de kwaliteit van Blurb voor een fotoboek zeer hoogstaand, zeker na vergelijking met het resultaat van andere firmas.

        Comment


        • #5
          Re: blurb

          Niet iedereen heeft indesign CS3 of weet er mee te werken :-p , maar merci om me het te laten weten.

          Dat de kwaliteit vrij goed zou zijn had ik al meerdere malen gelezen daarom dat ik het ook overweeg/overwoog om over te stappen.
          [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

          Comment

          Working...
          X