Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verlanglijstje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verlanglijstje

    Heb na heel wat lezen en rondkijken een verlanglijstje opgesteld voor mezelf.
    Werk met de 400D Canon en wil daarbij wat lensjes aanschaffen ter vervanging van de lenzen die ik nu heb (zie handtekening). enkel de 50mm 1.8 zou blijven , want een heel leuk lensje....
    • Tamron 17-50 f2.8 Di II
    • Tokina 50-135 f2.8 DX
    • Sigma 135-400 f4,5-5,6 Apo DG ASF

    misschien met de tijd dan nog aangevuld met
    • Sigma 28-300 f3,5-6,3 DG Macro (gemakkelijk door zijn groot zoombereik)
    • Tamron 90mm f2,8 Macro 1:1
    • Canon EF 85mm f1,8 USM


    Lijken me allemaal lenzen die binnen dat budget een heel redelijke kwaliteit bieden...
    Ben geen pro en ook geen ambitie het te worden, maar wil toch met goed materiaal werken

    Maar nu had ik wel graag reacties gehad van jullie...
    -opmerkingen
    -eigen ervaringen
    -andere suggesties(binnen die prijsklasse)
    - ...
    *www.InPuT79.be*
    Canon eos 60D// Tokina 12-24mm f4, Canon EF 17-40mm f4L, Canon 50mm f1.8 mkI, Canon EF 70-200mm f2.8 L USM, Canon 85mm f1.8

  • #2
    Re: Verlanglijstje

    Het lijkt me een beetje vreemd dat je voor de Tokina 50-135 f2.8 DX kiest terwijl de Canon 70-200mm f4 nagenoeg even veel kost en een groter bereik heeft. De 'gap' tussen 50 en 70mm lijkt me niet onoverkomelijk.

    Aansluitingen op 200mm zijn eveneens uitgebreid beschikbaar:
    * Tamron SP AF 200-500mm (+/- 750-800 EUR)
    * Sigma 170-500mm (+/- 750-800 EUR)
    --> deze zijn iets (+/-150 EUR) duurder dan de Sigma 135-400 , maar dan heb je ze ook minder nodig, dus je kan de aankoop uitstellen. Je zal toch minder snel overschakelen van 70-200mm naar een 200-500 of 170-500 dan wanneer je met een 50-135 werkt? Dan heb je de 135-400 relatief vaak nodig, denk ik. Bovendien zit je dan met 500mm aan de telezoom-kant ipv 400mm.. niet dat je ook dat zó vaak zal nodig hebben (tenzij voor vogeltjes, begrijp ik van collega's hier op BD)

    Enfin,.. 't is maar mijn eerste gedachte wanneer ik je lijstje zie. Het hangt natuurlijk volledig af met je persoonlijke fotografie-gewoonten en onderwerpen..
    equipment: camera's, lenses & some imagination

    Comment


    • #3
      Re: Verlanglijstje

      De tokina 50-135/2.8 vind ik een fijn objectief om mee te werken.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Verlanglijstje

        Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
        Het lijkt me een beetje vreemd dat je voor de Tokina 50-135 f2.8 DX kiest terwijl de Canon 70-200mm f4 nagenoeg even veel kost en een groter bereik heeft. De 'gap' tussen 50 en 70mm lijkt me niet onoverkomelijk.
        Had daar ook aan gedacht... naar het schijnt zijn die L-lenzen supersnel...maar zit nogal te focussen op de lichtsterke lenzen , tokina 2,8--canon 4....+ dat de bouw van die tokina heel robuust zou zijn....
        tja , twijfel...
        In hoofdzaak gaat het in mijn foto's over:
        -portretten
        -landschappen
        -feestjes
        -stadszichten
        -sportmanifestaties
        -...

        Dus probeer me maar te overtuigen!!
        *www.InPuT79.be*
        Canon eos 60D// Tokina 12-24mm f4, Canon EF 17-40mm f4L, Canon 50mm f1.8 mkI, Canon EF 70-200mm f2.8 L USM, Canon 85mm f1.8

        Comment


        • #5
          Re: Verlanglijstje

          Welliswaar voor nikonvatting : Ik gebruik de tokina 50-135/2.8 voor portret, en is stevig gebouwd. Voor sport zet ik toch liever de Nikon70-200/2.8VR op voor de snellere focus.
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment


          • #6
            Re: Verlanglijstje

            en wat met de Tamron 70-200/2.8 Di-LD Canon in vergelijking met de 70-200 L van Canon? zelfde bereik , goedkoper en lichtsterker...
            Langs de andere kant wil ik ook wel een snelle AF....

            Lijkt me dat de ideale lens niet bestaat!!!!
            vb een 17-500 f/1,8L USM IS
            maar dat zou waarschijnlijk ten eerste niet draagbaar zijn, niet betaalbaar en technisch onhaalbaar (anders was die al lang gemaakt).
            *www.InPuT79.be*
            Canon eos 60D// Tokina 12-24mm f4, Canon EF 17-40mm f4L, Canon 50mm f1.8 mkI, Canon EF 70-200mm f2.8 L USM, Canon 85mm f1.8

            Comment


            • #7
              Re: Verlanglijstje

              bwaa.. maak er dan een 17-500 f/1,8L DO IS USM van.. al een pak draagbaarder
              equipment: camera's, lenses & some imagination

              Comment


              • #8
                Re: Verlanglijstje

                wat denk je van de sigma 50/150 2.8 deze is ook zeer goed heb ik van een vriend vernomen. hij heeft ze in zijn bezit.

                Comment


                • #9
                  Re: Verlanglijstje

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hotchpot Bekijk bericht
                  en wat met de Tamron 70-200/2.8 Di-LD Canon in vergelijking met de 70-200 L van Canon? zelfde bereik , goedkoper en lichtsterker...
                  Langs de andere kant wil ik ook wel een snelle AF....
                  niemand ervaring mee?
                  *www.InPuT79.be*
                  Canon eos 60D// Tokina 12-24mm f4, Canon EF 17-40mm f4L, Canon 50mm f1.8 mkI, Canon EF 70-200mm f2.8 L USM, Canon 85mm f1.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verlanglijstje

                    heb je ooit met een l lens foto's gemaakt.
                    ik heb hier de 70/200 2.8 IS van canon
                    niet normaal hoe snel en stil dat scherpstelt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verlanglijstje

                      Tamron komt binnenkort met een nieuwe 70-200 f/2.8 . Gezien de kwaliteit van de 17-50 en de 28-75 zou dat ook een interessante kunnen worden.
                      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verlanglijstje

                        Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
                        Tamron komt binnenkort met een nieuwe 70-200 f/2.8 . Gezien de kwaliteit van de 17-50 en de 28-75 zou dat ook een interessante kunnen worden.
                        Je bedoeld deze...
                        http://www.tamron.de/uploads/media/t...2.8__A001_.pdf
                        Iemand die aan de hand van de technische specs...
                        al iets kan zeggen over deze lens?

                        Of moet ik toch blijven denken aan de 70-200 f/4L van Canon...
                        *www.InPuT79.be*
                        Canon eos 60D// Tokina 12-24mm f4, Canon EF 17-40mm f4L, Canon 50mm f1.8 mkI, Canon EF 70-200mm f2.8 L USM, Canon 85mm f1.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verlanglijstje

                          Op zich niet veel. Maar de 28-75 van Tamron is een veelgeprezen lens, en ook de 17-50 is niet verkeerd. Dat geeft aan dat ze ook lenzen bouwen die optisch heel erg goed zijn.
                          Een verschil met de canon zal wel worden dat Tamron nog steeds geen motoren voor de AF in de lenzen bouwt, en dat de camera dus de AF aansturing zal blijven doen. Dit zal wat in AF snelheid schelen. Als er prijzen bekend zijn zul je de afweging moeten maken wat voor jou zwaarst weegt, F/2.8 of F/4; snelheid van AF en prijs.
                          Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                          Comment

                          Working...
                          X