Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

je allerscherpste foto ooit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • je allerscherpste foto ooit

    naar aanleiding van verschillende discussies over scherpte ben ik eens benieuwd naar mensen hun allerscherpste foto's
    zijn er forumleden die zich geroepen voelen om een 100% crop van hun allerscherpste foto ooit te plaatsen?

    gelieve bij de foto's lens, toestel en korte exif te vermelden
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: je allerscherpste foto ooit

    mijn antwoord is een beetje off topic maar volgens mij zitten de fotografen veel te veel te kijken naar de scherpte en de ruis van de foto's...
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

    Comment


    • #3
      Re: je allerscherpste foto ooit

      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      naar aanleiding van verschillende discussies over scherpte ben ik eens benieuwd naar mensen hun allerscherpste foto's
      zijn er forumleden die zich geroepen voelen om een 100% crop van hun allerscherpste foto ooit te plaatsen?

      gelieve bij de foto's lens, toestel en korte exif te vermelden
      Was da voor gezeik, ik, maak alleen scherpe foto's !

      MVG, jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: je allerscherpste foto ooit

        wat bedoel je met scherpe foto's, opnamen van scheermesjes of zo??
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: je allerscherpste foto ooit

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          wat bedoel je met scherpe foto's, opnamen van scheermesjes of zo??
          grt,bouk.
          waarom niet...
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: je allerscherpste foto ooit

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            wat bedoel je met scherpe foto's, opnamen van scheermesjes of zo??
            grt,bouk.
            Denk het niet Bouk, je moet het zoeken in de richting van: pepers, paprika's en sambal volgens mij.
            Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
            Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

            Comment


            • #7
              Re: je allerscherpste foto ooit

              Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
              mijn antwoord is een beetje off topic maar volgens mij zitten de fotografen veel te veel te kijken naar de scherpte en de ruis van de foto's...

              ik ben gewoon benieuwd wat de mensen verstaan onder vlijmscherpe foto's en wat ze juist willen van een foto


              ik heb hier helemaal geen zin om één of andere discussie te starten, want anders laat u antwoorden maar achterwege. er is de laatste tijd al genoeg zinloos gediscussieerd op BD
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: je allerscherpste foto ooit

                Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                Was da voor gezeik, ik, maak alleen scherpe foto's !

                MVG, jeff
                laat ze dan maar zien
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: je allerscherpste foto ooit

                  Hoe maak ik een 100% crop, want ik ben nog niet thuis in digi-terminologie
                  Is er een Nederlandse benaming voor "crop"?
                  Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

                  Comment


                  • #10
                    Re: je allerscherpste foto ooit

                    Een stukje van een foto die nog in zen volle grote is dus voordat hij verkleint is in Pixels
                    Mvg,
                    SW
                    BD1071BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: je allerscherpste foto ooit

                      Oorspronkelijk geplaatst door D80 Bekijk bericht
                      Hoe maak ik een 100% crop, want ik ben nog niet thuis in digi-terminologie
                      Is er een Nederlandse benaming voor "crop"?
                      een crop is een uitsnede.
                      een 100% crop is gewoon een uitsnede die je op 100% vergroting bekijkt
                      (je kan dus perfect een volledige foto op 100% bekijken, maar meestal is het beeldscherm daar niet groot genoeg voor, vandaar een uitsnede die je wel volledig op je scherm kan bekijken)
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: je allerscherpste foto ooit

                        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                        ik ben gewoon benieuwd wat de mensen verstaan onder vlijmscherpe foto's en wat ze juist willen van een foto


                        ik heb hier helemaal geen zin om één of andere discussie te starten, want anders laat u antwoorden maar achterwege. er is de laatste tijd al genoeg zinloos gediscussieerd op BD
                        en wie bepaalt wat scherp is of niet scherp. denk dat het van te veel afhangt, onder andere het gezichtsvermogen van de gene die er naar kijkt, of is er een techniek die het kan bevestigen of een opname scherp is of niet.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: je allerscherpste foto ooit

                          Volgens mij moeten ook niet alle foto's superscherp zijn.
                          Soms kan een ietwat onscherpe foto ook wel iets hebben.
                          Of ben ik mis?
                          It's not the size that matters, it's how you use it.
                          Bart's Foto's Lenske Boortmeerbeek

                          Comment


                          • #14
                            Re: je allerscherpste foto ooit

                            Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                            mijn antwoord is een beetje off topic maar volgens mij zitten de fotografen veel te veel te kijken naar de scherpte en de ruis van de foto's...
                            Daar ben ik volledig mee eens. Maar ik begrijp wel waarom dit specifiek gevraagd wordt. Bij vele posts wordt er een opmerking gemaakt over het gemis van scherpte, Dikwijls vind ik persoonlijk dat dit onterecht is. Niet dat de foto dan retescherp is. Moet dat nu echt altijd zo zijn? Ik denk trouwens dat we met velen te dicht op ons scherm geplakt zitten.
                            Groetjes Steco

                            Comment


                            • #15
                              Re: je allerscherpste foto ooit

                              Mine are all so sharp they'll make your eyes bleed !
                              For public safety and to avoid legal action I always add Guassian blur.

                              It's sad that sharpness and measurable points are so vital in some people's photography. Equipment is not what makes a great photo. Nor is sharpness.

                              Comment

                              Working...
                              X