Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens range 18-50/70mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens range 18-50/70mm

    Hallo even jullie raad nodig.

    ik zoek een goeie lens, prijs klasse +- 400euro

    Ik dacht eventueel aan de tokina 18-55, wat vinden jullie ervan?
    Of hebben jullie andere alternatieven

    Het moet dienen voor portret fotografie, op een hotelkamer of verlaten gebouw heb je niet altijd de ruimte, daarmee, heb je te kort kan je altijd een stap dichter

    F2.8 is wel een must

    greetz
    Sergio
    www.sergioprodi.com
    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

  • #2
    Re: Welke lens range 18-50/70mm

    Hallo Sergio,

    Op mijn verlanglijstje staat op Nr. 1 : SIGMA 17-70

    Zie link voor review:


    PENTAX K100d SUPER !!!!!
    Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
    En een dapper standaard-kitlensje

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens range 18-50/70mm

      zonder twijwel Tamron 17 - 50 komt er altijd als beste uit in vergelijking met de nikkor 17 - 55 . +/- 350 euro.

      Ja wie het weet mag het zeggen!!! JA ik weet er zij al meer topics hierover en ik lees veel. Maar toch nog een keer. Zelfs bij de fotozaak zeggen ze dat ik gewoon lekker die Tamron moet kopen voor 500 euries. Ook op dit forum is iedereen erover te spreken. Heel aantrekkelijk 500 euro. leg ik zo neer. Waarom heb ik er dan
      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

      https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens range 18-50/70mm

        Voor portret, heel zeker een Tamron 28-75/2.8.
        (Of een Nikon f/2.8 met dat bereik. Ik weet niet of zo'n lens er is, maar indien ja, dan waarschijnlijk niet rond €400.)

        Het stuk 50-75mm is belangrijker dan 18-28mm.
        18mm gebruik ik nooit voor portret, 28mm is al ruim breed genoeg. Meestal zit ik tussen 40 en 75mm.
        En een Sigma 17-70 verliest al gauw de f/2.8...

        (Nog leuker voor portret vind ik een 35, 50 of 85mm f/1.4 of f/1.7 prime. Misschien toch even overwegen, ook al was dat niet je vraag ?)
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens range 18-50/70mm

          ik heb zelf naar aanleiding van een aantal positieve tests de 17-50 van Tamron gekocht. Hij bevalt me heel goed, en geeft prima resultaten. Ik kan hem niet vergelijken met bijv. de Sigma, maar ben heel tevreden over de 2.8 over het hele bereik. Die laatste 20 mm mis ik niet (stapje naar voren werkt ook).
          Welke je ook kiest, veel plezier ermee!
          Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens range 18-50/70mm

            Heb na enkele maanden fotograferen met de Tamron 17-50/2.8 toch wel mijn conclusies getrokken. En ... ben er laaiend enthousiast over. Zo ver zelfs dat ik geen ander meer wil met hetzelfde berijk wel te verstaan.
            Grz

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens range 18-50/70mm

              Ben ook van plan om mijn kitlens te vervangen door een lichtsterkere lens. Mijn oog was ook al gevallen op de tamron 17-50 op 2.8. In elke review die ik lees verslaat hij de sigma.
              Nu heb ik wel nog een vraagje: blijkbaar heeft deze lens problemen met het iTTL systeem van nikon, zou steeds overbelichten. Ik moet nu nog een flits aanschaffen? Is dit enkel met nikon flitsen of ook voor sigma-of metz filtsen? Dit zou toch wel een serieus nadeel zijn niet?

              Comment

              Working...
              X