Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat zou ik in een D4 of een 1d Mark IV willen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wat zou ik in een D4 of een 1d Mark IV willen?

    voilà, de daad bij het woord gevoegd (zie http://forum.belgiumdigital.com/show...=175985&page=6), laten we nu eens wat gaan dromen: wat zouden we over drie jaar willen in de opvolgers van onze huidige topmodellen ? (en de Sony- en Pentax-mensen mogen ook meedoen ).

    Zoals ik zei in het aangehaalde draadje: een 40MP chip met fundamenteel betere S/R ratio, nieuwe intuitieve manieren om met je toestel te interageren, een crossover tussen DLSR en de compacte digitaaltjes zonder spiegel waar je nog enkel op een live beeld werkt maar wel de lenzen kan veranderen zoals we nu gewoon zijn, een gigantische solid-state buffer van 8 tot 64 GB, weet ik veel...

    wie heeft nog goeie ideeën of dada's waarvan hij zegt 'dat mankeert nu nog in mijne camera zie' ?
    erik, Nikon materiaal

    'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

  • #2
    Re: wat zou ik in een D4 of een 1d Mark IV willen?

    zo kunnen we uuuren verdergaan hé
    jij wil 40mp, ik 50
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: wat zou ik in een D4 of een 1d Mark IV willen?

      Echte HDR in één foto, de fotosites stoppen op een of andere manier met fotonen opnemen als ze 95% gevuld zijn en legen razendsnel en openen terug om terug licht op te kunnen nemen. Of een andere manier waarop ze uitgelezen kunnen worden terwijl de lading constant wordt afgevoerd.
      De pixels die nog te donker zijn blijven gewoon 'open' en er wordt onthouden hoeveel keer ze gevuld zijn, of deze manier onstaat bvb een 48 bit bestand met details in de hoge en lage lichten (evt na compressie in camera kan er een HDR bestand van gemaakt worden in jpg (of opvolger daarvan) en uiteraard wordt er ook een RAW bestand bewaard.
      Ja, en dat dan allemaal snel weg geschreven krijgen uiteraard, want met minder dan 10beelden/s kun je dan toch niet meer akomen
      En dan uiteraard bruikbare iso's tot 25600 of meer.
      Verder hoop ik dat er ook meer aandacht besteed zal worden aan de Foveon technologie (oid), want de foto's van de SD10 blijven op 100% op scherm bekenen nog steeds de beste die ik totnutoe heb gezien (maar dat is dan ook maar 3 Mp en enkel op lage iso)
      Dus zeker 20 Mp FF en zonder bayer mozaiek, dus komt zeker overeen met zo'n 50 Mp conventioneel. Dit zal zoizo de enige mogelijkheid zijn om nog veel kwaliteitswinst te halen met de huidige generatie lenzen mijns inziens.
      Microlenzen voor de sensor, anders gericht aan de hoeken om met gewone FF lenzen geen vignetering meer te krijgen. en er geen afwijkingen meer ontstaan dat de DOF niet vlak is bij sommige lenzen. Ook zal de software voor het verwerken van de foto's naar jpg rekening zal houden met de gebruikte lens(fouten), ... (dat zit nu ook al op de nieuwe nikons zeker?)
      AF met oogbesturing (zoals vroeger al) en die over 100% van het zoekerbeeld gekozen kan worden, dus ook in de hoeken, maar minstens tot de gulden snede snijpunten.

      Tja, als ik nog iets bedenk post ik het nog wel
      Last edited by oermens; 19 november 2007, 18:14. Reden: beetje aanvulling
      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

      Comment


      • #4
        Re: wat zou ik in een D4 of een 1d Mark IV willen?

        Idd een HDR mogelijkheid en een ingebouwde ST-E2 functie waardoor je altijd draadloos kan flitsen zonder poespas. Meer megapixels zijn ook erg handig waardoor je betere crops kan maken.
        En een mogelijkheid dat je ef-s lenzen gebruiken a-la D3
        Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: wat zou ik in een D4 of een 1d Mark IV willen?

          Ik wil maar 1 ding een ingebouwd fotografisch oog. Daar zoek ik nu al jaren naar in elke catalogus

          Comment


          • #6
            Re: wat zou ik in een D4 of een 1d Mark IV willen?

            en een veeel lagere prijs dat zou ik ook graag willen
            Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

            Bezoek mijn foto's online

            Comment


            • #7
              Re: wat zou ik in een D4 of een 1d Mark IV willen?

              Oorspronkelijk geplaatst door karlito Bekijk bericht
              en een veeel lagere prijs dat zou ik ook graag willen
              Da's het belangrijkste ja!
              Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

              Comment

              Working...
              X