Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon FD objectief: schroefje kwijt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon FD objectief: schroefje kwijt

    Toen ik mijn 16-35 mm f2.8 objectief wou verwijderen van mijn gloednieuwe 40D bleek het objectief 360° rond te draaien. Toen ik later de bajonet vergeleek met een ander FD objectief bleek uit de 16-35 een schroefje te zijn verdwenen. Blijkbaar is dit schroefje, dat als stop dient, niet of onvoldoende geborgd.
    Ik hoop nu dat het schroefje ergens op de grond ligt en niet in de body terecht is gekomen. In het laatste geval zal ik waarschijnlijk vroeg of laat problemen krijgen.
    Heeft iemand al een soortgelijke ervaring meegemaakt met een FD-objectief?
    vriendelijke groet
    jocab

  • #2
    Re: Canon FD objectief: schroefje kwijt

    Oorspronkelijk geplaatst door jocab Bekijk bericht
    Toen ik mijn 16-35 mm f2.8 objectief wou verwijderen van mijn gloednieuwe 40D bleek het objectief 360° rond te draaien. Toen ik later de bajonet vergeleek met een ander FD objectief bleek uit de 16-35 een schroefje te zijn verdwenen. Blijkbaar is dit schroefje, dat als stop dient, niet of onvoldoende geborgd.
    Ik hoop nu dat het schroefje ergens op de grond ligt en niet in de body terecht is gekomen. In het laatste geval zal ik waarschijnlijk vroeg of laat problemen krijgen.
    Heeft iemand al een soortgelijke ervaring meegemaakt met een FD-objectief?
    FD objectieven moet je ook niet op een EOS camera gebruiken, dat is toch algemeen bekend....

    Comment


    • #3
      Re: Canon FD objectief: schroefje kwijt

      Oorspronkelijk geplaatst door jocab Bekijk bericht
      Toen ik mijn 16-35 mm f2.8 objectief wou verwijderen van mijn gloednieuwe 40D bleek het objectief 360° rond te draaien. Toen ik later de bajonet vergeleek met een ander FD objectief bleek uit de 16-35 een schroefje te zijn verdwenen. Blijkbaar is dit schroefje, dat als stop dient, niet of onvoldoende geborgd.
      Ik hoop nu dat het schroefje ergens op de grond ligt en niet in de body terecht is gekomen. In het laatste geval zal ik waarschijnlijk vroeg of laat problemen krijgen.
      Heeft iemand al een soortgelijke ervaring meegemaakt met een FD-objectief?
      ik snap helemaal niet wat je bedoelt?
      wat heeft dit te maken met FD objectieven?
      de 16-35 2.8 is toch een EF objectief)
      het pinnetje dat als stop dient is bij mijn L lenzen geen schroef, maar een pinnetje (zonder platte of parker-kop)
      bij mijn tamron,tussenringen en 85mm 1.8 is het wel een schroefje
      Last edited by Matthias; 19 november 2007, 16:49.
      5DmkIII en wat glas

      Comment

      Working...
      X