Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat maakt nikon zo speciaal?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat maakt nikon zo speciaal?

    Ik heb zelf een nikon D80, wat ik soms wel als struikelblok zie is de vele ruis vanaf 400 iso waar bv canon geen last van heeft.

    Echter de meeste pro's, en de mensen uit mijn omgeving, verkiezen allen nikon.

    Heb zelf geen ervaring met andere reflexcamera merken.

    Wat ik mij dan afvraag, waarom kiest de meerderheid voor nikon? Is de kwaliteit dan zoveel beter voor alles onder de 400 iso? (van de kwaliteit onder de 400 iso ben ik zelf ook wel enorm tevreden)

    zeker nu canon fullframe heeft op de nieuwe toestellen ... wordt het dan niet aantrekkelijk om over te stappen op canon?
    Fuji XPRO1

  • #2
    Re: Wat maakt nikon zo speciaal?

    Ik heb gekozen voor de body die me het best in de hand lag...het ging tussen de D80 en de 400D.

    Het is de D80 geworden, maar van ruis bij ISO400 heb ik geen last.
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: Wat maakt nikon zo speciaal?

      Ik heb ook een D80 maar veel ruis vanaf 400 iso ik heb dat probleem ook niet. Toevallig had ik van de week geoefend met fotograferen in zeer slechte licht omstandigheden met mijn nieuwe grijskaart WhiBal.

      Een foto genomen met 900 iso, alleen kleiner gemaakt, verder had ik geen bedoelingen om een mooie foto te maken..
      Last edited by Roosje; 18 november 2007, 17:46.
      Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
      Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

      Comment


      • #4
        Re: Wat maakt nikon zo speciaal?

        kdenk dat nikon gebruik in de genen zit

        je hebt't of je hebt't niet :]
        foto als spiegel of als venster?

        Comment


        • #5
          Re: Wat maakt nikon zo speciaal?

          akkoord voor deze opname is het zeer acceptabel (eigenlijk wel heel mooie opname)

          persoonlijk hou ik enorm van stadsfotografie, maar met slecht licht, grote breedhoek, en dan vanaf 400 iso vind ik de ruis niet meer acceptabel
          Last edited by Franciskine; 19 november 2007, 06:50.
          Fuji XPRO1

          Comment


          • #6
            Re: Wat maakt nikon zo speciaal?

            heb hier nu ook snel een testje gedaan, wel op 1000 iso (eigenlijk nog nooit zo hoog gegaan in iso), van dichtbij valt dat wel goed mee, maar ik ondervind bv in stad, op vooravond, veel donkere partijen, dat die ruis dan wel mega is?

            testje :



            crop op 100%:

            Fuji XPRO1

            Comment


            • #7
              Re: Wat maakt nikon zo speciaal?

              De meeste pro's kiezen niet voor Nikon zoals hier gesteld wordt. Nikon heerste in het pro-segment vooral de jaren 60 met de Nikon F, en in de jaren 70 met de Nikon F2.
              Canon heeft jaren nodig gehad om de klap die Nikon uitdeelde in 1959 ten boven te komen. De canonflex, canon's eerste SLR mocht niet eens in de schaduw staan van de Nikon F. Hij werd in commercieel opzicht compleet overvleugeld.

              Het "merk" Nikon heeft echter nog altijd een beter (kwalitatief hoogwaardiger )imago. Los van de ruis-discussie dat zal voorlopig zo blijven
              Last edited by Kiekvogel; 18 november 2007, 17:58.
              Ik ben op zoek naar een MB-20.

              Comment


              • #8
                Re: Wat maakt nikon zo speciaal?

                Ikzelf ben maar amateur ( kleine zelfs ) maar ik heb gekozen voor Nikon omdat Fuji DSLR's ook dezelfde Nikon lenzen gebruiken, de Fuji's beheersen de ruis beter dan de Nikons ( de D300 en de D3 even terzijde gelaten )
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Wat maakt nikon zo speciaal?

                  Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
                  Wat ik mij dan afvraag, waarom kiest de meerderheid voor nikon?
                  Wat ik mij afvraag is waar je dat vandaan haalt?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat maakt nikon zo speciaal?

                    Ik ben zopas Canonian geworden, met mijn eerste DSLR. Waarom? Prijs en anti-dust. Zo simpel is het. Maar voor zo ver ik hoor en zie, zijn de twee merken kwalitatief in orde. 't Is een keuze die men maakt zeker? Misschien dat vrienden en familie ook een invloed kunnen hebben. Mijn neef plant ook de aankoop van zijn eerste dSLR, het zal Nikon worden omdat zijn vader daar ook reeds mee werkt...

                    Maar, in the end, zijn het enkel de resultaten die tellen, ongeacht het merk of type...
                    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat maakt nikon zo speciaal?

                      mijn omgeving, vrienden, fotografen (pro), mijn leraars, etc., allen nikon

                      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                      Wat ik mij afvraag is waar je dat vandaan haalt?
                      Fuji XPRO1

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat maakt nikon zo speciaal?

                        Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
                        mijn omgeving, vrienden, fotografen (pro), mijn leraars, etc., allen nikon
                        In onze fotoclub is er maar 1 die met een Nikon DSLR werkt (maar waarschijnlijk wordt die D70 binnenkort vervangen door een Canon), en 6 leden die een Canon DSLR gebruiken (1x 350D, 4x 400D, en ik gebruik een 20D + 40D).
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat maakt nikon zo speciaal?

                          Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
                          mijn omgeving, vrienden, fotografen (pro), mijn leraars, etc., allen nikon
                          En dat is dan "de meerderheid"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat maakt nikon zo speciaal?

                            En nu de feiten :

                            The Latest on Digital Cameras, New Cameras, Scanners, Software, & More. Informative & Up To Date Articles, News, Current Reviews, & Specifications!


                            "The company's global DSLR market share fell by 2.8% to 46.7%, still a fairly commanding 13.7% lead over nearest DSLR competitor Nikon Inc"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat maakt nikon zo speciaal?

                              heb de indruk dat pers & sport nogal veel met canon werkt

                              voor de rest...
                              foto als spiegel of als venster?

                              Comment

                              Working...
                              X