Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp bij keuze lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp bij keuze lens

    hallo
    Ik ben in het bezit van cano eos 400d met kitlens efs 18-55,
    ook heb ik mij de ef 70-200 f4 L lens bijgekocht.
    Ik zou mij nu graag nog een lens aanschaffen met een bereik van ongeveer
    24à28 tot 75à105, zodat ik geen gat meer heb tussen de 55 en 70 zoals nu.
    Belangrijk voor mij is een snelle autofocus daar deze meestal voor autosport
    gebruikt wordt.
    Ook belangrijk is dat ik ongeveer een budget tot 400 à 500 euro max wil spenderen hiervoor.
    In de fotozaak stelden ze de ef-s 17-85 voor, graag jullie menig of eventueel andere lenzen die beter zouden zijn.

  • #2
    Re: hulp bij keuze lens

    Het gat 55-70 is zo klein dat het niet waard is om daar speciaal een lens voor te kopen, één stap is vaak voldoende.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: hulp bij keuze lens

      hoi,

      ik heb de 70/200 2.8 is en een 28/80 4/5.6 usm
      de 28/80 is eigenlijk de lens van mijn analoog toestel.
      ik ben nu aan het twijfelen om een 28/70 2.8 te kopen of een 18/55 2.8
      wat je ook kiest ik zou voor een 2.8 gaan zeker bij autosport waar je snelle sluitertijden goed kan gebruiken. een IS zou natuurlijk ook nog geweldig zijn.
      ik denk een 28/70 2.8 aan te schaffen en achterna een 10/20

      Sigma 24-70mm F2.8 EX DG Macro Canon
      Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI Canon 67mm
      Canon EF-S 17-85mm F 4-5.6 IS
      Tokina 28-70mm f 2,8 AT X Pro SV Canon

      de canon valt er tussen uit bij mij wegens niet lichtsterk genoeg en te duur

      Comment


      • #4
        Re: hulp bij keuze lens

        Ik zat met dezelfde overpeinzingen en mijn keuze gaat naar de 17-55/2.8 De pikante prijs pak ik erbij. De 17-85/3.5-5.6 haalt niet zo'n bijzonder goeie kritieken en ik kies er dus bewust niet voor. En voor het gat tussen 55 en 70 doe ik het wel met een stap meer naar voor of achter.
        Misschien kom je wel beter weg bij Sigma of Tokina maar dat wordt beslist minutieus de reviews erop nalezen. Ik denk dat het de moeite niet gaat lonen maar dit forum is ervoor om nu net daarin wijzer te worden hé.
        Groetjes,
        Djienbe

        Comment

        Working...
        X