Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon G9

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon G9

    Iemand al ervaringen met de Canon G9?

    Ik ben voornemens om deze camera aan te schaffen als 2de camera om er altijd bij te hebben onderweg naar het werk enzo.

    De doorslag is voor mij dat ie RAW ondersteunt.

  • #2
    Re: Canon G9

    Wat ik van de G9 weet is dat het een verbeterde versie is van de G7.
    ALs 2e camera naar het werk is dit een goede beslissing maar :

    - de ruiswaarde ligt beduidend hoger dan een reflex wegens de kleinere sensor. Iso 400 is net bruikbaar (wel ruis in donkere partijen)
    - Trager in focussen en minder lichtsterk.

    Comment


    • #3
      Re: Canon G9

      Ik heb sedert een paar weken de G9 als compactje en voor een compact is het een supertoestel met veel manuele instelmogelijkheden EN mogelijkheid om RAW opnamen te maken wat een groot voordeel is !

      Comment


      • #4
        Re: Canon G9

        Je leest tegenstrijdige revieuws en commentaren van dit toestel. De meeste vertellen dat er ruis al zichtbaar is op iso 200 in de donkere partijen en andere zijn dan weer lovend over dit vlaggenschipje onder de compact's.

        Ik vraag het hier aan de gebruikers ... wat is daar van aan??? Is dit dan zo rampzalig of overdreven reactie?

        Ik weet dat het hier om een compactje gaat aldus niet te vergelijken met een reflex.

        grt, TROPCAL
        grt, TROPCAL
        www.tropcal.be

        Comment


        • #5
          Re: Canon G9

          Mijn eerste gedacht is .
          Wat heb je er nu aan dat een compactje RAW foto's kan nemen
          .
          Ja heeft betere kwaliteit bla bla bla
          maar compact betekent gewoon makkelijk een foto maken zonder al te veel bewerking
          Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

          Comment


          • #6
            Re: Canon G9

            Ja heeft betere kwaliteit bla bla bla
            maar compact betekent gewoon makkelijk een foto maken zonder al te veel bewerking
            Volgens de van Dale betekent compact,
            zo vast, dicht ineengedrongen, dat weinig ruimte wordt ingenomen.
            Ik heb op mijn compact camera minstens evenveel functies als een spiegelreflex camera.
            Janus.
            Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
            Enkele van mijn foto's

            Comment


            • #7
              Re: Canon G9

              Mirror lockup?
              pixelpusher

              Comment


              • #8
                Re: Canon G9

                Oorspronkelijk geplaatst door aaron Bekijk bericht
                Ja heeft betere kwaliteit bla bla bla
                maar compact betekent gewoon makkelijk een foto maken zonder al te veel bewerking
                En in gevallen waar zwaar materiaal meeslepen al eens minder gemakkelijk is ....

                Comment


                • #9
                  Re: Canon G9

                  Ik ben bang dat er mensen commentaar leveren,terwijl gevraagd wordt naar gebruikers.
                  Heel vervelend vind ik dat!!
                  Ook eens een vraag gesteld over een lens voor een bepaalde situatie en een aantal lenzen opgenoemd die ik zou kunnen gebruiken.
                  Er staat helemaal niet bij dat ik ze bezit en dan krijg je de vraag terug wat met zo'n zooitje lenzen moet.
                  Drammen over iets waar niet naar gevraagd wordt.

                  Zelf ben ik in het bezit van spiegelreflex camera's met diverse L lenzen als ook de Canon G7,de voorloper van de Canon G9.

                  Mensen die onnodig commentaar leveren weten b.v. niet dat er een externe flitser op aangesloten kan worden.
                  Als flitser gebruiker ik Canon 580 EX,deze wordt aangestuuurd door mijn STE-2.
                  Deze was veel te zwaar voor bovenop de G7.

                  Een ideale combinatie.

                  Foto's zijn enorm scherp.
                  Een fijne camera om mee tenemen als je gaat wandelen of fietsen.
                  Raw kan ik niet schieten met deze camera en dat vind ik wel jammer.
                  Kortgeleden iemand geadviseerd deze G9 te kopen.
                  De betreffende persoon wilde € 800 uitgeven aan een Canon 400D met twee goedkope lenzen.

                  Deze man is erg gelukkig met de kwaliteit van de Canon G9.
                  Heeft veel minder uitgegeven dan hij eerst van plan was.

                  De kwaliteit van filmpjes is 30 frames/s en is zeer goed voor fotocamera.

                  Ik hoop dat je slechts nuttig commentaar krijgt van serieuze mensen.
                  Last edited by aadg; 1 december 2007, 14:46.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon G9

                    Oorspronkelijk geplaatst door janus007 Bekijk bericht
                    Ik heb op mijn compact camera minstens evenveel functies als een spiegelreflex camera.
                    Oorspronkelijk geplaatst door aadg Bekijk bericht
                    Ik ben bang dat er mensen commentaar leveren,terwijl gevraagd wordt naar gebruikers.
                    Heel vervelend vind ik dat!!
                    Ik ben bang dat er mensen commentaar geven die op niets slaat. Maar ik ben het zeker niet oneens met je. Ik heb zelf ook een G7, naast m'n MkIII. Die gebruik ik gewoon voor de familiekiekjes, want daar is m'n DSLR in de meeste gevallen veel te zwaar voor.

                    Die aansturing is de ST-E2, trouwens, ik heb nog nooit gehoord van STE-4. Ook denk ik dat je met een 400D met twee lenzen een pak minder ruis had gehad, mocht je daar al last van ondervinden.

                    Met iedere camera kan je mooie foto's maken, maar beweren dat zijn of haar compactje minstens(!) evenveel functies heeft als een spiegelreflex is er dik over.

                    Dave
                    pixelpusher

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon G9

                      Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                      Ik ben bang dat er mensen commentaar geven die op niets slaat. Maar ik ben het zeker niet oneens met je. Ik heb zelf ook een G7, naast m'n MkIII. Die gebruik ik gewoon voor de familiekiekjes, want daar is m'n DSLR in de meeste gevallen veel te zwaar voor.

                      Die aansturing is de ST-E2, trouwens, ik heb nog nooit gehoord van STE-4. Ook denk ik dat je met een 400D met twee lenzen een pak minder ruis had gehad, mocht je daar al last van ondervinden.

                      Met iedere camera kan je mooie foto's maken, maar beweren dat zijn of haar compactje minstens(!) evenveel functies heeft als een spiegelreflex is er dik over.

                      Dave

                      Evenveel is wat overdreven. Maar wat heel goed is aan deze G7 of G9 is dat je met diafragma en sluitertijden kunt googelen. Er is een ingebouwde grijsfilter aanwezig een ND3 geloof ik. Die externe flits is een groot pluspunt.
                      Er zijn opzetlenzen verkrijgbaar voor meer tele of groothoek, van goede kwaliteit trouwens. De tegenlichtopname zijn goed belicht. De creativiteits programmas zijn zeer uiteenlopend waar de creativelingen zeker hun ding kunnen mee doen. De conversie naar JPEG is van hoge kwaliteit.

                      De Raw functie op de G9 is een extra optie, waarmee de grens tussen SLR en compact zeer klein word. Trouwens de meeste SLR's hebben een lifeviewfunctie aan boord om de handigheid van een compact na te bootsen.
                      Weliswaar met meerdere opties, maar toch.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon G9

                        Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                        De creativiteits programmas zijn zeer uiteenlopend waar de creativelingen zeker hun ding kunnen mee doen. De conversie naar JPEG is van hoge kwaliteit.

                        De Raw functie op de G9 is een extra optie, waarmee de grens tussen SLR en compact zeer klein word. Trouwens de meeste SLR's hebben een lifeviewfunctie aan boord om de handigheid van een compact na te bootsen.
                        Weliswaar met meerdere opties, maar toch.

                        Creatievelingen doen het met Av, Tv, P of M, niet met de 'creativeitsprogramma's'. En de grens tussen SLR en compact wordt niet kleiner door het toevoegen van een RAW functie. Die grens zal kleiner worden als er grotere sensoren worden gebruikt, of sneller scherpgesteld wordt, of als het afdrukken sneller gaat. Niet door een RAW functie.

                        En de meeste SLR's hebben geen liveview functie. Er zijn er slechts enkelen.

                        Get your facts straight.

                        Dave
                        pixelpusher

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon G9

                          Hey juppekes

                          Ik ben bijna 1jaar in het bezit van de G7

                          Nu 19.000 kliks verder ben ik daar nog altijd zeer tevreden over

                          Ik gebruik ook regelmatig de teleconvertor waar ik ook tevreden over ben

                          Ik ben blij dat ik vorig jaar geen spiegelreflex heb gekocht
                          Bootjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon G9

                            Oorspronkelijk geplaatst door janus007 Bekijk bericht
                            Volgens de van Dale betekent compact,
                            Ik heb op mijn compact camera minstens evenveel functies als een spiegelreflex camera.
                            Veel meer denk ik....
                            Het gaat niet om functies, maar om kwaliteit.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon G9

                              maar beweren dat zijn of haar compactje minstens(!) evenveel functies heeft als een spiegelreflex is er dik over.
                              Het gaat mij nu net even te ver om alle functies van de S5 of de G9 hier op te gaan sommen.
                              Maar het verschil tussen een serieuze compact camera en een SLR is tegenwoordig veel kleiner dan een hoop personen hier (willen) geloven.
                              Janus.
                              Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
                              Enkele van mijn foto's

                              Comment

                              Working...
                              X