Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fisheye past niet op kitlens.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fisheye past niet op kitlens.

    Voor mijn verjaardag heb ik een fisheye gekregen die ik op mijn lens kan draaien.
    Het enige probleem nu is dat mijn kitlens van mijn Nikon D80 (AF-S DX 18-135mm f/3.5-5.6G IF-ED) zijn filterdiameter te groot is om deze fisheye er op te draaien.
    Nu is mijn vraag of er een adapter bestaat om volgende fisheye: http://cgi.benl.ebay.be/FISHEYE-OBJE...QQcmdZViewItem
    op mijn kitlens te laten passen OF dat de fisheye wel op een Nikon 50mm f1.8 zou passen zonder enige aanpassingen nodig.

    Alvast bedankt,
    Jens

  • #2
    Re: fisheye past niet op kitlens.

    Om dat spul op een 50mm te gaan draaien is redelijk onnozel aangezien het blijkbaar een x0,4 factor heeft (50 x 0,4 = 20 mm) want dan heb je met je kitlens nog steeds een bredere hoek.
    Een adapter voor je kitlens is ook uitgesloten aangezien je dan een vignettering van jewelste zal voorkrijgen.

    ... Wie geeft ook zoiets als cadeau?

    Comment


    • #3
      Re: fisheye past niet op kitlens.

      Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
      Om dat spul op een 50mm te gaan draaien is redelijk onnozel aangezien het blijkbaar een x0,4 factor heeft (50 x 0,4 = 20 mm) want dan heb je met je kitlens nog steeds een bredere hoek.
      Een adapter voor je kitlens is ook uitgesloten aangezien je dan een vignettering van jewelste zal voorkrijgen.

      ... Wie geeft ook zoiets als cadeau?
      enkele suggesties wat ik wel zou kunnen doen dan?

      Comment


      • #4
        Re: fisheye past niet op kitlens.

        verkopen en een echte fisheye aanschaffen (zoals de peleng 8mm)
        die geeft je 1000x beter kwaliteit én waarschijnlijk nog een bredere hoek
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: fisheye past niet op kitlens.

          of eventueel proberen de voorzetlens te (laten) ruilen voor één die wel de juiste filterdraad diameter heeft?
          er bestaan trouwens wel verloopringen van de ene filtermaat op de andere.

          wat is de filterdiameter van de kitlens? en die van de voorzetlens?

          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: fisheye past niet op kitlens.

            Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
            wat is de filterdiameter van de kitlens? en die van de voorzetlens?

            mm
            filterdiameter van mijn kitlens is 67mm
            bij de voorzetlens zitten er 2 adapters: eentje voor 52mm en eentje voor 58mm.

            Comment


            • #7
              Re: fisheye past niet op kitlens.

              en wat is de originele maat van de fisheye-filter?
              zoek je een verloopfilter van 67mm naar één van die maten (liefst die van je filter zelf) en je bent gezet.
              ik vermoed wel dat je zware vignettering zult krijgen op 18mm, maar 't is beter als niks hé.

              kijk eens bij bv hama: verloopring 67mm (lens) > 58mm (filter) ...

              succes.

              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment

              Working...
              X