Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

piep klein vliegje...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • piep klein vliegje...

    Vandaag mijn eerste Macro-lens gekocht een Sigma 150mm Maco. Zie hieronder het resultaat van mijn eerste shoot.

    Alle commentaar welkom.

    Groeten Davy
    PS. bedankt voor jullie reacties op mijn vorige post!



  • #2
    Re: piep klein vliegje...

    Proficiat met deze aankoop, 't is een leuk objectief waar ik zelf ook al veel plezier aan heb beleefd. Ik hoop dat dit voor jou ook het geval zal zijn.

    De foto zelf vind ik wat minder. Maar het onderwerp, dus het vliegje, vind ik onduidelijk en onscherp. Al vind ik geheel van de gelige kleuren wel erg mooi vastgelegd.


    Wat ik altijd doe (misschien heb je er iets aan):
    • Minstens 1/200ste sec sluitertijd proberen halen om bewegingsonscherpte te voorkomen. Lichtjes onderbelichten helpt om wat extra sluitertijd te winnen. Van de hoge ISO's blijf ik echter steeds af.
    • Manueel focussen. (gebeurt trouwens dikwijls door het objectief gewoon een paar millimeter of centimeter naar voor/achter te bewegen).
    • Voldoende foto's nemen. Dat kost toch niets op een digitale camera. Elk onderwerp fotografeer ik een paar keer na elkaar, op de computer zoek ik dan de beste (scherpste) uit.
    • Onderwerpen zoveel mogelijk parallel met de lens gelijk laten lopen. Daarmee voorkom je dat je onderwerp niet over de volledige lengte scherp is.



    De Sigma 150mm is een objectief dat haarscherpe foto's kan afleveren. Je zal er later nog van versteld staan


    groetjes!

    Comment


    • #3
      Re: piep klein vliegje...

      Gelukwensen met de aankoop en dat je er vruchtbaar gebruik mag van maken. Beschouw deze foto als leergeld want de vlieg is echt niet scherp.
      Groetjes--------
      ----------Ludwig

      Comment


      • #4
        Re: piep klein vliegje...

        juist door de onscherpte van deze opname, (bewust of onbewust) heeft het toch wel weer wat.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: piep klein vliegje...

          Oorspronkelijk geplaatst door ludwigIII Bekijk bericht
          Gelukwensen met de aankoop en dat je er vruchtbaar gebruik mag van maken. Beschouw deze foto als leergeld want de vlieg is echt niet scherp.
          Ook mijn mening.Rustig verder oefenen.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment


          • #6
            Re: piep klein vliegje...

            Oorspronkelijk geplaatst door Bke Bekijk bericht
            Proficiat met deze aankoop, 't is een leuk objectief waar ik zelf ook al veel plezier aan heb beleefd. Ik hoop dat dit voor jou ook het geval zal zijn.


            De Sigma 150mm is een objectief dat haarscherpe foto's kan afleveren. Je zal er later nog van versteld staan


            groetjes!
            Ik volg Bke hier volledig. Ik heb zelf al heel wat plezier aan die lens beleefd. Maar het vergt wat oefening. Vooral niet opgeven en veel foto's nemen!
            Frebeat

            Meer foto's op http://www.sightings.be

            Comment


            • #7
              Re: piep klein vliegje...

              Deze foto is het nog niet. Maar laat je hier niet door afschrikken. Oefenen is de boodschap. Dan ga je het volle plezier van macro ervaren.

              Ik wens je heel veel succes
              Meer foto's op mijn website

              Comment


              • #8
                Re: piep klein vliegje...

                Moet toch scherper kunnen, maar als eerste macro is het je zeker vergeven veel geluk met je aanwinst, en vooral met de compo zit zeker in de juiste richting .
                groeten Luc.
                BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

                Comment


                • #9
                  Re: piep klein vliegje...

                  Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                  Deze foto is het nog niet. Maar laat je hier niet door afschrikken. Oefenen is de boodschap. Dan ga je het volle plezier van macro ervaren.

                  Ik wens je heel veel succes
                  Ben er volledig mee eens



                  Mvg,
                  Tim
                  Mvg,
                  Tim

                  Comment

                  Working...
                  X