Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sluiter vervangen; waar & wanneer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sluiter vervangen; waar & wanneer

    beste,

    ik vroeg me het volgende af;

    is er ergens een site/overzicht waar er "gemiddelde clicks" staan vr het vervangen van de sluiter.

    + weet iemand waar je dit kan laten doen.

    Ik vroeg me het gewoon af, is nog niet van toepassing, maar ooit misschien wel hé

    thx
    lieven
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

  • #2
    Re: sluiter vervangen; waar & wanneer

    goeie vraag
    ik vroeg mij dat ook al af
    Ik denk gewoon binnen brengen bij de fotograaf en nieuwe sluiter latn zettn
    maar ik ben eens benieuwd
    Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

    Comment


    • #3
      Re: sluiter vervangen; waar & wanneer

      Rofa Repairs dacht ik!
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: sluiter vervangen; waar & wanneer

        Hallo,

        Even een "sluiter" ervaring uit de praktijk:
        13-daagse reis naar Egypte met alles erop en eraan ...
        Canon 10D mee + wat glas en de kleine Oly C60Z.
        In Abu Sibel plots een wat gek beeld (sommige delen overbelicht) dat steeds maar slechter werd.
        Dan maar even gekeken: de rafels van de sluiter hingen er bij
        De rest van de reis dan maar helemaal gedaan met de kleine Oly C60 - die dat overigens prima heeft gedaan.
        Bij terugkomst 10D binnengedaan via de fotowinkel. Er werd een forfait aangerekend voor de herstelling (ongeveer € 240 dacht ik) maar nu doet die dus alweer prima dienst - bijna "nieuwstaat" ...
        Ik moet er wel bij vermelden dat mijn 10D zeer intensief werd gebruikt (en nog steeds) en dat het aantal kliks zeker boven de 50.000 zat ...
        Maar ja, wie denkt daar nu aan als hij naar Egypte vertrekt ...

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Re: sluiter vervangen; waar & wanneer

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          Rofa Repairs dacht ik!
          grt,bouk.
          en in België?
          Photography helps people to see
          -Berenice Abbott-
          BD1050BE

          Comment


          • #6
            Re: sluiter vervangen; waar & wanneer

            Professionele camera's zoals de Nikon F-serie waren gebouwd voor tenminste 100.000 clicks. Maar ook een semi-prof als de FM2 kan dat aan met zijn mechanische sluiter

            Ik weet niet hoe dat zit met DSLR's Digitale fotograven maken immers veel meer foto's. Waardoor de 100.000 veel sneller gehaald worden. Maar DSLR's hebbem ook en slechtere naam op gebied van degelijkheid
            Ik ben op zoek naar een MB-20.

            Comment


            • #7
              Re: sluiter vervangen; waar & wanneer

              Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
              is er ergens een site/overzicht waar er "gemiddelde clicks" staan vr het vervangen van de sluiter.
              Eerder deze week op dit forum:


              Maar omdat er daar een paar zijn die onwaarschijnlijk hoge getallen ingegeven hebben zijn de gemiddelden niet meer juist.

              Je moet er wat geluk mee hebben, de ene sluiter zal te snel defect raken, en de andere haalt dan weer zonder problemen het dubbele van wat de fabrikant opgeeft.
              Met een auto moet je bijvoorbeeld ook geluk hebben dat er geen vroegtijdige defecten optreden (en dat heb ik blijkbaar niet), net zoals bij alle mechanische apparaten.

              Er wordt een schatting gemaakt, naar aanleiding van een reeks tests, maar op elk onderdeeltje kan er ergens een minieme afwijking zitten waardoor het aantal sluiterbewegingen dat de fabrikant opgeeft niet gehaald wordt.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: sluiter vervangen; waar & wanneer

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Eerder deze week op dit forum:


                Maar omdat er daar een paar zijn die onwaarschijnlijk hoge getallen ingegeven hebben zijn de gemiddelden niet meer juist.

                Je moet er wat geluk mee hebben, de ene sluiter zal te snel defect raken, en de andere haalt dan weer zonder problemen het dubbele van wat de fabrikant opgeeft.
                Met een auto moet je bijvoorbeeld ook geluk hebben dat er geen vroegtijdige defecten optreden (en dat heb ik blijkbaar niet), net zoals bij alle mechanische apparaten.

                Er wordt een schatting gemaakt, naar aanleiding van een reeks tests, maar op elk onderdeeltje kan er ergens een minieme afwijking zitten waardoor het aantal sluiterbewegingen dat de fabrikant opgeeft niet gehaald wordt.


                Merci,

                dat vind ik een goeie tip sè.
                idd nr gemiddelde moet je niet kijken, wat ik wel zie is dat het vooral gaat om "geluk" hé, is zeer verscheiden
                Photography helps people to see
                -Berenice Abbott-
                BD1050BE

                Comment


                • #9
                  Re: sluiter vervangen; waar & wanneer

                  Mijn 10D begaf het bij ong. 35.000 foto's, 4 jaar oud. Toestel in de vuilnisbak, een 30D aangeschaft en niet meer omgekeken.

                  Mijn redenatie: wanneer de sluiter het begeeft is de rest van het toestel ook niet bepaald als nieuw meer. Bovendien ben je dan al weer 2 of 3 generaties verder. En geloof me, dat scheelt echt een slok op een borrel qua vooruitgang

                  't is natuurlijk anders wanneer je 100.000 foto's per jaar doet
                  Groeten,

                  Albert Jan

                  Website AJH
                  lidnummer: BD0371NL

                  Comment


                  • #10
                    Re: sluiter vervangen; waar & wanneer

                    Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
                    't is natuurlijk anders wanneer je 100.000 foto's per jaar doet
                    kun je beter een videocamera kopen....
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: sluiter vervangen; waar & wanneer

                      kun je beter een videocamera kopen....
                      Die snap ik niet ...
                      It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

                      Comment


                      • #12
                        Re: sluiter vervangen; waar & wanneer

                        Oorspronkelijk geplaatst door Petertje Bekijk bericht
                        Die snap ik niet ...
                        Daar kun je minstens 60 miljoen beeldje mee maken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: sluiter vervangen; waar & wanneer

                          Bij de Nikon camera's kun je een vergelijk trekken met een auto. Bij 100.000 tot 150.000 opnamen doe je alleen een service beurt. Na 3 service beurten een nieuwe sluiter.
                          Een nieuwe sluiter vervangen bij de D2 is een half uur werk. Bij de D50 is dat 4 uur werk. Of te wel koop dan maar een nieuwe.
                          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                          Comment

                          Working...
                          X