Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 17-40l of de tokina 16-50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 17-40l of de tokina 16-50

    ik wil al een tijdje de kitlens vervangen,en nu heb ik mij zelf voor genomen om alleen nog maar L glas aan te kopen maar begin nu toch te twijfelen.

    moet ik gewoon bij de canon 17-40 F4L blijven die ik al zo lang wil, of is de tokina 16-50 F2.8 net zo goed(aan beide kanten iets meer mm).

    van de tokina kan ik geen duidelijke review vinden.
    Flickr

  • #2
    Re: canon 17-40l of de tokina 16-50

    Kwa bouw schijnen ze even robuust te zijn. Als je de snelheid van ene L lens geproeft hebt, wil je niks anders

    Ik twijfel nog steeds heel erg tussen de 17-40 of de 17-55 IS
    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: canon 17-40l of de tokina 16-50

      Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
      Kwa bouw schijnen ze even robuust te zijn. Als je de snelheid van ene L lens geproeft hebt, wil je niks anders

      Ik twijfel nog steeds heel erg tussen de 17-40 of de 17-55 IS
      ik weet hoe snel een L is
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: canon 17-40l of de tokina 16-50

        Oorspronkelijk geplaatst door nicodejong Bekijk bericht
        ik weet hoe snel een L is
        En ik weet dat een EF-S 17-55 f2,8 IS op bijna alle gebieden beter is dan de 17-40 f4L (ik heb zelf een hele tijd met de 17-40 gewerkt, en nu heb ik een EF-S 17-55 f2,8 IS)

        Een 17-55 IS is niet spatwaterdicht, en er is iets meer vervorming, voor de rest is die scherper, ze heeft een groter zoombereik, ze is lichtsterker, en ze heeft beeldstabilisatie. De AF-snelheid is ongeveer hetzelfde, maar een 17-55 f2,8 IS zal met minder licht ook nauwkeuriger scherpstellen omdat ze een hele stop lichtsterker is.

        De 17-55 f2,8 heeft volledig open ook wel last van vignetting (zonder problemen te corrigeren in Photoshop Elements 5), op f4 is die vignetting nooit zichtbaar (vergelijkbaar met de 17-40 op f4).

        Een ander nadeel van de EF-S 17-55 f2,8 IS is dat ze duurder is dan beide andere alternatieven.

        Het is wel de beste lens in dat zoombereik die je op een EF-S camera kan zetten.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: canon 17-40l of de tokina 16-50

          en geen last van stof Black B@ndit???
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: canon 17-40l of de tokina 16-50

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            en geen last van stof Black B@ndit???
            grt,bouk.
            Nog altijd niet.

            (Ik heb hier gisteren de stofzuiger wel gebruikt voor de woonkamer, maar nog niet voor de 17-55.)
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: canon 17-40l of de tokina 16-50

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

              Het is wel de beste lens in dat zoombereik die je op een EF-S camera kan zetten.
              Klopt als een bus En die stofzuigerverhaaltjes tja... da's nu eenmaal www hé , trouwens ik heb denk ik een stuk of 8 L's en in elk van die lenzen zit stof
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

              Comment


              • #8
                Re: canon 17-40l of de tokina 16-50

                ...Een ander nadeel van de EF-S 17-55 f2,8 IS is dat ze duurder is dan beide andere alternatieven.
                En je moet er ook nog zelf een zonnekap bijkopen (bij L lenzen steeds standaard meegeleverd)
                Greetz Geert.
                Canon gerief...

                Comment


                • #9
                  Re: canon 17-40l of de tokina 16-50

                  en is een tokina 12-24 wel iets of niet we geen met kerst naar aruba en dan wil ik graag de kitlens thuis laten
                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 17-40l of de tokina 16-50

                    Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
                    En je moet er ook nog zelf een zonnekap bijkopen (bij L lenzen steeds standaard meegeleverd)
                    Daarmee zijn die L's nog niet beter hé , ik heb ook een 17-40 en vroeger had ik de 17-55 IS ( verkocht wegens 1D en 5D ) en die 17-40 kon nog een puntje zuigen aan die EF-s wees gerust, dat rode lijntje geeft je niet altijd betere foto's...
                    Persoonlijk is voor mij de 17-40 optisch een vrij overroepen lens...
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 17-40l of de tokina 16-50

                      Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                      Daarmee zijn die L's nog niet beter hé , ik heb ook een 17-40 en vroeger had ik de 17-55 IS ( verkocht wegens 1D en 5D ) en die 17-40 kon nog een puntje zuigen aan die EF-s wees gerust, dat rode lijntje geeft je niet altijd betere foto's...
                      Persoonlijk is voor mij de 17-40 optisch een vrij overroepen lens...
                      Eigenlijk was het als grap bedoeld (zie ), maar aangezien het zo niet overgekomen is:
                      Ik ben 100% tevreden van mijn 17-40 F4 exemplaar.

                      In fotoblad Zoom.nl voorbije zomer kreeg de 17-55 F2.8 IS 6,6/10 en de 17-40L F4.0 8,6/10 als algemene beoordeling (in een vergelijkende test van standaard zooms). Toch geen klein verschil.
                      De 17-40 kwam hier (veruit) als testwinnaar naar voren.
                      Hun 17-55 F2.8 had blijkbaar last van softe hoeken (pas bij F5.6 acceptabel), vignettering en vervorming, terwijl deze lens toch bijna de helft meer kost.
                      Om maar te zeggen: van de 17-55 F2.8 IS kan je ook een slecht exemplaar op de kop tikken.

                      En nu kan je hier natuurlijk andere testen tegenover gaan zetten, die het tegendeel "bewijzen", maar ik vind dat de 17-40 nogal veel bekritiseerd wordt naar mijn mening.
                      Greetz Geert.
                      Canon gerief...

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 17-40l of de tokina 16-50

                        Zoom sorry da's geen argument voor mij

                        Prijs kwaliteit is die 17-40 een heel erg goede lens, maar optisch bestaat er véél beter dan dat wees gerust, en ja ik gebruik ook een 17-40, alleen als het moet
                        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon 17-40l of de tokina 16-50

                          Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                          Zoom sorry da's geen argument voor mij

                          Prijs kwaliteit is die 17-40 een heel erg goede lens, maar optisch bestaat er véél beter dan dat wees gerust, en ja ik gebruik ook een 17-40, alleen als het moet
                          welke lens op een 1.3x cropfactor is dan een beter alternatief tegen die prijs,bouwkwaliteit én snelheid??? als je zeker dezelfde groothoek wil behouden
                          volgens mij geen enkele lens hoor... of je moet al gaan kijken naar de 16-35 2.8II, en dat vind ik een te kostelijk zaakje
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon 17-40l of de tokina 16-50

                            Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                            Zoom sorry da's geen argument voor mij

                            Prijs kwaliteit is die 17-40 een heel erg goede lens, maar optisch bestaat er véél beter dan dat wees gerust, en ja ik gebruik ook een 17-40, alleen als het moet

                            kun je een paar voorbeelden geven welke er optisch beter zijn ga ik hier eens reviews van lezen(in de zelfde prijs klasse)
                            Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon 17-40l of de tokina 16-50

                              Oorspronkelijk geplaatst door nicodejong Bekijk bericht
                              kun je een paar voorbeelden geven welke er optish beter zijn ga ik hier eens reviews van lezen(in de zelfde prijs klasse)
                              zoals ik al zei, in dezelfde prijsklasse ga je volgens mij geen betere lens vinden hoor (en zeker al niet met dezelfde bouwkaliteit en snelheid)
                              (buiten de 17-55 gerekende die EFS vatting is en dus voor velen onbruikbaar is)

                              ah ja, ik bedenk mij juist iets, als je met een cropcamera 1.6x werkt zoals de jouwe, dan is de 17-55 2.8 IS zeker en vast een betere keuze
                              5DmkIII en wat glas

                              Comment

                              Working...
                              X