Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta A200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta A200

    Beste,

    Ik heb een Minolta A200 gekocht twee jaar geleden,

    Ik maak daar veel foto's mee speciaal in een sporthal zie

    http://www.btsf.be/forum ( wel even registreren)

    Ik heb al twee jaar veel problemen met de kwaliteit,de ISO kan maar max op 800 gezet worden,

    Nu mijn vraag: Weet iemand welke de beste instellingen zijn voor dit toestel om toch goede en scherpe foto's mee te maken.

    mvg

    Jonagold

  • #2
    Re: Minolta A200

    Oorspronkelijk geplaatst door jonagold666 Bekijk bericht
    Beste,

    Ik heb een Minolta A200 gekocht twee jaar geleden,

    Ik maak daar veel foto's mee speciaal in een sporthal zie

    http://www.btsf.be/forum ( wel even registreren)

    Ik heb al twee jaar veel problemen met de kwaliteit,de ISO kan maar max op 800 gezet worden,

    Nu mijn vraag: Weet iemand welke de beste instellingen zijn voor dit toestel om toch goede en scherpe foto's mee te maken.

    mvg

    Jonagold
    Om het kort te stellen: Geen

    Goede actiefotografie in slecht verlichte sporthallen zonder beperkingen in beeldkwaliteit is nog altijd niet weggelegd voor de toestellen met een compacte sensor. Hier kan enkel een DSLR met lichtsterk objectief een uitweg bieden. Dat kost spijtig genoeg nog steeds relatief veel geld, maar dan krijg je wat je wil: scherpe en ruisarme foto's die exact op het juiste moment genomen zijn

    MVG,

    Comment


    • #3
      Re: Minolta A200

      Frank

      Enig idee wat ik dan het beste koop??zonder duizenden euros uit te geven?Die minolta is twee jaar oud,ik vermoed met de huidige toestellen dat er nu al een beter alternatief moet zijn .

      mvg

      Jonagold

      Comment


      • #4
        Re: Minolta A200

        Oorspronkelijk geplaatst door jonagold666 Bekijk bericht
        Frank

        Enig idee wat ik dan het beste koop??zonder duizenden euros uit te geven?Die minolta is twee jaar oud,ik vermoed met de huidige toestellen dat er nu al een beter alternatief moet zijn .

        mvg

        Jonagold
        Qua focussnelheid en precisie in moeilijker licht omstandigheden en ruisarme hoge ISO is er spijtig genoeg nog steeds geen alternatief in het bridge segment

        Vele duizenden Euro's hoeft een DSLR oplossing echter niet te kosten, maar reken toch zo'n 1500 Euro. De basis DSLR van verschillende merken zijn echt voldoende, als ze maar voorzien van een goed en snel objectief. Ik denk bv. aan de Sigma 50-150 f2.8 EX DC HSM die net geen 600 Euro kost. Met dergelijk materiaal zal je zien dat je percentage gelukte foto's dramatisch gaat stijgen

        MVG,

        Comment


        • #5
          Re: Minolta A200

          Hallo, ik deel dezelfde mening als Frank, ik heb hetzelfde toestel gehad, is zeer goed, maar heeft "licht" nodig..........
          Best zoals aangegeven, upgraden naar digi-reflex in combinatie lichtgevoelige lens. Succes.

          Comment

          Working...
          X