Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 11-16 f2.8 aangekondigd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tokina 11-16 f2.8 aangekondigd

    In het Japans, maar de cijfers zijn duidelijk genoeg: http://www.tokina.co.jp
    /atx/atx116pro-dx.html


    Introductieprijs in Japan is 90.000 yen (555 EUR, ongeveer, zonder taxen etc), dezelfde als de 12-24.

    Mooi, mooi. Gelukkig heb ik Japanse collega's

    R

  • #2
    Re: Tokina 11-16 f2.8 aangekondigd

    En waarom zou je een 11-16 nemen ipv een 12-24 ? Ik wil je keuze niet in twijfel trekken met deze vraag hoor. Maar ik overweeg om een Tokina 12-24 te kopen ... vandaar m'n vraag

    Comment


    • #3
      Re: Tokina 11-16 f2.8 aangekondigd

      Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
      En waarom zou je een 11-16 nemen ipv een 12-24 ? Ik wil je keuze niet in twijfel trekken met deze vraag hoor. Maar ik overweeg om een Tokina 12-24 te kopen ... vandaar m'n vraag
      2.8!!!

      de meest lichtsterke breedhoek die er bestaat (op croptoestellen weliswaar) ok, op de 10.5mm van nikon na, maar das een prime én fisheye...
      een 11-16 is iets totaal anders
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Tokina 11-16 f2.8 aangekondigd

        Inderdaad 2.8, hopelijk is ook scherp op dit diafragma.
        Als je ze moet toeknijpen zie ik niet veel voordeel met de 12-24.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment


        • #5
          Re: Tokina 11-16 f2.8 aangekondigd

          die ene millimeter op de breedhoekkant maakt ook wel een verschil hoor.
          maar doorslaggevend is inderdaad wel die f2.8

          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: Tokina 11-16 f2.8 aangekondigd

            Ik hoop de ze bij deze de CA onder controle hebben en dat ze wat scherper is dan de 12-24. Als dat zo is koop ik deze direct omdat deze voor huwelijk toch beter inzetbaar is door de F2.8.
            Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
            Hier op dit forum.

            Comment


            • #7
              Re: Tokina 11-16 f2.8 aangekondigd

              Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel Bekijk bericht
              Als dat zo is koop ik deze direct omdat deze voor huwelijk toch beter inzetbaar is door de F2.8.
              www.janvanginkel.be
              Een 12-24 voor huwelijken ??? Ik had nooit gedacht dat deze lens daar geschikt voor was. Ik dacht dat ze meer van toepassing zou zijn op landschappen enzo ...

              Comment


              • #8
                Re: Tokina 11-16 f2.8 aangekondigd

                Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
                Een 12-24 voor huwelijken ??? Ik had nooit gedacht dat deze lens daar geschikt voor was. Ik dacht dat ze meer van toepassing zou zijn op landschappen enzo ...
                ook voor huwlijken hoor, maar dan meestal met heel veel mensen!
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Tokina 11-16 f2.8 aangekondigd

                  Deze is genomen met de Tokina op de 12 mm stand.
                  Foto genomen tussen de voorste zetels.
                  Zulke foto kan ik met de Nikon 17-55 AFS F2.8 niet maken.
                  Bij ontvangst van de gasten op de receptie zou die F2.8 ook wel handig zijn dan. Kan ik zonder flits werken dan.
                  Deze foto's zijn wel twee foto's in elkaar. Want de ruiten waren overbelicht. En ik heb ook een foto genomen 3 stops onderbelicht toen voor later in te voegen in de ruiten van de wagen.
                  Aan de vervorming van de lens heb ik niks gedaan (je ziet het wel aan hun hoofden)

                  Last edited by jan van ginkel; 17 november 2007, 12:34.
                  Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                  Hier op dit forum.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tokina 11-16 f2.8 aangekondigd

                    Wordt mooi:

                    11-16 2.8
                    17-50 2.8
                    70-200 2.8

                    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                    Comment


                    • #11
                      Re: Tokina 11-16 f2.8 aangekondigd

                      vind dit ook interessant voor mij, tokina heb ik echter geen ervaring mee, hebben deze een goede reputatie?
                      Fuji XPRO1

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tokina 11-16 f2.8 aangekondigd

                        Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                        Wordt mooi:

                        11-16 2.8
                        17-50 2.8
                        70-200 2.8
                        120-300 2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tokina 11-16 f2.8 aangekondigd

                          Als je de lens vergelijkt betreft scherpte dan noem ik de Tokina Soft.
                          Foto ziet er op eerste gezicht scherp uit. Tot je gaat inzoomen op details.
                          En dan merk je dat er eigenlijk niks echt (super)scherp is.
                          De meeste lenzen hebben allemaal wat last van CA (spijtig vind ik dat)
                          En zonnekap geeft soms een schaduw en dat komt omdat je denk dat ze goed er op zit maar je moet echt dat klikje horen als je ze op uw lens plaatst.
                          En daar ga ik soms de mist in Maar dat is gewoon met wat te snel te willen zijn in het verwisselen van mijn lenzen. Voor op reis vind ik de lens goed.
                          Maar voor reportages als huwelijk gebruik ik ze niet meer (of toch bijna niet)
                          Verschil met de Nikon 17-55 AFS F2.8 is toch te groot Als je de beelden dan vergelijkt op contrast, scherpte, CA enz.....
                          Ik hoop echt dat die 11-16 het hier beter in doet. Maar dat is wachten op de reviews.
                          Ik was eigenlijk van plan over te stappen op de Nikon versie maar zal nog wel even wachten dan tot deze verkrijgbaar is.
                          Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                          Hier op dit forum.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tokina 11-16 f2.8 aangekondigd

                            Lijkt mij leuk glas, maar Tokina kent maar 2 merken meer
                            Voor Minolta/Sony is er niets meer in 't nieuwe gamma: http://www.thkphoto.com/products/tokina/index.html
                            Spijtig........

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tokina 11-16 f2.8 aangekondigd

                              Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht
                              Lijkt mij leuk glas, maar Tokina kent maar 2 merken meer
                              Voor Minolta/Sony is er niets meer in 't nieuwe gamma: http://www.thkphoto.com/products/tokina/index.html
                              Spijtig........
                              Die 11-16 mis ik ook niet veel aan. Ik hoef voor breedhoek geen f/2.8, dus de Sigma's (10-20 en 12-24) en de 11-18 Tamron en Sony zijn voor mij voldoende als mogelijkheden.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment

                              Working...
                              X