Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleemje canon 70/200 2.8 IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • probleemje canon 70/200 2.8 IS

    hoi,

    ik heb een canon 70/200 2.8 IS
    ik ben super tevreden over deze lens. echter 1 probleem. voor het beschermen van het voorste glas heb ik me een uv filter gekocht.
    het is een cokin uv0 77mm
    volgens bartok de winkel was deze hie heel goed voor.
    nu als ik deze gebruik vind ik mijn foto's minder scherp zijn.
    kan dat heeft er iemand ervaring mee

    alvast bedankt stevy

  • #2
    Re: probleemje canon 70/200 2.8 IS

    Vrijwel elke UV filter geeft kwaliteit verlies. De filters waarbij dat minimaal is, zijn de B+W en Hoya filters.

    Mijn filters heb ik er allemaal afgedraaid. Ik gebruik ze alleen in situaties waar er veel zand e.d is.
    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: probleemje canon 70/200 2.8 IS

      Heb dit ook gehad op mijn 70-200 f4 IS en andere ook al

      Beste, Een paar maanden geleden heb ik me, na veel lezen en afwegen, de telelens van Canon gekocht, de EF 70-300 IS USM. Iedere gebruiker blijkt er dolenthousiast over te zijn, behalve ik. Ik slaag er nagenoeg niet in om met die lens een scherpe foto te maken, zelfs niet met een sluitertijd van 1/500. Ik schat dat misschien


      Mvg
      Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

      Comment


      • #4
        Re: probleemje canon 70/200 2.8 IS

        Ik heb de mijne er nog nooit afgedraaid en toch niet het gedacht dat er kwaliteitsverlies is. Anderzijds, het zijn er inderdaad van Hoya. Ik weet dus niet of het zo'n verschil maakt en mijn echt echt goede foto's laat ik in groot formaat afdrukken. Ik bedoel daarmee dat ik verwacht dat het duidelijk zichtbaar zou zijn als er een verlies aan scherpte was. En nu mag je toch vooral niet vergeten dat die filters je lens beschermen tegen eventuele krassen. Je gaat het je weken lang beklagen als je dat ooit overkomt.

        Groetjes,
        Djienbe

        Comment


        • #5
          Re: probleemje canon 70/200 2.8 IS

          Juist hetzelfde voorgehad, zelfde lens en zelfde filter!
          Filter eraf gedaan en voorzichtig zijn is de beste oplossing.
          grts, Spikke!
          www.rallyandraces.com

          Comment

          Working...
          X