Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF 18mm F/2.8 D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon AF 18mm F/2.8 D

    Iemand ervaring met deze lens? Ik ben op zoek naar een breedhoek en ik dacht daarbij aan een 18 of 20mm, daar ik van deze lens amper info vind deze oproep.


    Mvg

    Jeroen

  • #2
    Re: Nikon AF 18mm F/2.8 D

    ik heb de Sigma 20 f/1.8 . . . zeer betaalbaar en prijs/kwaliteit zeker geen miskoop.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Nikon AF 18mm F/2.8 D

      Zowel de 18 als de 20mm van Nikon zijn niet echt geweldig. Zeker niet als je de prijs van de 18mm afzet tegen de andere mogelijkheden die voorhanden zijn.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Nikon AF 18mm F/2.8 D

        De 20 is mijn lievelings objectief. Over de 18 zie je hoor je veel minder omdat hij vrijwel niet is verkocht. Op een full frame camera is die 2 millimeter een groot verschil. De grote hoek van de 20 mm is voor mij heel handig, maar die 2 mm meer van de 18, gaf te veel. Daar kon ik niks mee.
        Een belangrijke reden waarom je zo weinig van de 18 hoort is het verschil in advies prijs: 20 = 1000 euro; 18 = 2300 euro.
        En dan krijg je tegenwoordig een 18-55 DX kit objectief gratis bij aanschaf van een goedkope camera.

        Zowel de 18 als de 20mm zijn vertekeningsvrij. En een onderzoek naar de kwaliteit van de meeste Nikkor AF objectieven levert dit op:



        zie pagina 4. Niet één ervaring maar een gemiddelde van de ervaring van 5 of 11 personen.

        ps op m'n website, achter m'n foto, zie je enkele voorbeelden van m'n zwart wit werk met de 20mm.
        Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

        Comment

        Working...
        X